Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2008



15.10.2009

Świat ma wiele odcieni

KATEGORIA: Instytucje publiczne i agendy rządowe

W grudniu 2007 r. i w styczniu 2008 r. w mediach emitowany był spot społeczny zatytułowany "Piaskownica", zrealizowany przez Agencję Reklamową Opus B na zlecenie Departamentu ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.

Komunikacja miała za zadanie uświadomić osobom dorosłym skalę zjawiska powszechnej dyskryminacji oraz zasygnalizowanie im, że poprzez używanie stereotypowych sformułowań i negatywnego języka wpływają na zachowanie dzieci i wychowują kolejne pokolenia skażone nietolerancją.

Kreacja dotyka ważnego problemu społecznego związanego z przejawami dyskryminacji na tle pochodzenia, płci, orientacji seksualnej, rasy czy wyznania. W ramach kampanii, oprócz spotu telewizyjnego, zorganizowano również objazdową wystawę. Autorem kreacji jest Agencja Reklamowa Opus B. Reklama została wyprodukowana przez studio filmowe M5. Spot wyreżyserował Tadeusz Śliwa.

Film zdobył główną nagrodę w konkursie na najlepszą reklamę audiowizualną, rozstrzygniętym podczas ceremonii zamknięcia i podsumowania Europejskiego Roku Równych Szans Dla Wszystkich w Lizbonie.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInstytucje publiczne i agendy rządowe
Problemy społeczneRównouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym
NadawcaDepartament ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji MPiPS
WykonawcaAgencja Reklamowa Opus B
AdresaciOsoby dorosłe, szczególnie rodzice
MediaTelewizja
Data zgłoszenia15.10.2009
Dodatkowe materiały