Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2008



15.10.2009

Kampania Krewniacy

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Działalność Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi w ramach kampanii Krewniacy:

Ambasadorzy Krewniaków

Europejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi od 11 lat prowadzi działania promocyjno-marketingowe na rzecz Honorowego Krwiodawstwa w Polsce w ramach kampanii społecznej KREWNIACY. Kampania Krewniacy jest jedną z największych kampanii społecznych w Polsce, cieszącą się zaufaniem milionów Polaków. Fundacja prowadzi zintegrowane działania promocyjne, które zgodnie z założeniami statutowymi przyczyniają się do stworzenia stabilnego systemu pozyskiwania krwi w Polsce. Kampania Krewniacy jest największą jak dotychczas kampanią o charakterze promocyjno - edukacyjnym, rozpoczętą w 2004 roku. Jest możliwie najefektywniejszą promocją Honorowego Krwiodawstwa w Polsce, skuteczną formą przekazu rzetelnej informacji o potrzebach systemu krwiodawstwa i krwiolecznictwa, jak też doskonałym narzędziem wychowawczym dla młodego pokolenia odbiorców. Do programu Krewniacy zaangażowało się wiele znanych osób: sportowców - olimpijczyków, aktorów, wokalistów, art. plastyków, prezenterów TV, etc. Nasze działania były, są i będą konsultowane z Instytutem Hematologii i Transfuzjologii, który zawsze je akceptuje.
Kampania Krewniacy - styl życia z klasą!
Krewniacy to wielomilionowa społeczność gotowa ofiarować siebie drugiemu człowiekowi.
Nasza Kampania osiągnęła zaufanie społeczne i sukces przede wszystkim, dlatego, że łatwo się z nią identyfikować. Omijamy szerokim łukiem pouczanie i straszenie odbiorców, oferując pozytywny, atrakcyjny i nowoczesny komunikat. Odbiorca czuje, że wszystkie działania są dla niego. Poważną rolę w budowaniu wizerunku kampanii odgrywają największe gwiazdy - nasi przyjaciele Krewniacy.
Wszystkie te elementy spowodowały osiągniecie rekordowej wiarygodności w polskim społeczeństwie. Krwiodawstwo cieszy się dziś wysokim jak nigdy dotąd zaufaniem, dobrym wizerunkiem, a młodzież, która obecnie dominuje pośród Honorowych Krwiodawców, jest dumna z oddawania w ten sposób cząstki siebie innym.
Poprzez nasze działania kreujemy postawy ludzkie. Być KREWNIAKEM oznacza chęć niesienia pomocy drugiemu człowiekowi. Krewniacy to ludzie o dużym poczuciu odpowiedzialności społecznej i wiedzy. To także styl, sposób na życie: bycie kulturalnym, uprzejmym, eleganckim.

EUROPEJSKA FUNDACJA HONOROWEGO DAWCY KRWI I KAMPANIA SPOŁECZNA KREWNIACY TO:
1. Największa kampania telewizyjna w historii TVP (8 razy większy czas emisji reklam społecznych w stosunku do innych wielkich kampanii)
2. Potężna kampania outdorowa (łącznie ponad 3.000 billboardów), radiowa i prasowa,
3. Najlepsza i jedyna na świecie kreacja promocji krwiodawstwa w wykorzystaniem grup krwi,
4. Swoim wizerunkiem wsparło nas ponad 100 polskich gwiazd,
5. Najnowocześniejszy ambulans do poboru krwi im. Jana Pawła II,
6. Organizacja nawet 50 zbiórek krwi miesięcznie w całek Polsce w ramach programu Zorganizuj Zbiórkę Krwi,
7. Sieć nowoczesnych klubów członkowskich KrewniacyClub
8. Program edukacyjny Honorowe krwinki w tysiącach szkół dla dzieci i młodzieży
9. Najlepsza społeczna strona roku 2007 - www.krewniacy.pl - Webstarfestival 2007
10. Kampania roku 2005 w plebiscycie Misja Zdrowia
ZAKRES KAMPANII KREWNIACY:
Kampania KREWNIACY realizowany jest na wielu płaszczyznach jednocześnie. Wykorzystujemy nośniki o największej sile przekazu:
- Spoty telewizyjne - telewizyjne kampanie reklamowe przeprowadzane na trzech kanałach Telewizji Publicznej (TVP1, TVP2, TVP3),
- Publiczna zbiórka pieniędzy na zakup specjalistycznego autobusu do poboru krwi, który będzie nosił imię Jana Pawła II,
- Bilbordy - coroczna kampania bilbordowa, ok. 1000 bilbordów w całej Polsce,
edycja obejmuje okres 1 miesiąca, a niektóre znacznie dłużej.
- Prasa - dokładna kopia bilbordu prezentowana jest w prasie;
- Internetowy Serwis www.krewniacy.pl - internetowy serwis informacyjny polskiego Honorowego Krwiodawstwa, informacje o Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi i kampanii KREWNIACY.
- Materiały poligraficzne dystrybuowane do Regionalnych Centrów Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa, szkół, uczelni, Urzędów, szpitali, aptek, środowisk lokalnych i zawodowych.

- Strony www - dotyczące programów, mają na celu dotarcie z informacją do szerokiej grupy odbiorców. Prowadzona na bieżąco aktualizacja tych stron, pozwoli społeczeństwu śledzić przebieg kampanii, realizowane kolejno projekty, oraz informować gdzie danego dnia można oddać krew lub zorganizować zbiórkę krwi w swoim środowisku.
AMBASADORZY KAMPANII KREWNIACY m.in.:
Asiński Wojciech, Bąk Jacek, Błażejczyk Danuta, Bracia, Bolec, Bończyk Olga, Cichopek Katarzyna, Cugowski Krzysztof, Czerkawski Mariusz, Dancewicz Renata, Dariusz Michalczewski, Figura Katarzyna, Gawryluk Ewa, Golden Life, Grabarczyk Andrzej, Grażyna Wolszczak, Gruchała Sylwia, Guzowska Iwona, Hakiel Marcin, Hołowczyc Krzysztof, Ibisz Krzysztof, Idzi Dorota, Janikowski Ryszard, Kammel Tomasz, Kolberger Krzysztof, Kora - Olga Jackowska, Korzeniowski Robert, Kosecki Roman, Kosik Małgorzata, Kosjan Aida, Kościkiewicz Marek, Kozidrak Beata, Kozłowski Maciej, Krawczyk Krzysztof, Kubacki Rafał, Kubicz Iwona, Kulig Janusz, Kuśnierewicz Mateusz, Kuzaj Leszek, Laszczkowski Jacek, Lewińska Małgorzata, Lipnicki Tomasz, Liroy, Lubaszenko Olaf, Łącz Laura, Machulski Juliusz, Maciejewska Monika, Małachowski Piotr, Marek Kościkiewicz, Markowska Patrycja, Milowicz Michał, Mroczek Marcin, Mrotek Jolanta, Mróz Agata, Nejman Andrzej, Niemirski Andrzej, Olbrychski Daniel, Orłoś Maciej, Pazura Radosław, Peja, Popek Anna, Pospieszalski Mateusz, Potocka Małgorzata, Prokop Marcin, Przybylski Paweł, Rozmus Robert, Ryan Max, Saleta Przemysław, Sieńczyłło Justyna, Siudym Marek, Skrzecz Grzegorz, Stockinger Tomasz, Strasburger Karol, Stróżniak Grzegorz, Stuhr Jerzy, Supron Andrzej, Szewińska Irena, Szurkowski Ryszard, Szwedes Piotr, Szyc Borys, Torbicka Grażyna, Urszula, Velinov Marcin, Walewska Małgorzata, Wellman Dorota, Wesołowski Kuba, Wieszczek Agnieszka, Włodarczyk Agnieszka, Wolszczak Grażyna, Woźniak Aleksandra, Wyszyńska Małgorzata, Zbrojewicz Mirosław, Zelt Piotr,

PROGRAMY FUNDACJI REALIZOWANE W RAMACH KAMPANII SPOŁECZNEJ KREWNIACY:

AMBULANS DO POBORU KRWI
IM. JANA PAWŁA II
Autobus jest niezbędny, do pozyskiwania krwi ratującej każdego roku życie milionów Polaków. Autobus wygląda jak jacht - został wykonany na platformie supernowoczesnego autobusu turystycznego rzez firmę zajmującą się wyposażaniem ekskluzywnych jachtów morskich. Jest w nim pięć stanowisk do oddawania krwi, luksusowe skórzane fotele, gabinet lekarski, poczekalnia, ekspres do kawy, chłodziarka do przechowywania krwi, lodówka, i nastrojowe lampki. Taki autobus może dziennie zebrać nawet ok. 60 litrów krwi. Ambulans do poboru krwi dociera do różnych dawców w całym kraju, promując przy tym Honorowe Krwiodawstwo oraz Transplantacje. Akcje poboru krwi organizowane są w różnych miejscach w Polsce, we współpracy z WCKiK oraz RCKiK z danego regionu, które dokonuje poboru krwi.
www.ambulans-jp2.krewniacy.pl

ZORGANIZUJ ZBIÓRKĘ KRWI
Stały program Fundacji, skierowany do osób, dla których organizacja
ciekawych oraz pożytecznych wydarzeń takich jak: organizacja zbiórki krwi w szkole, uczelni, firmie czy mieście sprawia frajdę. Organizacja zbiórki krwi jest naprawdę łatwa! Wystarczy wybrać i potwierdzić miejsce akcji, ustalić termin z Centrum Krwiodawstwa, wysłać wniosek do Fundacji, poinformować o akcji. My nieodpłatnie przekażemy organizatorowi, koordynatorowi materiały patronackie (plakaty, ulotki, gadżety i inne), a Centrum Krwiodawstwa pobierze krew.
www.krewniacy.pl

KARTA KREWNIAKA
KARTA IDENTYFIKACJI GRUPY KRWI
Wielki ogólnospołeczny projekt wyposażenia Polaków w dokument wiarygodnie poświadczający grupę krwi. Karta Identyfikacyjna Grupy Krwi Krewniaka: pozwala skrócić czas oczekiwania na transfuzję o ok. 30 minut, pozwala uniknąć oznaczania grupy krwi przy wielokrotnych pobytach w szpitalu, jest środkiem dodatkowej ochrony życia i zdrowia, jest trwała i zachowuje ważność przez całe życie. Projekt prowadzony we współpracy z największą w kraju siecią laboratoriów medycznych DIAGNOSTYKA.
www.kartakrwi.pl

KREWNIACYCLUB
KrewniacyClub jest miejscem, dla wszystkich, którym idea Honorowego Krwiodawstwa i Transplantacji jest bliska, bez względu na wiek i możliwość bycia Honorowym Dawcą Krwi.. Zrzeszajmy się, integrujmy, pomagajmy innym. Załóż SAM klub KrewniacyClub! Zostań Naszym Ambasadorem!
www.krewniacyclub.pl

I AM KREWKI
Honorowym Dawcą Krwi może być wyłącznie osoba zdrowa, pełna energii i witalności, dlatego prowadzimy program edukacyjny dla dzieci, młodzieży "I AM KREWKI". Uczymy zdrowego stylu życia, czyli prawidłowego odżywiania pełnego witamin, mikroelementów i błonnika oraz systematycznej aktywności fizycznej.
www.iamkrewki.pl

ŁAŃCUCH KREWNIAKÓW

10 gwiazd polskiego sportu zachęca Polaków do wypełnienia karty Oświadczenie Woli. Po raz pierwszy w Polsce w kampanii społecznej, czynny udział biorą setki polskich instytucji. Eksponując billboardy, instytucje te tworzą Łańcuch Krewniaków.
www.transplantacje.org

BRELOK KREWNIAKÓW
BrelOK Krewniaków to wiele więcej niż przedmiot promocyjny. To także świadectwo niesionej pomocy drugiemu człowiekowi. Kupując brelok z grupą krwi wspiera się zakupu najnowocześniejszego autobusu do poboru krwi, który im. Jana Pawła II. 36 znanych polskich artystów - aktorów, muzyków, sportowców i dziennikarzy zachęca Polaków do zakupu breloka z grupą krwi
www.brel-ok.pl

KARTA BEZPIECZEŃSTWA I-C-E
Zachęcamy Polaków do wypełnienia karty I-C-E (In Case of Emergency) - w razie wypadku, która jest międzynarodowym skrótem informującym służby medyczne interweniujące na miejscu wypadku, kogo należy zawiadomić, aby uzyskać ważne informacje o przyjmowanych lekach czy ewentualnych chorobach osoby rannej w wypadku.
www.i-c-e.pl

MOTOKREWNIACY
Nowatorski projekt motoryzacyjny promujący bezpieczeństwo i kulturę na drodze. Wprowadzamy na drogi nową jakość: modę, styl i trend bycia świadomym, odpowiedzialnym, kulturalnym i przede wszystkim bezpiecznym kierowcą. MotOKrewniak to najwyższy poziom, wzór do naśladowania, dżentelmen "za kółkiem"! MotOKrewniacy są alternatywą dla piratów, idealną platformą do zmiany siebie, a co za tym idzie i innych. Nasze działania mają stworzyć modę na rozsądek za kierownicą, na kulturę, na bycie "OK". W chwili obecnej program jest realizowany w ramach współpracy z Polską Agencją Prasową, poprzez jeden z najlepszych portali internetowych poświęconych tematyce drogowej. Portal dostępny jest pod adresami: www.nadrogach.pl, www.nadrogach.pap.pl, www.motokrewniacy.pl.

www.motokrewniacy.pl
Nasze działania służą jednemu celowi - by dar krwi, jaki człowiek może podarować drugiemu człowiekowi trwał nieustannie, co pozwoli na utrzymanie stabilności polskiego systemu krwiodawstwa na właściwym poziomie..
Kampania KREWNIACY nieustannie ewoluuje, by spełniać oczekiwania odbiorców.
By wzrastała atrakcyjność idei Honorowego Krwiodawstwa, jako dziedziny medycyny, która opiera się na dobroci ludzkiej.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Promocja zdrowia
NadawcaEuropejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi
WykonawcaEuropejska Fundacja Honorowego Dawcy Krwi
AdresaciHonorowi Dawcy Krwi
MediaTVP
Data zgłoszenia15.10.2009
Dodatkowe materiały