Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2008



20.07.2009

Absurd?

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Jutro zwalniamy wszystkich na literę "A" "ABSURD? Nie większy niż zwalnianie z powodu wieku".
To główne hasło kampanii społecznej w mediach zainicjowanej przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce w ramach projektu Zysk z dojrzałości. Głównym celem kampanii jest promowanie wśród pracodawców korzyści z wprowadzania w firmie nowoczesnych narzędzi zarządzania wiekiem i pełnego wykorzystania potencjału pracowników 50+. Kontynuacją kampanii będą podejmowane do końca 2009 r. działania informacyjno-edukacyjne, takie jak seminaria dla pracodawców oraz konkurs na praktyki przyjazne pracownikom 50+ w firmach.

Uroczyste otwarcie kampanii miało miejsce 24 września 2008 r. podczas ogólnopolskiej konferencji w Warszawie. Kampania Zysk z dojrzałości przygotowana została we współpracy ze Szkołą Mistrzów Reklamy, Value Media oraz On Board PR. Jej zadaniem było wskazanie na absurd, jakim jest kierowanie się stereotypami na temat wieku przy podejmowaniu decyzji związanych z polityką personalną. Twórcy kampanii podkreślają, że jest to pierwsza kampania poruszająca ten problem nie w sposób wzbudzający litość pracodawców i opinii publicznej, lecz w sposób pozytywny, zachęcający do zastanowienia się nad brakiem racjonalności w przyjmowaniu kryterium wieku, jako głównej zmiennej w procesie zwalniania pracowników. Jest to tym bardziej absurdalne w zmieniających się realiach, gdy co roku coraz większa liczba osób przekracza wiek 50 lat.

"Celem kampanii był przekaz pozytywny, który w sposób przewrotny i inteligentny zwróci uwagę na sytuację osób 50+ na rynku pracy. Kampania Absurd? zmienia naszą perspektywę, przedstawiony w niej szef z jego dziwnymi pomysłami budzi nas trochę z biurowej codzienności i pokazuje, że wokół nas jest wiele absurdalnych zjawisk." mówi Joanna Tokarz, koordynator projektu.
"Poprzez kampanię chcemy zmieniać stosunek do pracowników po pięćdziesiątce. Staraliśmy się pokazać ten temat troszkę z przymrużeniem oka, bo jak powiedział kiedyś mistrz Alfred Hitchcock: absurdalność daje się wyrazić tylko za pomocą humoru." dodaje Tomasz Schimanek, ekspert projektu.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneWalka z wykluczeniem społecznym
NadawcaAkademia Rozwoju Filantropii w Polsce
WykonawcaSzkoła Mistrzów Reklamy, Value Media
Adresacipracodawcy, instytucje rynku pracy
Mediaprasa, kino, radio
Data zgłoszenia20.07.2009
Dodatkowe materiały
 plik: plik_20090720132525_525.mp3
 plik: plik_20090720132525_912.mp3