Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2008



13.10.2009

Przestrzeń Miasta

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ

Cel projektu

Podstawowym celem projektu "Przestrzeń miasta" jest rozwijanie postaw obywatelskich, przede wszystkim wśród młodego pokolenia Polaków, oraz przeciwdziałanie poczuciu wykluczenia ze społeczeństwa obywatelskiego mniejszości. Chcemy upowszechniać wiedzę o prawach obywatelskich. Obraźliwe napisy na murach i budynkach polskich miast godzą w ludzką godność. Projekt "Przestrzeń Miasta" powstał po to, aby to zmienić.

Realizacja projektu

Wystarczy dostęp do Internetu i zwykły aparat cyfrowy, aby sprawić, by z murów i budynków zniknęły obraźliwe, szpecące nasze miasta napisy, które uwłaczają godności mniejszościom religijnym, etnicznym i seksualnym.

Każdy może się włączyć w naszą akcję. Wystarczy wykonać 3 proste czynności:

- Zlokalizować napis
- Zrobić zdjęcie
- Dodać je na bazy na stronie www.przestrzenmiasta.pl

Dodawane zdjęcia są moderowane w taki sposób, aby dodawać jedynie fotografie zgodne z tematyką projektu. Następnie, lokalni koordynatorzy Przestrzeni Miasta zgłaszają je odpowiednim władzom i monitorują ich usunięcie.

Czym projekt nie jest

- nie jest akcją jednorazową polegającą na zamalowywaniu graffiti antysemickich i rasistowskich przez wolontariuszy; chodzi nam o trwały efekt oraz o uświadomienie obywatelom ich praw, które powinny być chronione przez instytucje publiczne;
- nie jest skierowany na usuwanie każdego graffiti szpecącego przestrzeń miejską, a jedynie tych, które są obraźliwe dla określonych mniejszości.

Projekt realizowany jest w ramach Programu dla Tolerancji ze środków Fundacji Batorego i Fundacji Forda Projekt promuje MTV: MUSIC TELEVISION POLSKA


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Prawa człowieka, Równouprawnienie i tolerancja, Walka z wykluczeniem społecznym
NadawcaFundacja Projekt: Polska
WykonawcaFundacja Projekt: Polska
Adresaciosoby przebywające stale lub czasowo na terenie Polski, głównie osoby młode zaintersowane prawami człowieka oraz przestrzenią, w której się znajdują
MediaMTV, TVN, Polsat News, Gazeta Wyborcza, Polska The Times, Radio Luz, Radio Traffik, Radio Euro, Radio Łódź, lokalne TVP-Łódź, Katowice, Bydgoszcz, Wrocław; Ekspres Bydgoski, Poradnik Webmastera
Data zgłoszenia13.10.2009
Dodatkowe materiałyplik: plik_20091013145329_856.pdf
 plik: plik_20091013145329_260.pdf
 plik: plik_20091013145329_934.pdf
 plik: plik_20091013145329_650.pdf