Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009

Kategoria konkursowa: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)



31.03.2010

W domu dzieci mniej się boją

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ

Od stycznia 2009 r. do kwietnia 2009 r. Fundacja WHD przeprowadziła kolejną, jedenastą już multimedialną kampanię informacyjną, którą przygotowała agencja reklamowa TBWA/TELESCOPE. W ramach kampanii powstały: film reklamowy, spot radiowy, ogłoszenia prasowe, plakaty wielkoformatowe i banery internetowe. Akcję wsparł Dom Mediowy Mediaedge:cia, który negocjował bezpłatne powierzchnie reklamowe i czasy antenowe.
Głównym elementem graficznym kampanii było zdjęcie autorstwa p. Jacka Poremby, przedstawiające dziewczynkę siedzącą na kolanach u mamy, w fotelu. Hasłem przewodnim było zdanie „w domu dzieci mniej się boją”. To proste, oczywiste stwierdzenie połączone z nazwą Fundacja Warszawskie Hospicjum dla Dzieci miało uświadomić odbiorcom, jak ważna, zarówno dla dzieci jak i ich najbliższych, jest możliwość wspólnego spędzenia chwil najtrudniejszych, związanych z chorobą i umieraniem, w przyjaznym i pełnym miłości otoczeniu.
Założeniem kampanii było poinformowanie szerokiej rzeszy odbiorców o działalności Fundacji WHD i przybliżenie problemu opieki paliatywnej nad nieuleczalnie chorymi dziećmi w ich własnych domach oraz informowanie o możliwości przekazania 1% podatku na rzecz Fundacji WHD. Kampania objęła swym zasięgiem głównie teren Warszawy i okolic, jednak niektóre media miały zasięg ogólnopolski. W czasie jej trwania wykorzystano sprawdzone w latach ubiegłych środki przekazu: TV, radio, prasę, outdoor, Internet oraz działania public relations (PR) ukierunkowane na przekazanie informacji o działalności i potrzebach Fundacji WHD.
Podobnie jak w ubiegłym roku, podczas kampanii informowaliśmy o posiadanym przez Fundację WHD statusie organizacji pożytku publicznego. Materiały reklamowe opatrzone były ogólnopolskim logo akcji „1% podatku” oraz numerem KRS Fundacji Warszawskie Hospicjum dla Dzieci (Krajowy Rejestr Sądowy: 0000097123).
Akcja obejmowała również hospicja dla dzieci w Gdańsku – Pomorskie Hospicjum dla Dzieci i Rzeszowie – Podkarpackie Hospicjum dla Dzieci. W rejonie tych hospicjów plakaty opatrzone były ich nazwą, logo oraz numerem KRS.
Większość prac wykonanych przy planowaniu i realizacji kampanii oraz udostępnione czasy antenowe i powierzchnie reklamowe były bezpłatne. Na poniesione koszty złożyły się wydatki związane z produkcją filmu, sesją zdjęciową, a także z drukiem i rozklejaniem plakatów oraz publikacją niektórych ogłoszeń prasowych. Łączny koszt kampanii wyniósł 453 363 zł, natomiast wpływy z przekazanego na rzecz Fundacji 1% podatku dochodowego osiągnęły kwotę 4 989 887 zł.
Z Informacji uzyskanych z Ministerstwa Finansów z dn. 3.11.2009 r. na temat kwot 1% podatku należnego przekazanych organizacjom pożytku publicznego z zeznań za 2008 rok wynika, że Fundacja WHD znajduje się na szóstym miejscu w wykazie organizacji, które w 2009 r. otrzymały najwyższe kwoty w skali całego kraju, a na piątym miejscu w skali miasta Warszawy.
Współtwórcami kampanii promocyjnej 2009 byli:
Agencja TBWA/TELESCOPE
Dom mediowy Mediaedge:cia
Drukarnia Print&Display
Jacek Poremba – fotograf
Paweł Borowski – reżyser filmu
śp. ks. Jan Twardowski
W akcję zaangażowały się następujące firmy i osoby:
At Media
Dolby Laboratories Inc.
Festiwal Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi” Kazimierz Dolny/Janowiec nad Wisłą
Laboratorium Filmowe i Dźwiękowe WFDIF
Max Film
New Age Media
Warszawski Festiwal Filmowy
Wiesława Żebrowska (A&P Group)
W akcję zaangażowały się następujące media:
Telewizja:
• CYFRA+: Ale Kino, Planete, Kuchnia TV,
• Domo, Canal+, ZigZap, MiniMini, Hyper
• DISCOVERY Channel, Animal Planete, Discovery World, Dicovery Science
• PULS TV
• stacje VIACOMU: MTV, VIVA, Comedy Central, VH1
• TVN, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo
• ZONE: Zone Reality, Zone Europa, Zone Romantica, Zone Club i Extreme Sports
Radio:
• Plus Józef
• Radio Warszawa
• Roxy FM
• Złote Przeboje
Prasa:
• Miesięcznik Finansowy BANK
• Polityka
• Vita
Outdoor (reklama wielkoformatowa):
• AMS
• Cityboard
• Clear Channel
• Stroer
Kina:
• Cinema City
• Kinoteka
• Luna
• Multikino
• Muranów
• Nove Kino Praha
• Silver Screen
• Wisła
Internet:
• GG Network S.A
• portal Gazeta.pl
• portal Interia.pl
• portal kalkulatorfinansowy.pl
• portal o2.pl
• portal Onet
• sieć reklamowa Ad-Vice
• sieć reklamowa ARBOmedia
• sieć reklamowa Bizon
• sieć reklamowa IDMnet


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneKampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%
NadawcaFundacja Warszawskie Hospicjum dla Dzieci
WykonawcaTBWA/TELESCOPE
AdresaciAll 25-59 City 50k+ Inc BCD
MediaTV, radio, prasa, outdoor, Internet
Data zgłoszenia31.03.2010
Dodatkowe materiałyplik: plik_20100331145953_108.mp3
spot radiowy