Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009

Kategoria konkursowa: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)



07.04.2010

Opłaca ci się dbać o Ziemię.

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Kampania outdoorowa plakatów wielkoformatowych jest elementem Kampanii na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju 2009/2010. Organizatorem Kampanii jest Fundacja Nasza Ziemia. Prowadzona od dwóch lat Kampania na rzecz Zrównoważonego Rozwoju promuje i uczy jak praktycznie i na co dzień chronić środowisko. Kampania wpisuje się w realizację założeń „Dekady Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju” UNESCO, przypadającej na lata 2005-2014.

Oprócz kampanii outdoorowej w ramach całorocznej Kampanii organizowana jest wrześniowa akcja Sprzątanie świata – Polska, cykl happeningów i konferencji prasowych, konkurs grantowy. Celem Kampanii jest podnoszenie poziomu świadomości ekologicznej, dostarczanie wiedzy i inicjowanie działań praktycznych w zakresie powstrzymywania zmian klimatycznych, na które wpływa człowiek, promocji racjonalnego wykorzystania i oszczędności energii elektrycznej oraz wody i gospodarki odpadami, ze szczególnym uwzględnieniem segregacji odpadów, recyklingu, wykorzystywania produktów stworzonych z produktów pochodzących z recyklingu.

Kampania outdoorowa kładzie szczególny nacisk na oszczędność energii; zwraca uwagę odbiorców Kampanii na dwa proste sposoby zmniejszania zużycia energii poprzez wyłączanie trybu czuwania urządzeń elektrycznych oraz wymianę żarówek na energooszczędne. Urządzenia pozostawione w trybie czuwania zużywają około 8% energii elektrycznej w domu, a standardowe żarówki zużywają około 80% więcej energii. Proste czynności pomogą zmniejszyć rachunki za prąd oraz przyczynią się do ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju planety. Opłaca się dbać o Ziemię.


Kampania dofinansowana jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz przez Firmę Vattenfall. Nośniki zewnętrzne dla Kampanii udostępniła Firma Clear Channel. Projekty plakatów promujących oszczędność energii przygotowali artyści z agencji DDB. Serdecznie dziękujemy!


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko, Konsumpcjonizm i konsumenci
NadawcaFundacja Nasza Ziemia
WykonawcaAgencja Reklamowa DDB
AdresaciUżytkownicy energii elektrycznej
MediaCity Lighty, internet
Data zgłoszenia07.04.2010