Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009

Kategoria konkursowa: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)



09.04.2010

"Ludzi nie naprawia się tak łatwo"

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ

Codziennie na polskich drogach zdarza się około 100 wypadków. Każdego dnia kilka osób ginie, a jeszcze więcej osób zostaje rannych. Leczenie i powrót do zdrowia, do normalnego życia po urazach spowodowanych w wypadku drogowym to proces długi, trudny i kosztowny. Dlatego latem 2009, bazując na swym wieloletnim doświadczeniu, Stowarzyszenie "Droga i Bezpieczeństwo" wraz licznymi partnerami zorganizowało ogólnopolską akcję "Ludzi nie naprawia się tak łatwo". Jej celem było uwrażliwienie odbiorcy na problem wypadków, wywołanie współczucia i uruchomienie wyobraźni. Jest ona konieczna, aby uzmysłowić sobie, że wypadek to nie tylko skasowane auto, zdarza się szybko, trwa chwilę ale jego konsekwencje dla ofiar i ich rodzin trwają znacznie dłużej. W ramach akcji zbierane były środki na pomoc medyczną, prawną i psychologiczną poszkodowanym w wypadkach poprzez sms-y. Na potrzeby akcji stworzona została strona internetowa, na której można było między innymi sprawdzić nadanego przez siebie sms-a w postaci gwiazdy na nieboskłonie. Udało nam się zaangażować i przekonać do uczestnictwa w kampanii podmioty komercyjne, które w tym przypadku udostępniły swoje media i usługi w formie "pro publiko bono" bezpłatnie. Jedynym kosztem było praktycznie wyprodukowanie materiału filmowego. Akcja zyskała bardzo szeroki oddźwięk społeczny i duże poparcie wśród specjalistów tematu.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneBezpieczeństwo ruchu drogowego
NadawcaStowarzyszenie "Droga i Bezpieczeństwo"
WykonawcaAgencja Reklamowa S4
Adresacispołeczeństwo
Medialiczne spoty telewizyjne, radiowe, prasa, Internet
Data zgłoszenia09.04.2010
Dodatkowe materiały