Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2009

Kategoria konkursowa: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)



09.04.2010

Dzień Uchodźcy 2009

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)

POWIEKSZ

Polska Akcja Humanitarna w czerwcu 2009 roku już po raz 15 zorganizowała kampanię społeczną poświęconą obchodom Dnia Uchodźcy.

Kampania z 2009r, starała się przede wszystkim przybliżyć społeczeństwu polskiemu najważniejsze problemy wynikających z bycia uchodźcą – pozbawienie ojczyzny, konieczność ucieczki z kraju, po to aby ratować życie, brak wyboru, konieczność szukania azylu w innym kraju. Staraliśmy się, aby jak corocznie, obchody przyczyniły się do integracji uchodźców z naszym krajem i społeczeństwem.

W ramach kampanii zorganizowaliśmy ogólnopolską akcję informacyjną oraz Festiwal Filmowy o tematyce uchodźczej w Warszawie. Partnerem festiwalu było warszawskie kino Kinoteka. Pokazy filmów odbyły się w dniach 20-25 czerwca, zaś kampania i akcja informacyjna były obecne w mediach prze cały czerwiec.

Główny Visual, ilustrujący kampanię z 2009r, przedstawiał kobietę o wyglądzie sugerującym, że jest uchodźczynią, która zastanawia się nad wyborem dalszej drogi, siedząc na peronie obok dużej torby podróżnej.

Kampanię społeczną poświęconą obchodom Dnia Uchodźcy w 2009r. przygotowała dla PAH bezpłatnie agencja reklamowa TestardoGram (która przygotowuje tą kampanię od samego początku) oraz dom mediowy Zenithmedia. Realizację działań wsparły także Biuro Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych ds. Uchodźców, Europejski Fundusz na rzecz Uchodźców, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Instytut Kultury Francuskiej, Culturesfrance oraz Fundacja Filmowa Warszawa. Wszystkie firmy partnerskie współpracują z nami na zasadach non-profit.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy obywatelskie (NGO i osoby prywatne)
Problemy społeczneRównouprawnienie i tolerancja
NadawcaPolska Akcja Humanitarna
WykonawcaTestardo Gram, ZenithOptimedia i inni partnerzy produkcji
Adresacimieszkańcy aglomeracj Warszawskiej i innych dużych miast, ze szczególnym naciskiem na tych, któryz mają na co dzień stycznosć z uchodźcami (np. podróżując WKD)
Mediaprasa, TV, internet, outdoor
Data zgłoszenia09.04.2010
Dodatkowe materiały