Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2010

Kategoria konkursowa: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)



15.03.2011

Nasza Choinka

KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

Krótki opis projektu

Autorzy: Dyrektor Kreatywny: Maciek Ufnalewski. Copywriter: Ryszard Kunce. Art. Director: Marta Białostocka.
Cel: Złożyć świąteczne życzenia, jednocześnie informując o nowym e-wizerunku firmy. Wesprzeć działania Fundacji Viva! realną pomocą. Promocja własna agencji.
Grupa docelowa: Polacy

Strategia

Stworzyliśmy stronę www.naszachoinka.pl, na której dzięki aplikacji zaprojektowanej w technologii flash można było, po uprzednim zalogowaniu, wybrać jedną z trzech kolorowych lampek i zawiesić na wirtualnej choince. Każdy z odwiedzających stronę mógł powiesić tylko jedną lampkę, mógł także podpisać ją swoim imieniem czy nickiem. Aplikacja pozwalała także na odnalezienie swojej lampki w gąszczu innych przy pomocy lokalizatora. Po wpisaniu imienia aplikacja przenosiła odwiedzającego w to miejsce na choince, gdzie wisi zapalona przez niego lampka.
Za każdą zawieszoną przez internautów lampkę na naszej choince, agencja reklamowa Szwejkowski przeznaczała 1 PLN na rzecz schroniska dla psów w Ostrowi Mazowieckiej. W ten sposób, zamiast wydawać pieniądze na kartki pocztowe i znaczki, mogliśmy użyć ich w lepszym celu. Schronisko wybraliśmy po konsultacji z jednym z naszych klientów: Fundacją Na Rzecz Zwierząt Viva!
Linki do strony www.naszachoinka.pl rozesłaliśmy do adresatów kilkoma kanałami internetowymi, robiąc mailing z zaproszeniem, polecając stronę na naszym profilu na Facebooku, bezpośrednio ze strony internetowej agencji Szwejkowski, a także poprzez stronę internetową Fundacji Viva! Akcję uruchomiliśmy 8 grudnia, zapowiadając jej zakończenie wraz z pojawieniem się pierwszej gwiazdki w Wigilię Bożego Narodzenia.
Chodziło o to, aby w okresie świątecznym internauci mogli spotkać się w jednym miejscu – przed naszą choinką, powiesić na niej symboliczne światełko, swoją obecnością wpłynąć na wysokość kwoty pieniężnej przekazanej w szlachetnym celu, jednocześnie doceniając nasze ekologiczne zaangażowanie i umiejętność wykorzystania nowych technologii i Internetu w działaniach reklamowych i PR.

Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampanii

Fundacja Viva! walczy o prawa zwierząt w tym także o poprawę warunków życia psów w schroniskach.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Do akcji wykorzystano Internet. Komunikowano poprzez stronę www.naszachoinka.pl, Fun Page Agencji Szwejkowski na portalu Facebook, stronę www.szwejkowski.pl, pocztę mailową.

Efektywność

Od 8 do 24 grudnia na naszej choince swoje lampki powiesiło 10.817 osób. Kwota 10.817 PLN została przeznaczona na zakup koców, karmy i leków dla psów ze schroniska w Ostrowi Mazowieckiej.

Opis inicjatora

Inicjatorem akcji była Agencja Reklamowa Szwejkowski.

Insight

Zgromadzenie przy wirtualnej choince internautów wokół szlachetnej idei pomocy dla zwierząt. Święta to czas spotkań w gronie bliskich, nastrój sprzyja rozmowom o rzeczach ważnych, pomaganiu innym, poczuciu wspólnoty - również z braćmi mniejszymi.

BIG IDEA

Pomysł akcji oparty jest o tradycję wieszania lampek na choince w okresie Świąt Bożego Narodzenia , wspólne spotkania przy choince. Wieszając lampkę na choince, powodujesz, że agencja reklamowa Szwejkowski przeznacza 1 PLN na pomoc dla psów ze schroniska.

Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form

Strona www z animacją wykonaną w technice flash. Przyjazny i interaktywny interfejs.


KrajPolska
Kategoria konkursowaMarketing zaangażowany społecznie (CRM)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie
NadawcaAgencja Reklamowa Szwejkowski
WykonawcaAgencja Reklamowa Szwejkowski
AdresaciPolacy
MediaInternet
Data zgłoszenia15.03.2011
Dodatkowe materiały

Nasza Choinka spot