Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2010

Kategoria konkursowa: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)



23.03.2011

Windows7 spełnia 7 życzeń podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”

KATEGORIA: Marketing zaangażowany społecznie (CRM)

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Krótki opis projektu

W październiku 2010 r. z okazji pierwszych urodzin Windows 7, Microsoft wspólnie z Fundacją „Mam Marzenie” spełniał marzenia dzieci. W ramach akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń”, część dochodów ze sprzedaży legalnych wersji systemu została przeznaczona na spełnienie życzeń siedmiu Marzycieli, podopiecznych Fundacji. Działania Fundacji mają na celu spełnianie życzeń dzieci ciężko i przewlekle chorych.

Strategia

Wspólna inicjatywa Fundacji „Mam marzenie” oraz Microsoft „Windows 7 spełnia 7 życzeń” zbiegła się w czasie z pierwszymi urodzinami Windows 7 oraz uruchomieniem kampanii promującej legalne oprogramowanie i zwrócenie uwagi na konieczność ochrony własności intelektualnej. W kampanii wzięli udział przedstawiciele środowisk, dla których kwestia legalności jest bardzo ważna.
Należą do nich przedstawiciele polskiej blogosfery – Maciej Budzich i Natalia Hatalska, środowiska aktorskiego – Joanna Orleańska oraz firmy Microsoft – Patryk Góralowski. Więcej informacji o kampanii oraz akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń” można znaleźć na stronie www.facebook.com/Windows.Polska.

W ramach kampanii urodzinowej, która trwała do końca grudnia 2010 r., na rynku pojawiły się promocyjne paczki Windows 7 oznaczone specjalnym logo Fundacji „Mam Marzenie”. Każdy mógł spełnić marzenie dzieci, kupując oryginalny system operacyjny Windows 7.

„Fundacja „Mam Marzenie” zajmuje się spełnianiem marzeń dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Poprzez swoją działalność, chcemy dostarczyć chorym dzieciom niezapomnianych wrażeń, które pozwolą choć na chwilę zapomnieć o cierpieniu, wniosą w ich życie radość, siłę do walki z chorobą i nadzieję na przyszłość. W ciągu 7 lat istnienia Fundacji udało nam się spełnić ponad 3000 dziecięcych marzeń,” – powiedziała Magdalena Zagrajek, Koordynator Oddziału Warszawskiego Fundacji „Mam Marzenie”. – „W tym roku, z okazji pierwszych urodzin Windows 7, firma Microsoft spełni marzenia 7 naszych podopiecznych. Dzięki akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń” kolejne dzieci będą mogły doświadczyć magii marzeń!”Specjalnie z myślą o marzeniach chorych dzieci Fundacja „Mam Marzenie” oraz Microsoft przygotowali konkurs „Moje oryginalne marzenie”, w którym każdy z Marzycieli przedstawił swoje wyjątkowe marzenie w dowolniej formie artystycznej.
Anna Żórawska, prezes Fundacji „Mam Marzenie”, powiedziała:
„Chcemy włączyć do akcji podopiecznych fundacji, którzy albo mają już spełnione marzenie lub czekają na jego realizację. Najistotniejsze bowiem dla nas jest to, by nasi Marzyciele nie przestawali marzyć,”

Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampanii

Fundacja Mam Marzenie powstała w 2003 r. w Krakowie, by spełniać marzenia dzieci cierpiących na choroby zagrażające ich życiu. Przez swoją działalność Fundacja chce dostarczyć chorym dzieciom
i ich rodzinom niezapomnianych wrażeń, które pozwolą choć na chwilę zapomnieć o cierpieniu, wniosą w ich życie radość, siłę do walki z chorobą i nadzieję na przyszłość.
Dzięki ludziom otwartym na krzywdę i ich bezinteresownej pomocy, w ciągu 7 lat istnienia Fundacji udało się spełnić prawie 3000 marzeń dzieci z całej Polski.
Dziś Fundację stanowi 16 oddziałów w całej Polsce, działających przy największych ośrodkach onkologicznych w kraju.
Na czym polegała akcja społeczna realizowana z Fundacją „Mam Marzenie”?
Każdy ma marzenia, ale nie każdy ma szansę je zrealizować. Na pierwsze urodziny Windows 7 pomógł zrealizować marzenia dzieci, podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”. W punktach sprzedaży partnerów Microsoft znalazły się promocyjne paczki Windows 7. Z każdej sprzedanej paczki część kwoty została przeznaczona na zrealizowanie marzeń dzieci, podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie” w ramach wspólnej akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń”. Akcja była promowana w mediach socjalnych, w punktach sprzedaży oraz na stronie Fundacji.

Działania Fundacji mają na celu spełnienie życzeń dzieci ciężko i przewlekle chorych ze szpitali w całej Polsce, podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”. Każde z siedmiu wybranych dzieci określiło jedno „marzenie życia”, które chciałoby aby zostało spełnione. W ich realizacji towarzyszyli dziecku rodzice i opiekunowie, a całość tych działań miała na celu niesienie małym, z reguły bardzo chorym, pacjentom uśmiechu i dawanie im nadziei.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Do akcji Microsoft, w której spełnialiśmy marzenia chorych dzieci, przyłączyli się również Infor oraz Forbes, którzy także spełnili po jednym marzeniu podopiecznych Fundacji. Patronat nad akcją „Windows 7 spełnia 7 życzeń” objął portal Interia.pl oraz radio RMF FM.
W kampanii wzięli także udział przedstawiciele środowisk, dla których kwestia legalności jest bardzo ważna, są to przedstawiciele polskiej blogosfery – Maciej Budzich i Natalia Hatalska, środowiska aktorskiego – Joanna Orleańska oraz firmy Microsoft – Patryk Góralowski. Kampanię "Oryginalny Windows7" wspierały billboardy uliczne.
Specjalna strona na Facebooku:
W ramach kampanii promującej legalne oprogramowanie została przygotowana strona na Facebooku, gdzie fani systemu Windows 7 znajdą informacje o tym dlaczego warto jest kupować legalne oprogramowanie i dlaczego bycie legalnym jest tak istotne. Oryginalny Windows 7 na Facebook: _http://www.facebook.com/Windows.Polska
W specjalnej zakładce „Marzenie” można znaleźć informacje o tym, jak wesprzeć Fundację „Mam Marzenie” i spełnić marzenia dzieci w ramach akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń”. Obecnie strona ma blisko 43 500 fanów.

Działania PR

28 października 2010 r. Fundacja „Mam Marzenie” i Microsoft wspólnie zorganizowali konferencję prasową poświęconą współpracy Microsoft z Fundacją. Pojawili się na niej czołowi przedstawiciele mediów, a także partnerzy Microsoft, którzy wzięli udział w spełnianiu życzeń dzieci. Wszyscy podkreślali efekt „kuli śnieżnej”, jaki akcja Microsoft wywołała, powodując to, że kolejne życzenia dzieci były spełniane. W mediach pojawiły się liczne publikacje na temat akcji pod patronatem RMF FM i Interia.pl

Efektywność

W ramach Kampanii Microsoft wspierającej działania Fundacji Mam Marzenie http://www.mammarzenie.org/ pod hasłem „WINDOWS 7 SPEŁNIA 7 MARZEŃ” przekazaliśmy część dochodów z każdego sprzedanego promocyjnego pakietu Windows7 na rzecz realizacji marzeń podopiecznych Fundacji.
Kampania stała się „kulą śniegową”, w którą zaangażowali się inni Partnerzy Microsoft, m.in.:
SAMSUNG,ACER, ASUS, HP, INFOR, FORBES, NEWSWEEK, SAATCHI&SAATCHI; UNIVERSAL MCCANN; BEST FILM;GRAM.PL oraz inni, dzięki którym wspólnie udało się spełnić aż 24 marzenia podopiecznych Fundacji (niektóre marzenia dzieci są w realizacji, co wynika ze specyfiki życzenia dziecka bądź jego kondycji zdrowotnej).

W ramach kampanii urodzinowej, która trwała do końca grudnia 2010 r., na rynku pojawiły się promocyjne paczki Windows 7 oznaczone specjalnym logo Fundacji „Mam Marzenie”. Każdy mógł spełnić marzenie dzieci, kupując oryginalny system operacyjny Windows 7.

W ramach ww. kampanii sprzedano 13,000 promocyjnych paczek oznaczonych logo Fundacji, na Facebooku zebrało się ponad 43 tysięcy fanów a sama kampania przyniosła znaczny wzrost chęci zakupu legalnego oprogramowania. W akcji wzięli także udział wolontariusze Microsoft, którzy aktywnie wspomogli realizację marzeń dzieci.
W mediach pojawiły się liczne publikacje na temat akcji, np.
Chip.pl: Microsoft proponuje: kup Windows 7, my spełnimy marzenia siedmiorga dzieciaków
http://www.chip.pl/news/wydarzenia/rekla...

wp.pl: Windows 7 spełnia 7 życzeń podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”
http://tech.wp.pl/kat,1009791,title,Wind...

Interia.pl: Siedem życzeń Windows 7 
http://nt.interia.pl/news/siedem-zyczen-windows-7,1551455

Kampanijność

Akcja społeczne "Windows7 spełnia 7 życzeń" była związana z urodzinową kampanią systemu operacyjnego Windows7. Była to lokalna inicjatywa społeczna oddziału Microsoft w Polsce, która wynikała z zaangażowania społecznego firmy w ramach strategii odpowiedzialności społecznej biznesu.

Opis inicjatora

Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.

Insight

Każdy ma marzenia, ale nie każdy ma szansę je zrealizować. Microsoft z okazji pierwszych urodzin Windows 7 postanowił spełnić życzenia siedmiorga Marzycieli, podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”.
W ramach kampanii urodzinowej, która trwała do końca grudnia 2010 r., na rynku pojawiły się promocyjne paczki Windows 7 oznaczone specjalnym logo Fundacji „Mam Marzenie”. Każdy mógł spełnić marzenie dzieci, kupując oryginalny system operacyjny Windows 7.

BIG IDEA

Wspólna inicjatywa Fundacji „Mam marzenie” oraz Microsoft „Windows 7 spełnia 7 życzeń” zbiegła się w czasie z pierwszymi urodzinami Windows 7 oraz uruchomieniem kampanii promującej legalne oprogramowanie i zwrócenie uwagi na konieczność ochrony własności intelektualnej. W kampanii wzięli udział przedstawiciele środowisk, dla których kwestia legalności jest bardzo ważna.
Należą do nich przedstawiciele polskiej blogosfery – Maciej Budzich i Natalia Hatalska, środowiska aktorskiego – Joanna Orleańska oraz firmy Microsoft – Patryk Góralowski. Więcej informacji o kampanii oraz akcji „Windows 7 spełnia 7 życzeń” można znaleźć na stronie www.facebook.com/Windows.Polska.
Połączenie kampanii promocyjnej z akcją społeczną na rzecz chorych dzieci, podopiecznych Fundacji Mam Marzenie.Kampania stała się „kulą śniegową”, w którą zaangażowali się inni Partnerzy Microsoft, dzięki którym wspólnie udało się spełnić aż 24 marzenia podopiecznych Fundacji (niektóre marzenia dzieci są w realizacji, co wynika ze specyfiki życzenia dziecka bądź jego kondycji zdrowotnej).

Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form

Zaangażowanie innych partnerów Microsoft do udziału w akcji społecznej na rzecz dzieci. Dzięki temu w ramach akcji udało się zrealizować nie tylko 7 życzeń ale w sumie aż 24 życzenia małych Marzycieli.
Zaangażowanie społeczności fanów na Facebook'u.
Akcja "Windows 7 spełnia 7 życzeń" zapoczątkowała współpracę Microsoft oraz Fundacji Mam Marzenie w ramach programu wolontariatu pracowniczego Microsoft. Wolontariusze Microsoft wspierali realizację spełnienia marzeń dzieci.


KrajPolska
Kategoria konkursowaMarketing zaangażowany społecznie (CRM)
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Pomoc społeczna, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Wolontariat
NadawcaMicrosoft Sp. z o.o., Fundacja Mam Marzenie
WykonawcaMicrosoft Sp. z o.o., Fundacja Mam Marzenie
Adresacikonsumenci i użytkownicy systemu Windows
MediaRMF FM, Interia.pl - Patroni Medialni akcji; Wirtualna Polska, Chip.pl, Satelitarne TV, Forbes, PC Lab, Infor, Newsweek
Data zgłoszenia23.03.2011