Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2010



30.03.2011

Działalność Fundacji Aktywnej Rehabilitacji

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Krótki opis projektu

Fundacja Aktywnej Rehabilitacji prowadzi zajęcia dla ludzi po urazie rdzenia kręgowego oraz dla dzieci z rozszczepem kręgosłupa i ich rodzin. W ramach naszych działań prowadzimy zajęcia usprawniające dla naszych podopiecznych, prowadzimy szkolenia dla studentów, wolontariuszy, propagujemy rugby na w 

Strategia

Staramy się dotrzeć tam gdzie może być osoba niepełnosprawna, oraz rodzina i najbliższe otoczenie. Pokazujemy że życie na wózku nie jest wyrokiem, nasi instruktorzy są wzorcem osobowym, doskonałym przykładem że wózek nie stanowi przeszkody w aktywnym życiu. Pokazujemy rehabilitantom że osoba niepełnosprawna to nie tylko ta leżąca w łóżku, roszczeniowa, pozbawiona planu na dalsze życie i możliwości jego realizacji ale człowiek aktywny pełnowartościowy członek rodziny i społeczeństwa. Na naszych zajęciach zamieniamy nudną salkę rehabilitacyjną na salę gimnastyczną, gdzie podczas rywalizacji na zajęciach uczestnik wykonuje ćwiczenie których w innych warunkach bałby się wykonać. Wypełniamy lukę która powstaje po opuszczeniu szpitala przez naszego podopiecznego, służymy informacją, poradnictwem, dajemy natchnienie zrozpaczonym rodzicom . Dla dzieci nasi instruktorzy są wzorcem osobowym i przykładem że są także dorośli którzy poruszają się na wózku inwalidzkim. Sala gimnastyczna jest miejscem gdzie dzieci mogą się wyszaleć, gdzie wreszcie mogą swobodnie się poruszać.

Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampanii

Fundacja Aktywnej Rehabilitacji działa dla ludzi po urazach rdzenia kręgowego oraz dla dzieci z rozszczepem kręgosłupa. Pragniemy dotrzeć do jak największej ilości adresatów naszego programu, chcemy pomóc wszystkim tym którzy tej pomocy oczekują i potrzebują. Niestety w naszych działaniach przeszkodą jest Ustawa o ochronie danych osobowych. Ktoś zapomniał o osobach z małych miejscowości które nie maja możliwości rehabilitowania się w dużych miastach

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

W naszej kampanii reklamowej wykorzystaliśmy wykonany na tą okazje plakat na którym umieściliśmy zdjęcia z naszych zajęć które są doskonałym przekazem naszych działań

Działania PR

Nasz plakat oraz artykuły pisane przez naszych kolegów i koleżanki poruszających się na wózku inwalidzkim docierał zawsze tam gdzie byli nasi instruktorzy, gdzie odbywały się nasze zajęcia lub pogadanki. Nasze artykuły ukazywały się w gazetkach dzielnicowych na portalach internetowych.

Efektywność

Nasza kampania swoim zasięgiem objęła cała województwo małopolskie. Osiągnęliśmy bardzo dużą efektywność ( zainteresowane osoby zaczęły same dzwonić do biura). Znacznie więcej osób zaczęło odwiedzać nasze strony internetowe. Zauważyliśmy także większą ilość uczestników zajęć. Wzrosło zainteresowanie studentów, wykładowców i urzędników.

Kampanijność

Działania reklamowe zaczęliśmy w roku 2001 kiedy to rozpoczęliśmy działalność w województwie małopolskim. Po każdym szkoleniu dla studentów zapoznajemy się z ocena szkolenia oraz uwagami . W tak dużym mieście jak Kraków ciągle brak jest informacji lub jest jej zbyt mało. W związku z tym staramy się zmieniać formę przekaz, uatrakcyjniać ulotki i materiały reklamowe

Opis inicjatora

Inicjatorem kampanii jest sama Fundacja Aktywnej Rehabilitacji - region małopolski

Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Podsumowując nasze dotychczasowe akcje reklamowe doszliśmy do wniosku, że zdjęcia są najlepszą formą przekazu. Wykorzystaliśmy zdjęcia wykonane podczas zajęć i pod nimi umieściliśmy krótkie informacje.

Insight

Kampania ma uświadomić ludziom którzy poruszają się na wózku inwalidzkim że w życiu można coś jeszcze robić - można żyć aktywnie, pomimo niepełnosprawności można być pełnowartościowym członkiem rodziny, można stanowić wsparcie dla innych osób

BIG IDEA

Wybraliśmy 30 zdjęć z bazy i prosiliśmy 10 osób - spośród naszych podopiecznych by wybrali zdjęcia, które im się kojarzą z naszą działalnością. Wytypowane zdjęcia zostały umieszczone na plakacie a pod nimi nazwa zajęcia. W ten sposób powstał plakat ze skumulowanym przekazem. Krótko, rzeczowo i na temat.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy lokalne
Problemy społeczneKampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Pomoc społeczna, Walka z wykluczeniem społecznym
NadawcaFundacja Aktywnej Rehabilitacji ( region małopolski)
WykonawcaFundacja Aktywnej Rehabilitacji ( region małopolski)
Adresacimieszkańcy województwa ( fizjoterapeuci, osoby niepełnosprawne, ich rodziny ...)
Medialokalne czasopisma
Data zgłoszenia30.03.2011