Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2010



15.04.2011

Podziel się Posiłkiem

KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Firma Danone od 2003 roku realizuje Program społeczny Podziel się Posiłkiem, walczącym z problemem niedożywienia dzieci w Polsce. Do jesieni 2010 roku w wyniku programu, do dzieci trafiło ponad 10 milionów posiłków.

Krótki opis projektu

Ideą Programu Podziel się Posiłkiem jest zaszczepienie w  ludziach chęci pomocy i potrzeby bycia darczyńcą. Każdy, kto chce pomóc niedożywionym dzieciom, może wziąć udział w corocznej Ogólnopolskiej Zbiórce Żywności Podziel się Posiłkiem organizowanej przez Banki Żywności.

Strategia

Strategia biznesowa firmy Danone opiera się na zasadach zrównoważonego rozwoju. Jedną z nich jest wrażliwość na problemy społeczeństwa. Z wielu badań przeprowadzonych na zlecenie Danone i Banków Żywności od 2003 r. wynikało, że 30% dzieci w Polsce jest niedożywionych, a ponad 66% dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej nie spożywa pełnowartościowych posiłków. Z tego względu głównym obszarem realizacji działań w zakresie społecznej odpowiedzialności firmy Danone jest walka z niedożywieniem dzieci w Polsce.

W ramach kampanii sprzedawane są również produkty oznaczone talerzykiem, logo akcji Podziel się Posiłkiem, przy czym część zysków ze sprzedaży tych produktów przekazywana jest na ufundowanie posiłków potrzebującym dzieciom. Firma Danone przekazuje również granty na wsparcie najciekawszych projektów, które łączą dożywianie dzieci z ich edukacją w zakresie zdrowego odżywiania oraz ekologii.

Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampanii

Niedożywienie jest jednym z największych nierozwiązanych problemów społecznych w Polsce i dotyczy aż 170 000 dzieci. Problem jest jednak znacznie szerszy: większość dzieci nie odżywia się w prawidłowy sposób. W ramach Programu Podziel się Posiłkiem działa Program Grantowy, który dożywianie dzieci łączy z edukacją na temat zdrowego żywienia.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

1. strona www.podzielsieposilkiem.pl – główna platforma akcji PSP;
2. profil Facebook- zaangażowanie użytkowników portalu poprzez aplikacje i zainspirowanie do pomocy poprzez zamieszczanie informacji o akcji;
3. koncert Gwiazd- dotarcie do uczestników imprezy z ideą akcji poprzez zaangażowanie i rozrywkę;
4. transmisja koncertu w telewizji Polsat- Polsat jest patronem medialnym akcji;
5. spoty reklamowe w stacjach radiowych oraz w telewizji- jak najszersze dotarcie do konsumentów;
6. informacje w mediach regionalnych o programach grantowych;
7. informacje w mediach w całej Polsce o zbiórkach żywności;

Efektywność

1. Komunikacja Programu Podziel się Posiłkiem powoduje 2% wzrost sprzedaży jogurtów Danone oznaczonych logo akcji procentowe (Źródło: Economiser 2010, Mediacom),
2. We wszystkich edycjach programu Podziel się Posiłkiem wydano do tej pory ponad 10.000.000 posiłków,
3. Z roku na rok zwiększa się liczba wolontariuszy biorących udział w akcji,
4. Ponad 6 milionów ludzi biorących udział w zbiórkach żywności,
5. 521 publikacji w prasie oraz Internecie,

Kampanijność

Program będzie kontynuowany zgodnie z celem akcji każdego roku. Planowane są następujące działania: poszerzenie oferty produktów Danone oznaczonych logotypem akcji Podziel się Posiłkiem o dodatkowe marki, nowa komunikacja telewizyjna, rozwój strategii komunikacyjnej w Internecie, dalsze poszerzanie komunikacji związanej z jakościowym żywieniem, dalsze angażowanie ludzi (konsumentów), organizacji pozarządowych w program. Dodatkowo kontynuowany będzie koncert gwiazd oraz zbiórka żywności.

Opis inicjatora

Danone jest obecny w Polsce już od ponad 19 lat i jest liderem branży mleczarskiej. W dwóch fabrykach, w Warszawie i w Bieruniu, marka dba o produkcję najwyższej jakości produkty.

Insight

Ideą Programu Podziel się Posiłkiem jest zaszczepienie w  ludziach chęci pomocy i potrzeby bycia darczyńcą. Każdy, kto chce pomóc niedożywionym dzieciom, może wziąć udział w corocznej Ogólnopolskiej Zbiórce Żywności Podziel się Posiłkiem organizowanej przez Banki Żywności.

BIG IDEA

W ramach programu sprzedawany był specjalny produkt "Gratka". 10 groszy z każdego sprzedanego opakowania było przeznaczone na dożywianie dzieci. Całe wieczko produktu przedstawiało talerzyk- logo programu Podziel się Posiłkiem. Sprzedaży produktu towarzyszyła akcja reklamowa. Dzięki temu dodatkowe środki trafiły do budżetu Programu Grantowego akcji, a pula grantów do przyznania w 2010 r. powiększyła się do 40.

Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych form

Mocną stroną akcji Podziel się Posiłkiem jest program Grantowy Danone’a „Masz pomysł? Podziel się Posiłkiem!”. W ramach programu przyznawane są każdego roku granty na realizację najciekawszych lokalnych projektów łączące dożywianie dzieci z edukacją żywieniową i ekologiczną. Dzieci uczestniczące w realizowanych projektach mogły m.in. nauczyć się uprawy warzyw lub poznać zwyczaje kulinarne różnych krajów.


KrajPolska
Kategoria konkursowaInicjatywy społeczne firm
Problemy społeczneAktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Promocja zdrowia, Społeczna odpowiedzialność biznesu
NadawcaDanone Sp. z o.o.
WykonawcaPracownicy Danone- wolontariusze
AdresaciKonsumenci, liderzy lokalnych organizacji, internauci
MediaDziałania media relations objęły media informacyjne o zasięgu ogólnopolskim i regionalnym (prasa, tv, radio, internet), poradniki dla kobiet, prasa i portale internetowe, media branżowe związane z edukacją oraz żywieniem.
Data zgłoszenia15.04.2011