Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012



26.02.2013

111 Minut Do Kariery

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Z setek rozmów kwalifikacyjnych wiemy, że młody Polak debiutujący na rynku pracy nie ma wystarczających umiejętności autoprezentacyjnych, nie potrafi przedstawić pracodawcy swoich mocnych punktów a tym samym obniża swoje szanse. Work Express jako firma odpowiedzialna społecznie stawia sobie za zadanie dzielenie się wiedzą o rynku pracy. Chcemy sprawić, żeby wejście na rynek pracy przebiegało ekspresowo i bezboleśnie a lekka forma warsztatów ma uczynić je atrakcyjnym narzędziem edukacyjnym.

Grupa docelowa

Studenci wyższych uczelni w całej Polsce, planujący poszukiwanie pracy w najbliższej przyszłości. Poszukujący praktycznej wiedzy o tym, jak najlepiej zaprezentować się przed i w trakcie rekrutacji.

Strategia

Niepokojąco wysokie bezrobocie wśród Polaków poniżej 25 roku życia, sprawia, że należy zintensyfikować przekazywanie wiedzy o poszukiwaniu pracy jako o procesie. Zakładamy, że edukacyjna „praca u podstaw” pomoże przynajmniej tym należycie zmotywowanym do podejmowania zatrudnienia, zwycięsko przejść przez proces rekrutacji.
Problem jest nam znany z bieżącej działalności rekrutacyjnej i rozmów z setkami studentów i absolwentów z całej Polski. Studenci starający się o pracę, popełniają wiele błędów, od wysyłania maili z adresów o niepoważnych nazwach, przez niestosowne zachowanie się na spotkaniu z pracodawcą, po niewłaściwy ubiór na rozmowie kwalifikacyjnej i dyskredytujące zachowania w mediach społecznościowych. Młodzi ludzie często na rozmowach podają informacje o ciążach, orientacji seksualnej, a nawet preferencjach politycznych, nie wiedząc, że nie powinni tego robić. Debiutantom zwykle nie wychodzą rozmowy kwalifikacyjne. Aż 6 na 10 rozmów rekrutera ze studentem kończy się niepowodzeniem. W efekcie większość żaków już na wstępie jest skreślana z listy potencjalnych pracowników. Projekt wychodzi jednak poza CV i rozmowę, wkracza także na social media. Studenci i absolwenci "żyją" w mediach społecznościowych. Jednak mało który z nich wie, że to życie obserwują rekruterzy i potencjalni pracodawcy.
Jako agencja doradztwa personalnego widzimy ten problem "z drugiej strony barykady", toteż właśnie my najlepiej wiemy, na co zwrócić uwagę młodym kandydatom do pracy.

Opis przebiegu kampanii

W listopadzie 2012 zakończyliśmy I edycję ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „111 Minut Do Kariery”. Jej celem było podzielenie siępraktyczną wiedzą o poszukiwaniu pracy. W ramach nieodpłatnych warsztatów realizowane były praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem elementów dramy i rekwizytów. Oprócz warsztatów, rekruterzy przeanalizowali kilkaset CV i odbyli ponad sto spotkań indywidualnych, podczas których przekonywali uczestników, że są ich partnerami w procesie komunikacji. Troje specjalistów pokazywało, jak tę komunikację przygotować i realizować a także uświadamiało uczestnikom, że wizerunek osobisty to ważna rzecz a portale społecznościowe też mogą pomóc w zdobyciu zatrudnienia.

Od 23 kwietnia do 21 listopada, w spotkaniach na uczelniach w Katowicach, Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i Poznaniu uczestniczyło ponad 600 studentów, którzy nabyli szereg umiejętności, zwiększających ich szansę na znalezienie zatrudnienia. To pierwszy tego typu projekt realizowany na terenie całej Polski.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

W komunikacji wykorzystaliśmy:
stronę www.workexpress.pl,
stronę www.111minut.pl,
autorski film poradnikowy o błędach kandydatów,
ebook "Expressowy poradnik studenta",
informacje na BLIPie i Twitterze,
strony kampanii na Facebooku i Goldenline,
akcje ulotkowe w otoczeniu uczelni,
akcje plakatowe na terenach uczelni,
strony uczelni oraz uczelnianych biur karier,
mailingi w wykonaniu uczelnianych biur karier,
mailing do bazy użytkowników portalu pracy Jobexpress.pl,
reklama banerowa na Jobexpress.pl,
wpisy w katalogach darmowych szkoleń,
promocja w grupach tematycznych na Goldenline,
informacje prasowe (również w formie voice releases), wysyłane do mediów lokalnych i ogólnopolskich,
informacje prasowe, wysyłane do mediów ukierunkowanych na studentów,
odbyliśmy także kilkanaście spotkań z przedstawicielami mediów, którym udzieliliśmy wyczerpujących informacji.

Efektywność

Ankieta wypełniana dobrowolnie przez uczestników warsztatów, po ich zakończeniu.
Liczba ankietowanych: 109 osób.
Wyniki:
92% ankietowanych uczestników oceniło warsztaty na "dobrze" i "bardzo dobrze"
97% uznało tematykę warsztatów za interesującą
95% uznało że nabyte umiejętności będą pomocne w poszukiwaniu pracy
90% deklarowało chęć wzięcia udziału w kolejnej edycji.
Dotarcie kampanii (9IV-7VI 2012): 200 472 osób.
Liczba publikacji (9IV-7VI 2012): 51 (AVR: 41 403zł)
Łączny budżet kampanii: 10 000zł.

Kampanijność

Kampania będzie stałym elementem naszej polityki społecznej odpowiedzialności. Jest spójna ze strategią biznesową agencji, zakładającą budowanie dwustronnej komunikacji pomiędzy nią, a kandydatami, poszukującymi zatrudnienia. Najbliższe warsztaty planujemy 13 marca 2013 na Uniwersytecie Śląskim.

Opis inicjatora

Work Express działa od 2004 roku jako certyfikowana agencja doradztwa personalnego i pracy tymczasowej. Praca w kraju oraz za granicą, a także rekrutacja i selekcja – to nasze obszary działania.


KrajPolska
Problemy społeczneEdukacja, Praca i polityka zatrudnienia, Prawa człowieka, Społeczna odpowiedzialność biznesu
NadawcaWork Express sp. z o.o.
WykonawcaWork Express sp. z o.o. i Guarana Communications sp. z o.o.
AdresaciKobiety i mężczyźni 19-25, studenci uczelni wyższych w miastach powyżej 300 tys mieszkańców., planujący w najbliśzym czasie znalezienie zatrudnienia
Mediaprasa, radio, telewizja, portale, media społecznościowe (Facebook, Goldenline, Twitter, BLIP)
Data zgłoszenia26.02.2013
Dodatkowe materiałyplik: 111 minut kejs.ppsx