Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2012

Kategoria konkursowa: Kampanie organizacji pozarządowych



28.02.2013

"I Ty możesz uratować komuś życie. Przekaż swój 1%"

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

Opis celu kampanii

Celami kampanii jest budowanie świadomości dotyczącej dawstwa szpiku, zachęcenie odbiorców przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji DKMS Polska, która dzięki zebranym środkom jest w stanie przebadać potencjalnych dawców. Kampania dodatkowo promuje rejestrację potencjalnych dawców szpiku. Kampania ma również na celu (dzięki zebranym środkom) podarować kolejne szanse na nowe życie dla pacjentów na całym świecie.

Grupa docelowa

Osoby powyżej 18 roku życia, mieszkające na terenie całej Polski.

Strategia

Kampania została stworzona w celu zachęcania odbiorców do przekazywania na rzecz DKMS 1% podatku. Kampania porusza problem zachorowań na białaczkę w Polsce. Przedstawia ilość zachorowań, co motywuje do rejestracji, jako potencjalni dawcy szpiku. Grupą docelową kampanii są wszytki osoby w wieku powyżej 18 roku życia. Kampania edukując, zachęca także do rejestracji potencjalnych dawców szpiku. Informuje także, że dzięki zebranym środkom DKMS jest w stanie przebadać nowych dawców o czym informuje dawców.

Opis przebiegu kampanii

Kampania telewizyjna „I Ty możesz uratować komuś życie. Przekaż swój 1%"emitowana była na wszystkich kanałach TVN w okresie marca i kwietnia 2012 roku. Jej emisja odbywała się w różnych porach antenowych. Równocześnie Fundacja DKMS Polska zachęcała swoich potencjalnych dawców do przekazywania 1% na rzecz rejestracji dawców.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Narzędzia komunikacji wykorzystane w kampanii:
• 3 x 30 sekundowy spot telewizyjny emitowany w kanałach Grupy TVN
• Umieszczenie spotów na kanale Youtuve Fundacji DKMS Polska
• Strona internetowa Fundacji DKMS
• Działania PR w mediach społecznościowych
• Wysłanie mailingu do wszystkich zarejestrowanych dawców w bazie DKMS Polska

Efektywność

Pkt1.
Otrzymanie przez DKMS Polska blisko 500 tysięcy PLN z 1% podatków.
Pkt.2
Kampania miała zasięg ogólnopolski i dotarła do 50 % grupy docelowej.
Pkt.3
Brak
Pkt.4
Czas antenowy dla emisji spotu TV Grupa TVN udostępniła nieodpłatnie na prośbę Fundacji DKMS Polska. Fundacja DKMS pokryła koszt produkcji kampanii.

Kampanijność

Kampania będzie kontynuowana w roku 2013. Jest ona integralną częścią kampanii promującej przekazywanie 1% podatku na rzecz DKMS.

Opis inicjatora

Fundacja DKMS Polska to Baza Dawców Komórek Macierzystych. Niezależna organizacja non profit, posiadająca status Organizacji Pożytku Publicznego.Naszą misją jest znalezienie Dawcy dla każdego Pacjenta

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

3 spoty TV dł. 30 sek. W kampanii biorą udział osoby znane i lubiane, wspierające Fundację DKMS, zachęcające do przekazywania 1% podatku na jej rzecz. "Twarzami" kampanii zostały Maryla Rodowicz, Alicja Bachleda-Curuś, Adam "Nergal" Darski, Natalia Lesz, Andrzej Piaseczny, Julia Kamińska, Aleksandra Mikołajczyk.


KrajPolska
Problemy społeczneEdukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Pomoc społeczna
NadawcaFundacja DKMS Baza Dawców Komórek Macierzystych Polska
WykonawcaFundacja DKMS Polska
AdresaciOsoby w wieku powyżej 18 roku życia, widzowie kanałów należących do Grupy TVN, zarejestrowani dawcy w bazie Fundacji DKMS Polska, użytkownicy internetu.
MediaWszystkie kanały TVN, internet.
Data zgłoszenia28.02.2013
Dodatkowe materiały