Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013

Kategoria konkursowa: Kampanie o tematyce zdrowotnej



24.02.2014

Kampania szokująca

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Kampania ma na celu podniesienie świadomości pracowników co do bezpiecznych sposobów wykonywania powierzonych zadań i obowiązków. Zwrócenie uwagi na fakt zagrożeń, które występują podczas wykonywania codziennej pracy zarówno na budowie jak i w warsztatach blacharskich.

Grupa docelowa

Pracownicy KAEFER S.A., pracownicy firm podwykonawców oraz pracownicy klientów firmy KAEFER S.A. m.in. Orlen, Lotos, grupy EDF i GDF, Zakłady Azotowe w Tarnowie oraz inne duże zakłady przemysłowe

Strategia

Duża ilość wypadków przy pracy w sektorze budownictwa zwróciła uwagę na potrzebę podniesienia przez pracodawcę świadomości ludzi wykonujących swoją pracę w tej dziedzinie. Doświadczeni pracownicy popadają w rutynę i popełniają błędy, których ceną może być nawet życie. Również brawura oraz lekkomyślne zachowanie może doprowadzić do tragicznych w skutkach zdarzeń.
Pomysł zakładał przerwanie tej rutyny i pokazanie na plakatach drastycznych zdjęć czterech różnych urazów, których pracownik może doznać w czasie i w związku z wykonywaną przez siebie pracą. Pokazanie jak niedostateczna koncentracja, nieprzemyślane i niebezpieczne zachowania mogą doprowadzić do tragedii. Założeniem było, że drastyczne zdjęcia bardziej przykują uwagę i zapadną w pamięci pracownikom.
W plakatach zastosowano polskie i angielskie hasła ze względu na fakt prowadzenia przez firmę prac również na terytoriach innych krajów.

Opis przebiegu kampanii

Przez cały 2013 r. na terenie warsztatów i zapleczy budów prowadzonych przez firmę KAEFER S.A. pojawiały się plakaty przedstawiające zdarzenia, do których może dojść w trakcie wykonywania pracy (złamanie kości, rozcięcie głowy, oparzenie substancjami chemicznymi, amputacja palców). Prosty przekaz plakatu pozwala od razu poznać przyczynę przedstawionego na zdjęciu zdarzenia. Proste i dosadne pokazanie pracownikowi, co może się stać w razie wypadku.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Na potrzeby kampanii zastosowano plakaty – jako najbardziej uniwersalna metoda przekazywania informacji na budowie. Zdjęcia ukazujące tak drastyczne sceny jak np. rozcięcie głowy, miały na celu pobudzenie wyobraźni pracujących. Krótkie hasła zachęcają do oderwania się od niebezpiecznej rutyny i dodatkowego przemyślenia bezpiecznego sposobu wykonania pracy.

Efektywność

Kampania bardzo wypływająca na zachowania pracowników. Dostępność plakatów na poszczególnych budowach kontrolowana była podczas kontroli BHP. Dotarła do 100% pracowników firmy. Widoczna była dla pracowników KAEFER S.A., pracowników podwykonawców a także dla pracowników innych firm pracujących na tych samych projektach.

Kampanijność

Kampania jest jednym z narzędzi podniesienia samoświadomości pracowników na prowadzonych przez firmę budowach. Jej prowadzenie planowane jest również w kolejnych latach.

Opis inicjatora

Firma KAEFER S.A. świadczy usługi w zakresie wykonania izolacji termicznych, akustycznych jak również zabezpieczeń przeciwpożarowych oraz rozwiązań stosowanych wewnątrz pomieszczeń.


KrajPolska
Problemy społeczneObronność i bezpieczeństwo, Praca i polityka zatrudnienia, Społeczna odpowiedzialność biznesu
NadawcaKAEFER S.A.
WykonawcaWojciech Cedro
AdresaciPracownicy budów KAEFER, pracownicy podwykonawców, pracownicy innych firm pracujący na tych samych projektach.
MediaPlakaty
Data zgłoszenia24.02.2014