Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2013



14.03.2014

Stop zwolnieniom z wf

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Opis celu kampanii

Zasadniczo rozchodziło się o to, by zwrócić uwagę na pewien problem, jakim jest obniżający się poziom sprawności fizycznej dzieci. Problem ma charakter globalny, a jego przyczyny są wielorakie. Jedną z nich jest także bardzo niska frekwencja uczniów na lekcjach wf-u, a winę za taki stan rzeczy ponoszą rodzice.

Grupa docelowa

Przede wszystkim rodzice dzieci w wieku szkolnym. Pośrednio także sami uczniowie.

Strategia

Impulsem do przeprowadzenia kampanii były wyniki badań prowadzonych na całym świecie, z których wynika, że dzisiejsi nastolatkowie będą najprawdopodobniej pierwszym pokoleniem, którego średnia długość życia będzie krótsza, niż ich rodziców. Wynika to w dużej mierze z coraz słabszej aktywności fizycznej dzisiejszej młodzieży szkolnej. Gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy?
Dostępność i atrakcyjność nowych technologii przyczyniła się do zmiany zachowań młodych ludzi także, a może przede wszystkim w sferze rozrywki i wypoczynku. Najprościej rzecz ujmując młodzi ludzie po skończonych lekcjach nie biorą już piłki i nie biegną na boisko, lecz siadają przed ekranem komputera i grają w gry sieciowe. Ci sami młodzi ludzie coraz częściej, zamiast maszerować do szkoły piechotą, są podwożeni pod samą szkolną bramę samochodami swoich rodziców i w ten sam sposób odtransportowywani z powrotem do domów. Jeżeli do tego dodać, że dla większości polskich dzieci w wieku szkolnym, jedyną zorganizowaną formą aktywności fizycznej jest lekcja wf-u w szkole, to sytuacja, w której z roku na rok zmniejsza się frekwencja uczniów na tych zajęciach, zaczyna robić się niepokojąca.
Odpowiedzialność za taki stan rzeczy spoczywa na rodzicach. To rodzice, często ulegając namowom swoich pociech, ale równie często z własnej inicjatywy, zwalniają swoje dzieci z lekcji wf-u. Dlaczego: bo w szkole nie ma pryszniców, bo trzeba kupić specjalne obuwie na wf, bo dziecko ma trochę kataru, bo wydaje się, że nauczycie

Opis przebiegu kampanii

agencja BBDO była odpowiedzialna za część telewizyjną; były to zatem dwa filmy, emitowane równolegle w kilku stacjach telewizyjnych.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Tv, pr i inne

Efektywność

Trochę się o tej kampanii mówiło, była ona też zazwyczaj zapisywana byłej pani minister, jako jeden z jej niezaprzeczalnych sukcesów ; o efektach samej kampanii powiedzieć można niewiele, tak, gdzie chodzi o zmianę pewnych nawyków i schematów myślowych w społeczeństwie potrzeba wiele czasu i wysiłku, a efekty można często zaobserwować dopiero po wielu latach.

Kampanijność

Zobaczymy

Opis inicjatora

Ministerstwo Sportu zajmuje się wspieranie sportu tak amatorskiego, jak i profesjonalnego.


KrajPolska
Problemy społeczneEdukacja, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia
NadawcaMinisterstwo Sportu i Turystyki
WykonawcaBBDO Warszawa
AdresaciRodzice dzieci w wieku szkolnym, uczniowie
MediaTelewizja, pr
Data zgłoszenia14.03.2014
Dodatkowe materiały