Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Poukładaj sobie raka - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych

KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Ambasada BC, MEDIAON, OPUS FILM

Nazwa wykonawcy

Ambasada BC, MEDIAON, OPUS FILM

Data realizacji kampanii (od-do)

2015

 

Strategia

Opis celu kampanii

Kampania miała na celu zwrócenie uwagi na potrzebę bezpłatnej pomocy psychoonkologicznej. Jednocześnie wspierała działania Stowarzyszenia UNICORN, które od 16 lat pomaga chorym na raka, a w 2014 roku utworzyło Centrum Psychoonkologii w Krakowie.

Celem akcji było poinformowanie osób z chorobą nowotworową i ich bliskich o możliwości uzyskania bezpłatnej pomocy psychologicznej.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Co roku problem choroby nowotworowej dotyka tysiące osób. Zarówno pacjenci, jak i ich rodziny muszą nauczyć się żyć w nowej dla nich, niezwykle trudnej sytuacji.
Pomoc psychologiczna powinna być istotnym elementem leczenia. Na każdym etapie choroby, a najlepiej tuż po diagnozie, trzeba zadbać o to, by dobrze wykorzystać swój potencjał. Bo nie tylko leki są ważne.

Insight

Pacjent:
„Właśnie dowiedziałem się, że jestem chory na nowotwór. To straszne. Nie umiem poradzić sobie z diagnozą. Bardzo się boję i nie wiem, co dalej robić.”
Bliscy:
„Moja żona zachorowała na nowotwór. Nie wiem, co mam robić, czego nie robić… Nie wiem, jak mogę jej pomóc… Nie wiem, jak dalej żyć"

Określenie grupy docelowej

Grupa docelowa nie podlega tradycyjnej segmentacji demograficznej. Psychograficznie wyróżniamy:
Pacjent:
„Właśnie dowiedziałem się, że jestem chory”
Bliscy:
„Moja żona zachorowała na nowotwór".

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Wiadomość o chorobie nowotworowej rozbija choremu cały świat – to myśl przewodnia naszej kampanii. Pękające na kawałki lustro symbolizuje ten proces i szok, jaki przeżywa człowiek dowiadujący się, że jest chory na raka.
Świat po diagnozie musimy ułożyć na nowo, o czym przekonuje postać Jerzego Stuhra, który z pomocą innych osób składa go kawałek po kawałku.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Lekarze onkolodzy: Poinformuj chorych o możliwości uzyskania bezpłatnej pomocy psychologicznej.
Chorzy i ich bliscy: W przypadku diagnozy skontaktuj się z Centrum i zachęć do tego swoich bliskich.

Hasło/slogan

Hasłem „Poukładaj sobie raka”, kampania odwoływała się do konieczności ułożenia po diagnozie życia na nowo. Wiarygodność hasła wzmacnia postać Jerzego Stuhra, który sam chorował na nowotwór.

Plany kontynuacji kampanii

Jesteśmy w trakcie przygotowywania kolejnych odsłon kampanii

Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

1. TVC
2. Prasa
3. Internet
4. Konferencje, BTL.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

1. TVC
2. RADIO
3. BANERY INTERNETOWE
4. PLAKATY
5. ULOTKI
6. KALENDARZ
7. KONFERENCJE/KONGRESY

Opis działań PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

brak informacji

Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.

nie

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów

Każda publikacja i każde wyemitowanie spotów, powodowało bardzo duże zwiększenie osób zgłaszających się do fundacji. Osoby z Fundacji mówiły, że właściwie po dzwoniącym telefonie, można było zgadywać, że przed chwilą coś się o nich w mediach pojawiło

W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?

Wg liczby zgłoszeń do Centrum Psychoonkologii.

Budżet kampanii

Zero.

Jaka była zmiana postaw

Osoby dotknięte chorobą, zrozumiały, że to nie jest koniec, że można jeszcze walczyć i mają wsparcie w charakterze fundacji.W kampanii chodziło o zmianę postawy z biernej na aktywną. Chcieliśmy wskazać pacjentom, że jest takie miejsce - Centurm Psychoonkologii w Krakowie, w którym mogą uzyskać pomoc i wsparcie. Zmiana postawy miała polegać na uświadomieniu chorym, że choroba nie musi uczynić ich bezsilnymi i bezradnymi.

 


Kreacja

https://www.youtube.com/watch?v=Pyx3pKC824g

poukladaj_sobie_raka_ambasada_bc_6.mp3