Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015



POWIEKSZ
POWIEKSZ

Tak na dobrą sprawę - NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Bank BPH

Nazwa wykonawcy

Bank BPH / agencja Saatchi&Saatchi

Data realizacji kampanii (od-do)

27.10-20.11.2015

 

Strategia

Opis celu kampanii

Celem Akcji „TAK na dobrą sprawę” jest wyłonienie organizacji pożytku publicznego, którym Bank BPH przekaże darowiznę finansową na cele statutowe lub na zadeklarowany cel zgodny ze statutem Organizacji. Zaproszone do akcji organizacje miały możliwość zaprezentowania swoich działań szerokiej rzeszy internautów i zbieranie głosów wspierających ich działania.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Wiele instytucji pożytku publicznego na co dzień boryka się z trudnościami finansowymi oraz pozyskiwaniem środków na swoją działalność statutową. Fundacje często nie mają środków aby aktywnie promować swoją działalność i pozyskiwać fundatorów. Aby wesprzeć fundacje Bank BPH zdecydował się na wsparcie i promocje wybranych OPP aby ułatwić im dotarcie do szerszego grona odbiorców.

Insight

Jest wiele organizacji pożytku publicznego, nie znam ich działań i nie wiem jak wpływają na otoczenie i moją społeczność, ale zależy mi aby ważne dla mnie sprawy były rozwiązywane i aby uzyskiwały wsparcie dlatego chętnie zaangażuje się .... w tak na dobrą sprawę.

Określenie grupy docelowej

Główną grupą docelową była społeczność internautów / fanów profilu Banku na Facebooku Make Life Fair, pracownicy Banku i ich rodziny oraz działacze i wolontariusze zaproszonych OPP.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Przybliżenie ideii działalności wybranych OPP szerokiemu forum internautow i zaangażowanie ich w aktywne wsparcie wybranego obszaru działań. Bank udostępnił dedykowaną stronę internetową oraz wsparł zaproszone organizacje w przygotowaniu krótkich wizytówek filmowych za pomocą którch OPP miały możliwość przedstawienia swojej działalności statutowej. Internauci mogli głosować na wybrane OPP.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Oddaj swój głos na tak - na dobrą sprawę!

Hasło/slogan

Tak na dobrą sprawę

Plany kontynuacji kampanii

Przygotowywany jest plan drugiej edycji akcji w roku 2016.

Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

1. Zaproszenie wybranych OPP do udziału w akcji.
2. Przygotowanie przez OPP we współpracy z organizatorem wizytówek filmowch o swojej działalności.
3. Uruchomienie strony taknadobrasprawe.pl z filmami o OPP.
4. Zaproszenie internautów do głosowania na wybrane organizacje.
5. Ogłoszenie wyników akcji.
6. Spotkanie z OPP i wręczenie nagród.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Dedykowana strona www taknadobrasprawe.pl oraz komunikacja na profilu Make Life Fair na Facebook'u, kampania on-line na FB, komunikacja na stronie bph.pl oraz wewnętrzna do pracowników Banku.

Opis działań PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

W ramach akcji Bank udostępnił organizacjom narzędzia do promowania swojego udziału wśród beneficjentów i osób wspierających ich działalność, a także promował akcje wśród pracowników i klientów Banku.

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

Ilość oddanych głosów w akcji to 8 874. Dotarliśmy do 156 797 unikalnych użytkowników.

Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.

Akcja wypromowała hasło "Tak na dobrą sprawę" wśród ponad 150 000 osób, które miały kontakt z akcją.

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów

Kampania osiągneła swój cel. W akcji oddano ponad 8 800 głosów i dotarla ona do ponad 150 000 unikalnych użytkowników. W wyniku akcji Bank przekazał trzy darowizny o łącznej wartości 100 000 złotych.

W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?

Liczba oddanych głosów na OPP biorące udział w akcji.

Budżet kampanii

180 000, w tym budżet w wysokości 100 000 złotych na darowizny dla wybranych do akcji OPP.

Jaka była zmiana postaw

Akcja dotarła do ponad 150 000 unikalnych użytkowników, a w wyniku oddanych ponad 8 800 głosów trzy organizacje pożytku publicznego otrzymały darowiznę o łącznej wartości 100 000 złotych na swoje działania statutowe.

 


Kreacja

https://youtu.be/fau3jlylHZ8