Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015



POWIEKSZ

"15 kilogramów szczęścia w dizajnie" - akcja charytatywna z kreatywnym zaangażowaniem studentów kierunku Design w Biznesie

KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy wraz z studentami kierunku Design w Biznesie

Nazwa wykonawcy

Wyższa Szkoła Bankowa w Bydgoszczy

Data realizacji kampanii (od-do)

lipiec 2015 - marzec 2016

 

Strategia

Opis celu kampanii

Celem głównym projektu jest promowanie wolontariatu w zakresie pomocy osobom niepełnosprawnym i starszym, rozbudzenie zainteresowania działalnością prospołeczną, oraz zaangażowanie studentów kierunku Design w Biznesie w niestandardowe działanie promocyjne kierunku, budowanie postaw prospołecznych i zwrócenie uwagi na problem osób niepełnosprawnych.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

- zaangażowanie studentów w akcję charytatywną
- połączenie zajęć w zakresie edukacji z działaniem charytatywnym oraz niestandardową kampanią promocyjną

Insight

Uczestnicząc w tym projekcie studenci widzą celowość i wieloetapowość całego przedsięwzięcia. Od pomysłu, poprzez organizację warsztatu pracy, realizację założonych celów, weryfikację i modyfikację osiąganych efektów, aż do zaprezentowania i promocji osiągnięć.

Określenie grupy docelowej

- mieszkańcy Bydgoszczy
- społeczność akademicka
- studenci
- media

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Kampanię oparto na idei storytellingu, historia Pani Teresy rozpoczęła kolejne działanie, które w efekcie pomogło bohaterce reportażu i zaangażowało studentów uczelni, którzy w kreatywny sposób promują swój kierunek studiów i angażują się w kolejne akcje, które moga pomóc osobom potrzebującym.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

- studenci tworzą kreatywne prace, które powstały w oparciu o prawdziwą historię, wykorzystują nietypowy materiał i pomagają potrzebującym.

Hasło/slogan

"15 kilogramów szczęscia w dizjanie:

Plany kontynuacji kampanii

• Prace studentów WSB zostaną pokazane na specjalnym wernisażu, w ten sposób również, zwrócimy uwagę mediów na historię osób niepełnosprawnych oraz charytatywną pracę studentów kierunku Design w Biznesie
• prace studentów posłużą do wykonania specjalnych pocztówek, środki ze sprzedaży materiału będą przeznaczone na kolejne cele charytatywne

Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

1) Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność:
• pojawienie się w TVP Bydgoszcz historii Pani Teresy Moch
• reakcja uczelni: kontakt z Panią Teresą celem rozpoznania sytuacji
• zakup wózka elektrycznego i przekazanie go Pani Teresie
• przekazanie karteczek dla uczelni
• zaangażowanie studentów kierunku Design w Biznesie do stworzenia prac
• stworzenie 16 prac (kolaży) które posłużą do dalszych działań charytatywnych

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Opis działań PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

• kształtowanie prospołecznych postaw wśród studentów i mieszkańców Bydgoszczy
• zwrócenie uwagi mediów na problem Pani Teresy i osób niepełnosprawnych

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

wybrane:
• Wydanie główne Panoramy - 26.07, godz.18.00 - od 14 min
http://panorama.tvp.pl/
• Gazeta Wyborcza, Bydgoszcz - wydanie papierowe, strona 1! - załącznik
+ wydanie internetowe: http://bydgoszcz.gazeta.pl/bydgoszcz/1,48722,18408434,tego-pani-teresa-sie-nie-spodziewala-historia-z-happy-endem.html#TRrelSST
• TVP Bydgoszcz "Zbliżenia"

Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów

• wysiłek i determinacja Pani Teresy zostały docenione
• zaangażowanie studentów kierunku Design w Biznesie w niestandardowe działanie promocyjne kierunku Design w Biznesie
• celem głównym projektu jest promowanie wolontariatu w zakresie pomocy osobom niepełnosprawnym i starszym oraz rozbudzenie zainteresowania działalnością prospołeczną
• reprodukcje prac wykonanych przez studentów kierunku

W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?

• Pani Teresa bez problemu porusza się w przestrzeni miasta, jest również słuchaczką Uniwersytetu Każdego Wieku WsB
• Prace studentów WSB zostaną pokazane na specjalnym wernisażu, w ten sposób również, zwrócimy uwagę mediów na historię osób niepełnosprawnych oraz charytatywną pracę studentów kierunku Design w Biznesie
• prace studentów posłużą do wykonania specjalnych pocztówek

Budżet kampanii

10 tys. złotych (zakup wózka elektrycznego)

Jaka była zmiana postaw

• zaangażowanie studentów w charytatywne działanie
• prace powstawały poza zajęciami
• zwrócenie uwagi na problem poruszania się osób niepełnosprawnych

 


Kreacja

15_kg_szczescia_w_designie.pdf