Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015

Kategoria konkursowa: Akcje zaangażowane społecznie



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Korona Warszawy

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Mateusz Luft, Paweł Cywiński, Jarosław Ziółkowski, Jak Mencwel, Szczepan Żurek

Nazwa wykonawcy

Mateusz Luft, Paweł Cywiński, Jarosław Ziółkowski, Jak Mencwel, Szczepan Żurek

Data realizacji kampanii (od-do)

30.01.2015 - 01.04-2015

 

Strategia

Opis celu kampanii

Celem akcji Korona Warszawy było zdobycie najwyższych szczytów Warszawy w jednym sezonie zimowym. Celem charytatywnym było zabranie funduszy na rzecz fundacji Rak'n'Roll, przeznaczonych na zakup specjalistycznej wanny dla hospicjum Cordis w Katowicach. Ambicją twórców było zorganizowanie ekspedycji, która realizowałaby cele charytatywne przy ograniczeniu środków do minimum.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Pomoc osobom chorym na nowotwory
Pokazanie absurdu organizacji drogich wypraw charytatywnych
Zwrócenie uwagi na specyficzny język podróżniczy

Insight

brak

Określenie grupy docelowej

Miłośnicy wspinaczki nizinnej, wielbiciele humoru i absurdu, mieszkańcy Warszawy

Wyjaśnienie idei kreatywnej

brak

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

brak

Hasło/slogan

brak

Plany kontynuacji kampanii

brak

Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

Nagranie piosenki "Korona Warszawy"
Zorganizowanie konferencji prasowej na Stadionie Narodowym
Kiermasz Charytatywny i slajdowisko w Sklepie Podróżnika
Spotkanie z pierwszą damą w Belwederze
Wystawa zdjęć w klubie Państwo Miasto
Aukcja Charytatywna przedmiotów związanych z ekspedycją

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

FB fanpage
strona internetowa

Opis działań PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

zaktywizowanie miłośników wspinaczki nizinnej na terenie Warszawy

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

Nasza ekspedycja była relacjonowana w mediach lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich takich jak: Teleexpress, TVN24, TOK FM, RDC, PR Trójka, PR Program Pierwszy, Polsat, Szkło Kontaktowe, Superstacja, Gazeta Wyborcza, Metro, National Geographic.

Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.

Promocja działań fundacji Rak'n'Roll.

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów

Celem kampanii było zebranie jak największej ilości środków pienieżnych przy jak najniższym wkładzie własnym. Udało się zebrać około 14000PLN przy wkładzie 250PLN.
Promocja działań fundacji Rak'n'Roll w mediach.

W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?

finansowy

Budżet kampanii

250 PLN

Jaka była zmiana postaw

brak

 


Kreacja

Lista wybranych publikacji medialnych.docx