Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2015

Kategoria konkursowa: Programy edukacyjne firm (CSR)



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Ogólnopolska kampania społeczno-edukacyjna Bezpieczni w pobliżu budowy - NOMINOWANA

KATEGORIA: Programy edukacyjne firm (CSR)

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Skanska S.A.

Nazwa wykonawcy

Skanska S.A.

Data realizacji kampanii (od-do)

od marca do grudnia 2015

 

Strategia

Opis celu kampanii

1. Edukacja dzieci w zakresie bezpieczeństwa na drogach ze szczególnym uwzględnieniem budowania świadomości u najmłodszych jak być bezpiecznym na jezdni.
2. Uświadamianie dzieci na temat zagrożeń związanych z wchodzeniem na teren budowy.
3. Poprawienie widoczności dzieci na jezdni poprzez wyposażenie ich w odblaski.
4. Przyczynianie się do zmniejszenia wypadków na drogach z udziałem dzieci.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Według danych Komendy Głównej Policji w 2014 r. miało miejsce 34 970 wypadków drogowych, w których 2 413 dzieci w wieku 7-14 lat odniosło obrażenia, 50 poniosło śmierć.
Kampania jest odpowiedzią na te problemy. Jej zadaniem jest uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazd

Insight

Ciekawe, co dzieje się za tym ogrodzeniem? Co z tego, że wisi tabliczka: Budowa. Wstęp wzbroniony. Może spróbuję wejść na plac budowy…. Na pewno są tam fajne, duże maszyny i wiele niecodziennych narzędzi! Chętnie to zobaczę na własne oczy! Szkoła jest tuż za rogiem, więc na lekcje zdążę. Wystarczy tylko przebiec przez ulicę i już będę w klasie.

Określenie grupy docelowej

- Uczniowie szkół podstawowych klas 0-4
- Nauczyciele klas początkowych

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Bajkowi bohaterowie: Tomcio Brygadzista i Zebra Drogowa w pouczającym teatrzyku edukują jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy. Ta lekcja bezpieczeństwa pełna wesołych piosenek i konkursów jest narzędziem do przekazania najmłodszym ważnych tematów związanych z ich zdrowiem i życiem. Uczymy poprzez zabawę!

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Bądź bezpieczny w pobliżu budowy i na drodze!

Hasło/slogan

Bądź bezpieczny w pobliżu budowy i na drodze!

Plany kontynuacji kampanii

Od 8 lat edukujemy dzieci w szkołach podstawowych w pobliżu budów Skanska, na terenie całej Polski. Kampania buduje wielki entuzjazm dla bezpiecznego poruszania się w pobliżu budowy i na drodze. Barwna scenografia, błyskotliwe dialogi, bajkowe postaci – wszystko to sprawia, że kampania cieszy się dużą popularnością. Zważywszy na to, że realizuje ona założone cele, planujemy jej kontynuację.

Opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować)

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

Każdego roku kampania jest realizowana w dwóch edycjach:
- 03 - 06. - edycja wiosenna
- 09. - 12. - edycja jesienna
1.Analiza statystyk policyjnych dotyczących ilości wypadków drogowych z udziałem dzieci w 2014 r.
2.Opracowanie materiałów promocyjno-informacyjnych - dla dzieci i dla mediów
3.Promocja kampanii wśród pracowników Skanska i zachęcenie do zgłaszania szkół w pobliżu realizowanych inwestycji w całej Polsce.
4.Skompletowanie listy placówek, do których udajemy się z akcją.
5.Kontakty z dyrekcją szkół, umawianie spektakli, opracowanie harmonogramu spotkań z dziećmi.
6.Realizacja harmonogramu kampanii. Spektakle w szkołach.
7.Informacja prasowa do mediów ogólnopolskich oraz portali branżowych (CSR) inicjująca kampanię w danym roku.
8. Każdorazowo po spektaklu wysyłka informacji prasowej do mediów regionalnych oraz podziękowań do szkół za udział w akcji.
9.Podsumowanie kampanii.

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Główne narzędzie – teatrzyk „Bezpieczeństwo to podstawa”
Zewnętrzne
- materiały prasowe (informacje prasowe do mediów regionalnych, ogólnopolskich i portali
branżowych - CSR, infografiki)
- materiały promocyjno-informacyjne dla szkół (plakaty, multimedialna gra edukacyjna,
ulotka: zasady bezpiecznego poruszania się przez jednię, podziękowania za udział w 
kampanii)
- elementy odblaskowe dla wszystkich uczestników kampanii (opaski oraz kamizelki
odblaskowe)
- podstrona na www.skanska.pl – www.skanska.pl/bezpieczni
- strona główna www.skanska.pl
- posty na FB + możliwość zgłoszenia przez użytkowników profilu szkoły, w której
odbył się dodatkowy spektakl
- monitoring mediów

Wewnętrzne
- materiały informacyjne dla pracowników firmy:
a) w intranecie (OneSkanska)
b) w wydawnictwie Skan
- konkursy dla pracowników, w których nagrodami były elementy odblaskowe dla dzieci,
wnuków (Dbamy także o bezpieczeństwo dzieci pracowników!).

Opis działań PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

Przy zaangażowaniu aktorów ze Studia Yapa udało nam się zabawny sposób dotrzeć do 25,2 tys. dzieci (dane za rok 2015 r.)

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

Ponad 100 publikacji w mediach na temat kampanii. Najwięcej na portalach i w Internecie.
Pozytywne opinie grona pedagogicznego i dzieci objętych kampanią.

Zbudowanie marki społecznej tj. czy została wypromowana jakaś marka lub czy temat kampanii, hasło zyskało rozpoznawalność dzięki kampanii.

Temat kampanii „Bezpieczni w pobliżu budowy” stał się przedmiotem ponad 100 publikacji w mediach ogólnopolskich, regionalnych z branży CSR, dzięki czemu rozpoznawalność zyskała nazwa oraz bajkowe postaci – Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia. Kampania nagłośnia kwestię bezpiecznego poruszania się dzieci po drodze i w pobliżu placu, budowy promując jednocześnie noszenie odblasków. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję.

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów

Ponad 25,2 tys. dzieci z niemal 100 szkół z całej Polski wzięło udział w kampanii „Bezpieczni w pobliżu budowy” w 2015 r. Od 8 lat trwania akcji, odbyło się 530 spotkań w ponad 380 szkołach. Łącznie przeszkoliliśmy ponad 111 tys. dzieci! Nadal planujemy osiągać cele, czego dowodem jest kontynuowanie kampanii.

W jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii?

Efektywność kampanii weryfikowana jest poprzez:
- liczbę uczestników spektakli. (Ponad 25,2 tys. dzieci z niemal 100 szkół z całej Polski
wzięło udział w kampanii Bezpieczni w pobliżu budowy w 2015 r.)
- monitoring mediów (analiza jakościowa i ilościowa publikacji na temat kampanii)
- liczbę polubień na FB
- liczbę użytkowników podstrony www.skanska.pl/bezpieczni

Budżet kampanii

130 tys. zł netto

Jaka była zmiana postaw

Zwróciliśmy uwagę na problem społeczny.
Trafiają do nas sygnały ze szkół objętych kampanią, że jej idea jest wdrażana w życie – dzieci idąc na wycieczkę ubierają kamizelki lub opaski odblaskowe.

 


Kreacja

bezpieczni_w_poblizu_budowy_9.pdf