Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016

Kategoria konkursowa: Akcje zaangażowane społecznie



POWIEKSZ
POWIEKSZ
POWIEKSZ

Przeczytam 52 książki w 2016 roku-NOMINOWANA

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Marcin Gnat

Nazwa wykonawcy

Marcin Gnat

Data realizacji kampanii (od-do)

01.01.2016-31.12.2016

 

Strategia

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Akcja "Przeczytam 52 książki w roku" pomaga ludziom nie tyle osiągnąć cel, jakim jest przeczytanie 52 książek w roku kalendarzowym lecz ma na celu pomoc w wyrobienie nawyku czytania i umiejętność skonfrontowania przeczytanych lektur z innymi czytelnikami – a więc umiejętność krytycznego myślenia

Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej

Uczestnicy wyzwania publikują zdjęcia i opisy przeczytanych książek na osi czasu wyzwania, w ten sposób realizują cel społecznościowy, zachęcają do dyskusji na temat przeczytanego dzieła oraz inspirują innych do sięgnięcia po przeczytane tytuły. Aprobata i doping w postaci reakcji na Facebooku motywuje ich do dalszego działania i sięgania po kolejne pozycje.

Insight

Czas pokazać, że czytanie to nie konieczność i przymus, przeciw któremu wielu zwykło się buntować lecz prawdziwa życiowa przyjemność, która poprawi jakość naszego życia i umiejętność odbierania świata.

Określenie grupy docelowej

Idea akcji "Przeczytam 52 książki w roku" jest taka, by nie stawiać żadnych murów pomiędzy ludźmi. Niezależnie od tego, po jakie książki sięgniemy – wszystkie traktowane są z równym szacunkiem.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

52 albo i więcej. Taka akcja. Na pohybel tym, którym słupki pokazują, że w Polsce się nie czyta.

Hasło/slogan

Przeczytam 52 książki w 2016 roku

Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)

Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

Stworzona została strona akcji "Przeczytam 52 książki w 2016 roku", która bardzo szybko stała się viralem, głównie dzięki promocji na stronie fanpejdża akcji "52 Book Challenge PL" oraz profilu poprzedniej edycji akcji "Przeczytam 52 książki w 2015 roku". W ramach akcji stworzonych powstało kilkadziesiąt konkursów w czasie których można było wygrać książki a popularność akcji zaowocowała obecnością "case study" kampanii na prestiżowych konferencjach poświęconych social mediom w 2017 roku, takim jak "I Love Marketing i Social Media" czy Kongres For Social Media w Warszawie.

Działania PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

Akcję podchwyciły biblioteki publiczne oraz szkolne na terenie całego kraju zachęcając swoich użytkowników do zaangażowania się w jej przebieg i oferując nierzadko nagrody za ukończenie wyzwania.

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

Materiały o akcji "Przeczytam 52 książki w 2016 roku" pojawiły się w mediach takich, jak TVP 2: "Pytanie na śniadanie" i "Panorama", Polsat News, Program Pierwszy Polskiego Radia, RMF Classic, "Gazeta Wyborcza" czy "Rzeczpospolita".
Wątek akcji był często wymieniany w kontekście kreatywnych pomysłów na zachęcenie ludzi do czytania.

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?

Akcja "Przeczytam 52 książki w roku" cieszy się coraz większym poziomem zaangażowania uczestników, którzy w 2016 roku zostawili na przestrzeni roku 76.285 wpisów o przeczytanych tytułach na stronie wyzwania. To niemal dwukrotnie więcej niż w przypadku strony pierwszej edycji z 2015 roku, która wygenerowała 41.495 takich wpisów.

Budżet kampanii

Na cały przebieg kampanii "Przeczytam 52 książki w roku" nie wydano ani złotówki. Budżet wyniósł 0 (słownie: zero) złotych.