Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016

Kategoria konkursowa: Kampanie firm i fundacji firm



Po Stronie Natury-NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Organizatorzy – firma Żywiec Zdrój S.A., partnerzy -  Fundacja Nasza Ziemia i Polskie Towarzystwo Turystyczno-Krajobrazowe

Nazwa wykonawcy

agencje Y&R, digital - VML,zakup mediów Mediacom, PR Garden of Words

Data realizacji kampanii (od-do)

05.2016-07.2016

 

Strategia

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

Woda jest optymalna dla zdrowia. Jej zasoby w Polsce są ograniczone, dlatego warto o nie dbać, z myślą o obecnych i przyszłych pokoleniach.
Im więcej drzew, tym więcej czystej wody w naturze!

Opis celu kampanii i wyjaśnienie idei kreatywnej

Poprzez ideę „Posadź swoje drzewo!” organizatorzy podkreślali, że każdy z nas ma realny wpływ na stan środowiska naturalnego, a działając wspólnie możemy osiągnąć więcej niż pojedynczo. Po raz pierwszy celebrowano Ogólnopolski Dzień Po Stronie Natury. W ten sposób zaproszono tysiące Polaków do wspólnego zadbania o naturę, tak jak natura dba o nas.

Insight

Sadzenie drzewa jest bardzo emocjonalne - to pozostawienie trwałego śladu po sobie, równocześnie dokonuje się pozytywnej zmiany w środowisku naturalnym dla przyszłych pokoleń.

Określenie grupy docelowej

Rodzice chcący uczyć swoje dzieci troski o naturę i tym samym dobrą wodę.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Posadź swoje drzewo! Drzewo to nie tylko roślina, lecz staje się symbolem dbania o planetę i jej zasoby.

Hasło/slogan

Bądź po stronie natury

Realizacja czyli opis przebiegu realizacji kampanii (opis tego co udało się zrealizować i jaki sposób)

Opis działań i opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

W ramach edycji programu 2016 odbyły się liczne wydarzenia specjalne, których głównym elementem były wspólne obchody Ogólnopolskiego Dnia Po Stronie Natury. To właśnie wtedy w trzech lokalizacjach: Węgierskiej Górce (woj. śląskie), Mirosławcu (woj. zachodnio-pomorskie) i Koziegłowach (woj. śląskie) odbyły się pikniki rodzinne. Ich uczestnicy mogli posadzić swoje drzewo oraz dowiedzieć się, jak je pielęgnować i jak na co dzień, dzięki małym, ale ważnym gestom, być po stronie natury. Dzień wcześniej, natomiast dla mieszkańców Łodzi, Radomia, Rzeszowa i Gorzowa Wielkopolskiego zorganizowane zostały lokalne spotkania ,,Po Stronie Natury”, podczas których można było podarować drugie życie plastikowym butelkom i odebrać sadzonkę drzewa. Na tym jednak nie koniec, bowiem od 13 maja w swoją podróż po kraju wyruszyła Mobilna Strefa Po Stronie Natury. Począwszy od stolicy, co weekend odwiedziła ona inne miasto: Poznań (21-22 maja), Wrocław (28-29 maja), Katowice (4-5 czerwca), Sopot i Kraków.

Działania PR

Włączenie do kampanii grup ważnych ze względu na osiągnięcie celu społecznego

total - 923 publications,
AVE 869 601 PLN
Personalne posty ambasadorki akcji Martyny Wojciechowskiej oraz współpracujcych przy komunikacji programu gwiazd - Małgorzaty Kożuchowskiej, Magdaleny Lamparskiej, Gabrieli Drzewieckiej.
W ramach wzmacniania komunikacji i budowaniu zaangazowania przy udziale National Geograpfic zrealizowano konkurs fotograficzny. Zgłoszeń - 10 000.

Efekty media relations - obecność publicystyczna kampanii w mediach (np. wskaźniki, jeśli są). Czy kampania wywołała dyskusję w mediach?

1400 publikacji = 2,5 m AVE
Reach target Groups:
71% - digital
20% - TV
20% - press
5% - radio

Efektywność

Czy kampania osiągnęła cele lub jaki był poziom realizacji celów oraz informacja w jaki sposób weryfikowana jest efektywność kampanii? Jaka była zmiana postaw?

Nie badaliśmy zmiany jaka zaszła w świadomości ekologicznej.
Jednak nasze 9 eventy to rezultat:
uczestniczący : 12 800 osób
zebrano: 32 45 PET butelek
zasadzono: 1 913 drzew
8915 sadzonek przekazanych uczestnikom wydarzeń.

Budżet kampanii

Budżet 9 wydarzeń to 1 400 000 zł.

 


Kreacja