Konkurs Kampania Społeczna Roku 2016

Kampanie zgłoszone do konkursu
Kampania Społeczna Roku 2016

Kategoria konkursowa: Programy edukacyjne firm (CSR)



"Dziękuję" means Thank You

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Nazwa i opis inicjatora kampanii

Black Rabbit

Nazwa wykonawcy

Black Rabbit oraz wiele zaprzyjaźnionych filmowców

Data realizacji kampanii (od-do)

Internet

 

Opis celu kampanii

Kampania ma wyrazić wdzięczność młodego pokolenia własnym rodzicom, którzy 24 lata temu wywalczyli demokrację, wolny rynek, otwarte granice i brak cenzury; przypomnieć widzom z zagranicy, że demokratyczne przemiany w Europie Środkowo-Wschodniej zaczęły się właśnie w Polsce 4.06.1989r, w dniu pierwszych częściowo wolnych wyborów.
Chcieliśmy wywołać dyskusję, uświadomić jak ważny był to krok na drodze do wolnej i nowoczesnej Polski, niezależnie od współczesnego, politycznego spojrzenia na historię

Grupa docelowa

- przede wszystkim obcokrajowcy, korzystający z portali społecznościowych oraz Polacy zainteresowani tematami społecznymi i historią
- wiek 15 do 40

Strategia

Głównym narzędziem kampanii miał być krótki film, około 60 sekund, który przedstawia uśmiechniętych, młodych ludzi, którzy do kamery mówią jedno słowo: „Dziękuję”. Bardzo istotne było by bohaterowie reprezentowali jak najszersze spektrum społeczności. Mieliśmy zatem po jednej stronie przedstawicieli środowiska LGBT jak i osoby publikujące na prawicowych portalach takich jak wpolityce.pl. W filmie wystąpili też znani artyści jak Michał Piróg, Matylda Damięcka i Marcin Bosak Film realizowany był w popularnej stylistyce „instagramowej” a technika zdjęciowa oraz ustawienie bohaterów sugerują wielkość i emocjonalność przedsięwzięcia.
Film miał stać się środkiem wyrazu na portalach społecznościowych. Miał również wywołać dyskusję na temat sensu przemian i obecnej sytuacji w kraju, regionie i świecie.
Na utworzonym fanpage’u na facebook’u: "Dziękuję" means Thank You,internauci mieli możliwość przyłączenia się do dyskusji oraz do podziękowań. Jako dodatek w dyskusji powstał drugi film, reportaż, który przedstawiał wywiady z bohaterami pierwszego filmu, którzy opowiadali za co i dlaczego dziękują starszemu pokoleniu.

Opis przebiegu kampanii

Akcja została zapoczątkowana 2 czerwca 2013r na założonym fanpage’u na facebook’u: "Dziękuję" means Thank You.
Film został też tego samego dnia umieszczony na kanale „There is a city” na youtube.

3 czerwca wrzuciliśmy na fanpage, 85 sekundowy film będący wyjaśnieniem, za co dziękują, młodzi ludzie w filmie wrzuconym w dniu poprzednim..

Nasza akcja pojawiła się w mediach, otrzymaliśmy zaproszenie do Pałacu Prezydenckiego by uczestniczyć w uroczystościach z okazji rocznicy wyborów.

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

Narzędzia komunikacji reklamowej i pr:
- fanpage (facebook: "Dziękuję" means Thank You)
- kanał Youtube
- notka prasowa wysyłana do mediów

Efektywność

Ilość wydanych środków to 0 zł.
Zasięg filmów na fanpageu wyniósł ponad 70tyś z ponad 6000 likeów, prawie 3000 shareów i prawie 1500 komentarzami.
Pierwszego dnia oglądalność głównego filmu wyniosła prawie 3 tyś osób. W dniu rocznicy, 4 czerwca oglądalność wynosiła prawie 25 tyś.
Film do dnia dzisiejszego obejrzało 58 020 widzów w kanale Youtube, z czego 10tyś z zagranicy.

Film był cytowany na stronach:
- joemonster.org
- wp.pl
- tokfm.pl
- salon24.pl
- pudelex.pl
- gazeta.pl

Kampanijność

Opis inicjatora

Wojtek Jeżowski, reżyser i producent, autor filmu „There is a city”
Krzysztof Krzysztofiak, fotograf, współautor „There is a city”
Karolina Przewrocka, dziennikarka, inicjatorka akcji

 


Kreacja

https://www.facebook.com/dziekuje1989?ref=br_tf