Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Nagroda w kategorii Kampanie firm i fundacji firm

22.03.2016

„Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci! - NOMINOWANA

KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm

POWIEKSZ
POWIEKSZ

Opis celu kampanii

Zwrócenie uwagi na ryzykowne zachowania on-line i ich konsekwencje. Podkreślenie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas korzystania z sieci oraz pokazanie, że sytuacje mające tam miejsce odnoszą się także do naszego realnego życia.

Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampania

W Polsce coraz więcej osób korzysta z rozwiązań bankowości online. Niestety, internauci często zapominają o zasadach bezpieczeństwa. Winne są pośpiech, czasem brak wiedzy. Z badań mBanku przeprowadzonych w 2016 roku wynika, że niektórych gubi mylne przeświadczenie o własnych umiejętnościach w sieci. Internautom zdarza się robić w sieci to, czego normalnie by nie zrobili: podają PESEL, nr PIN etc.

Insight

W internecie czuję się bezpiecznie, ponieważ mam zainstalowany antywirus i uważam, że on mnie ochroni. Surfuję swobodnie, czasem loguję się do banku z obcych komputerów. Zdarza mi się, że podaję nr karty, czasem też inne dane. Nie mam z tym problemu, nie mam świadomości, że może mi coś grozić.

Określenie grupy docelowej

Wszyscy, którym zdarza się korzystać z usług banków w komputerze i telefonie.

Wyjaśnienie idei kreatywnej

Idea kreatywna wykorzystywała absurdalne, ale życiowe sytuacje, które w realnym świecie nigdy się nie wydarzą. Pokazaliśmy w ten sposób to, co zdarza nam się robić w sieci, a czego normalnie nie zrobilibyśmy. W ten sposób zwróciliśmy uwagę na fakt, że skoro pewne zachowania związane z bezpieczeństwem poza internetem wyglądają podejrzanie, to nie ma powodu, aby traktować je inaczej w sieci.

Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to action

Nie robisz tego w sieci, nie rób tego w realu. Sprawdź więcej na stroniembank.pl/uwazniwsieci

Hasło/slogan

„Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci!

Plany kontynuacji kampanii

Rozważana jest możliwość kontynuacji kampanii w tym roku

Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność

1. Teaser do dziennikarzy przeprowadzony na TT z hashtagiem #nierobisztegowrealu
2. Start kampanii TV i landing page mBank.pl/uwazniwsieci
3. Kampania z vlogerami w kolejności: Krzysztof Gonciarz w ramach kanału The Beeczka, Abstrachuje TV oraz 5 sposobów na…
4. Kampania w mediach społecznościowych ze szczególnym uwzględnieniem Facebook oraz YouTube
5. Start działań online: kampania własna (mailing oraz komunikaty w serwisie bankowości elektronicznej) oraz kampania online (kontekstowa kampania bannerowa) i działania w wyszukiwarkach
6. Badanie na temat bezpieczeństwa w sieci przeprowadzonej przez IQS dla mBanku, wspierające kampanię
7. Kampania prasowa
8. Działania z natemat.pl/INNPoland oraz konkurs pod hashtagiem #Mojezlehaslo na ASZDziennik

Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)

W kampanii wykorzystaliśmy m.in. spoty TV, działania w wyszukiwarkach (pozycjonujące landing page), kampanie bannerowe (kontekstowo), działania w social mediach oraz mniej standardowe: współtworzenie autorskich filmików przez popularnych vlogerów, badanie IQS wspierające komunikację tematu bezpieczeństwa, a także sondę uliczną prowadzoną przez redakcję natemat.pl, pokazującą jak można trafnie i prosto wyłudzić dane osobowe.


Problemy społeczneEdukacja, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Obronność i bezpieczeństwo, Społeczna odpowiedzialność biznesu
NadawcamBank
WykonawcamBank&Brand New Heaven
Media15.12.2015 - 29.02.2016
Data zgłoszenia22.03.2016
Dodatkowe materiały