23 maja ogłoszono wyniki Konkursu Kampania Społeczna Roku 2015. Uroczysta Gala odbyła się w Teatrze Kamienica. Poniżej pełna lista nagrodzonych i wyróżnionych.

NAGRODY W KONKURSIE KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2015

 

Nagroda w kategorii Kampanie Organizacji Pozarządowych

  • Nazwa kampanii: Szlachetny Projekt Filmowy
  • Nadawca: Stowarzyszenie WIOSNA; Wykonawca: Stowarzyszenie WIOSNA we współpracy z Biurem Podróży Reklamy

Uzasadnienie: Jury, przyznając nagrodę główną kampanii "Szlachetny projekt filmowy", doceniło coroczną nowatorskość i świeżość promocji kampanii, podkreśliło także dużą efektywność finansową oraz zaangażowanie ogromnej liczby ludzi. Nagradzając Kampanie Jury zwraca uwagę, że kolejne kampanie promujące "Szlachetną Paczkę" zbudowały silną markę społeczną.

 

Nagroda w kategorii Kampanie Instytucji Publicznych

  • Nazwa kampanii: Organizm w dobrym nastroju
  • Nadawca: Ministerstwo Zdrowia; Wykonawca: VML oraz Task Force Consulting

Uzasadnienie: Uznanie jurorów zyskał wysoki poziom copywritingu, którym odznaczały się słowa reklamowej piosenki oraz walory produkcyjne kampanii, jak wykonanie utworu oraz animacja.  Kampania w niementorski a zabawny sposób zwracała uwagę na kwestie dbania o własny organizm i o swoje zdrowie. Jury szczególnie chciało podkreślić, że dzięki kreatywności autorów efekt końcowy został osiągnięty przy bardzo skromnym budżecie.

 

Nagroda w kategorii Kampanie Firm i Fundacji Firm

  • Nazwa kampanii: Nie robisz tego w realu? Nie rób tego w sieci
  • Nadawca: mBank; Wykonawca: Brand New Heaven

Uzasadnienie: Kampania posługując się analogią, w przekonujący sposób uświadamia problem nieostrożnego i nieodpowiedzialnego zachowania w internecie.

 

Nagroda w kategorii Kampanie Lokalne

  • Nazwa kampanii: Białystok. Tradycyjnie wielokulturowy.
  • Nadawca: Fundacja Dialog; Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Uzasadnienie: Kampania została nagrodzona za przypomnienie miastu jego ważnej tradycji i przekaz polegający na pokazywaniu dobrych przykładów, nie zaś piętnowaniu złych. Uwagę oceniających zwróciło także jej rzetelne wykonanie.

 

Nagroda w kategorii Kampanie 1%

  • Nazwa kampanii: Hospicjum umiera. Na ratunek hospicjum. 
  • Nadawca: Fundacja Hospicyjna; Wykonawca: Mr. Bloom

Uzasadnienie: Eksperci zwrócili uwagę na dużą efektywność kampanii, która jest kluczowa w przypadku reklam ukierunkowanych na zbieranie 1% podatku. Doceniono także przedstawienie trudnego tematu w poruszający sposób.

 

Nagroda w kategorii Kampanie o tematyce zdrowotnej

  • Nazwa kampanii: Hivokryzja. Wyleczmy się.
  • Nadawca: Fundacja Studio Psychologii Zdrowia; Wykonawca: Leo Burnett

Uzasadnienie: Bohaterką kampanii była rzeczywista osoba żyjąca z HIV. Ten zabieg spowodował, że zjawisko teoretycznie abstrakcyjne i oddalone od odbiorcy, zyskało wymiar  konkretny i realny, obecny w życiu choć często ukrywany, nieuświadamiany.

 

Nagroda w kategorii Kampanie o tematyce ekologicznej

  • Nazwa kampanii: Nie śmieć w sieć.
  • Nadawca: Aquanet;Wykonawca: About Ad

Uzasadnienie: Akcja przekazywała ważne informacje, które często są nieznane odbiorcom. Doceniono podjęcie niełatwego tematu w inspirujący sposób, a także intrygujące hasło i wysoki poziom językowy kampanii

 

Nagroda w kategorii Akcje zaangażowane firm (CSR)

  • Nazwa kampanii: Podwórko NIVEA Rodzinne miejsce zabaw
  • Nadawca: NIVEA; Wykonawca: MSL Group

Uzasadnienie: Kampania zyskała uznanie dużym zasięgiem, efektywnością oraz podsuwaniem praktycznego, realnego rozwiązania konkretnego problemu społecznego.

 

Nagroda w kategorii Kampanie dla rozwoju (promocja m.in. miast, funduszy)

Brak nagrody.

 

Nagroda w kategorii Marketing Zaangażowany Społecznie (CRM)

Brak nagrody.

 

Nagroda w kategorii Akcje Zaangażowane Społecznie

  • Nazwa kampanii: Możesz to zmienić
  • Nadawca: Paweł Dąbrowa, Anna Bielecka; Wykonawca: Paweł Dąbrowa, Anna Bielecka

Uzasadnienie: Kampania była jedną z pięciu inicjatyw wybranych przez internautów w głosowaniu na portalu kampaniespołeczne.pl do dalszej oceny przez jurorów. Spot w bezpośredni sposób pokazuje, jak wiele zależy od indywidualnej decyzji odbiorcy.

 

Nagroda w kategorii Kampanie Zagraniczne

  • Nazwa kampanii: 805 million names
  • Nadawca: World Food Programme; Wykonawca: Frosman & Bodenfors

Uzasadnienie: Jury przyznając nagrodę w tej kategorii podkreślało oryginalność inicjatywy i zaskoczenie, jakie wzbudziła u oglądających. Doceniono bardzo osobiste zaangażowanie znanej gwiazdy, które przyciągnęło uwagę i umożliwiło dotarcie do milionów ludzi z wzruszającym, dającym nadzieję przekazem.

 

WYRÓŻNIENIA W KONKURSIE KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2015


Kategoria Kampanie Organizacji Pozarządowych

  • Nazwa kampanii: Mama, tata, tablet
  • Nadawca: Fundacja Dzieci Niczyje; Wykonawca: Astro, Ewa Brejnakowska-Jończyk

Uzasadnienie: Kampania "Mama, tata, tablet" wyróżniła się pomysłowym, zabawnym spotem, który podsuwał pozytywne i konstruktywne rozwiązanie. Kampania nie zachęcała do całkowitego zakazywania dzieciom korzystania z tabletów, ale do kontroli rodzicielskiej i odpowiedzialnego wykorzystania tego sprzętu. Filmy uzyskały duży zasięg, co, zdaniem jurorów, ma kluczowe znaczenie w przypadku nowego problemu społecznego, gdyż pozwala rozpocząć szerszą dyskusję na jego temat. Była także wykorzystywana w innych krajach.

 

Kategoria Kampanie Instytucji Publicznych

  • Nazwa kampanii: Zgazu Tanoga
  • Nadawca: Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego; Wykonawca: John Pitcher

Uzasadnienie: Pomysł na kampanię oraz teksty reklamowe odznaczały się kreatywnością i dowcipem i zadecydowały o przyznaniu wyróżnienia dla kampanii  "Zgazu Tanoga".

 

Kategoria Kampanie o tematyce zdrowotnej

  • Nazwa kampanii: Chwile życia
  • Nadawca: Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych; Wykonawca: Opus Film, Young&Rubicam

Uzasadnienie: Oceniający zwrócili uwagę na trafnie sformułowany insight oraz oryginalną, przekonującą argumentację.

 

Kategoria Kampanie Firm i Fundacji Firm

  • Nazwa kampanii: wyrzucone.pl
  • Nadawca: Polymus; Wykonawca: Polymus

Uzasadnienie: Jurorzy zwrócili uwagę na dobry poziom wykonania ogłoszeń i bardzo precyzyjne zaadresowanie przekazu. Dodatkowo zaletą kampanii jest duży zasięg uzyskany przy małych kosztach przeznaczonych na zakup mediów.



Kategoria Programy edukacyjne firm (CSR)

  • Nazwa kampanii: Tu się sprawdza dorosłość
  • Nadawca: Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy; Wykonawca: Fabryka Komunikacji Społecznej

Uzasadnienie: Jury doceniło umiejętność stworzenia pozytywnego przekazu, którego celem jest niesprzedawanie alkoholu nieletnim oraz walory estetyczne oraz uniwersalność hasła, skierowane zarówno do nieletnich, jak i sprzedawców.

 

Kategoria Kampanie 1%

  • Nazwa kampanii: Poznaj mnie lepiej
  • Nadawca: Fundacja Sławek; Wykonawca: Zielony Pomidor, Bartosz Kruhlik

Uzasadnienie: Oceniający docenili odwagę zmierzenia się z rzadko poruszanym tematem, jakim jest powrót byłych więźniów do społeczeństwa.

 

Kategoria Kampanie o tematyce ekologicznej

  • Nazwa kampanii: Tworzymy atmosferę
  • Nadawca: Ministerstwo Środowiska; Wykonawca: Profile, bringMore advertising

Uzasadnienie: Oceniający przyznali wyróżnienie za sprawnie przeprowadzone, szeroko zakrojone działania PR. Podkreślono także filmowy sposób prezentacji prostych rozwiązań, które każdy może wprowadzić w swoim domu.

 

Kategoria Akcje zaangażowane firm (CSR)

  • Nazwa kampanii: Konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”
  • Nadawca: Grupa Jeronimo Martins; Wykonawca: AM Art-Media Agencja PR Sp. z o.o., Agencja komunikacji marketingowej - Xcommunica, Wydawnictwo Zielona Sowa

Uzasadnienie: Konkurs został doceniony za realny wpływ na promocję polskich autorów i ilustratorów. 

 

WYRÓŻNIENIA SPECJALNE W KONKURSIE KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU 2015

 

Wyróżnienie specjalne

  • Nazwa kampanii: Tak na dobrą sprawę
  • Nadawca: Bank BPH ; Wykonawca:Saatchi&Saatchi

Uzasadnienie: Uznanie jury zyskało proste i pomysłowe a zarazem precyzyjne i znakomicie brzmiące hasło kampanii.


Wyróżnienie specjalne

  • Nazwa kampanii: Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym
  • Nadawca: Fundacja PZU Wykonawca: VML Poland, On Board PR

Uzasadnienie: Wyróżnienie przyznano za zaangażowanie społeczności oraz wdrożenie realnych rozwiązań problemu, jakimi były Aktywne Przejścia dla Pieszych.

Wyróżnienie specjalne

  • Nazwa kampanii: Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, V edycja
  • Nadawca: Robert Bosch, Wykonawca: Lighthouse Consultants

Uzasadnienie: Długofalowość i konsekwentne prowadzenie programu w ocenie jury zasłużyły na wyróżnienie.

 


Partnerzy konkursu Kampania Społeczna Roku 2015