› ZALOGUJ SIĘ

› ZAPOMNIANE HASŁO

› ZAREJESTRUJ SIĘ

JURY KONKURSU KAMPANIA SPOŁECZNA ROKU

Jolanta Plieth-Cholewińska

Firma
FIRST PR

Stanowisko
Dyrektor ds. szkoleń

Z Public Relations zetknęła się trzynaście lat temu. Była wówczas dziennikarką telewizyjną i zajmowała się wszystkimi gatunkami tego zawodu, od prezentowania po tworzenie własnego programu, od filmu po reportaż. Najlepiej czuła się zawsze w dziennikarstwie newsowym. Karierę dziennikarską zaczynała w Ośrodku TVP w Bydgoszczy, gdzie w regionalnym programie informacyjnym była wydawcą, prezenterką i reporterem, tworzyła także i prowadziła programy autorskie. Po przeprowadzeniu się do Warszawy pozostała w TVP i dołączyła do zespołu jednego z najlepszych wówczas programów informacyjnych - telewizyjnej €ž„Panoramy€”, w której zajmowała się między innymi tematyką prawną, telekomunikacyjną, lotniczą i turystyczną. PR wzbudziło jej ciekawość jako druga strona medialnego systemu komunikacyjnego. To ogólne zainteresowanie przerodziło się z czasem w usystematyzowane poszukiwanie wiedzy. Pierwsze samodzielne zadania PR-owskie wykonywała w pierwszej i najstarszej polskiej agencji PR, FIRST Public Relations, gdzie od kilku lat prowadzi dział szkoleń i edukacji medialnej dla zarządów wielkich korporacji i instytucji państwowych. Te doświadczenia spowodowały, że przyjęła propozycję pracy w Polskiej Telefonii Cyfrowej gdzie kierowała Biurem Prasowym i jednocześnie była Rzecznikiem Prasowym. Choć to był okres niezwykle trudny dla PTC, to jednocześnie jedyny okres w historii firmy kiedy nie odnotowano żadnego kryzysu medialnego. Poźniej przez ponad cztery lata odpowiadała za PR Wydawnictwa MURATOR, tworząc i następnie kierując tam działem komunikacji. Przez półtora roku była rzecznikiem prasowym i koordynatorem PR w Agencji Mienia Wojskowego. Obecnie, jako dyrektor do spraw komunikacji zajmuje się PR grupy kapitałowej JW PROJAN S.A.Na tym i poprzednich stanowiskach zajmuje się tworzeniem strategii komunikacyjnych w zakresie PR korporacyjnego, PR produktu, PR kryzysowego, Sponsoringu i CSR, a także współpracy z inwestorami. Do jej obowiązków należą również bezpośrednie kontakty z dziennikarzami oraz strategicznymi partnerami.Solidna praktyka dziennikarska, wszechstronna praktyka PR-owska oraz praca na samodzielnych stanowiskach i kierowanie zespołami PR w dużych firmach dały jej możliwość zbudowania wiedzy i silnej pozycji profesjonalistki w obu zawodach. Poza stałymi zajęciami zawodowymi od siedmiu lat wykłada PR między innymi w  Podyplomowym Studium PR Polskiej Akademii Nauk i Uniwersytetu Warszawskiego gdzie prowadzi zajęcia z zakresu Media Relations i seminarium dyplomowe oraz jest promotorem prac dyplomowych. Zajmuje się także szkoleniami z komunikacji medialnej i kryzysowej dla zarządów dużych firm i instytucji państwowych.