Konkurs YTC - Drugie życie produktu

Zwycięzcy YTC w kategorii „Plakat”Zwycięzcy YTC w kategorii „Spot”
NICK: GolaSS
Michal Tadeusz Golanski
golass76@googlemail.com
 

Opis insightu

Plakat (technika: ołówek na kartonie + obróbka digitalna, rozmiar: 100x70cm – tutaj podgląd jpg, RGB/300dpi, w dwóch wersjach kolorystycznych) odnosi się w warstwie wizualnej w pierwszym rzędzie do odzieży; grafika odwołuje się do instruktażowej estetyki szkicu mody oraz schematyczności komiksu. Niemniej projekt nie precyzuje aspektu „konfekcyjnego”, neutralizuje tak zawężoną perspektywę uniwersalnym, kartonowym tłem oraz „nalepkową” typografią.

Opis idei kreatywnej

Jest on nie tyle nawołaniem do zakupów w second-handzie czy też akcji pomocowych, co nawiązaniem do koncepcji szeroko rozumianej „community”, w której każdy, nawet tak osobisty produkt jak ubranie, może z jakiegokolwiek powodu zostać przekazany/odsprzedany, znaleźć nowego właściciela i (od)żyć ponownie oraz – łączyć. Uniknięcie koloru zielonego, a wraz z nim silnej sugestii ekologicznej jest zamierzone, zważywszy na stosunkowo wysoką świadomość środowiskową grupy docelowej; akcent położony jest na nowe aspekty funkcjonowania społecznego, zwłaszcza wymiar internetowy, w którym przekaz/powielanie/dzielenie się ma niebagatelne znaczenie – stąd też i dwuznaczny w tym przypadku slogan: „podaj dalej”.