Konkurs Kampania Społeczna Roku 2010
|
15.04.2011 Milka. Razem dla Tatr KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm
Krótki opis projektuCelem akcji było zwrócenie uwagi na konieczność ochrony przyrody w Tatrach oraz edukacja na temat problemów tatrzańskiej przyrody i zasad odpowiedzialnej turystyki. StrategiaMarka Milka pochodzi z gór, z alpejskiego świata, gdzie powietrze jest czyste, środowisko naturalne i nieskażone, a ludzie po prostu cieszą sie życiem. Alpy są jednak zbyt odległe dla Polaków, aby zbudować silną, emocjonalną więź z marką. Ale czy tylko w odległych Alpach możemy doświadczać wartości alpejskiego świata? Polacy odnajdują te same wartości w Tatrach. Tatry są dla Polaków miejscem wyjątkowym, unikalnym przyrodniczo, silnie wpisującym się w naszą kulturę i historię. Niezależnie od tego jak dobrze je znamy, Tatry budzą w nas pozytywne emocje i dumę. Wszystkim nam bardzo zależy, aby Tatry szanować, chronić i zachować w możliwie niezmienionej formie dla przyszłych pokoleń. Dlatego Milka chroni Tatry, by zachować je na dłużej. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiMarka Milka pochodzi z gór i wartości, które góry reprezentują, są jej bardzo bliskie: czyste powietrze, nieskażona przyroda, cisza, spokój. Polacy odnajdują te wartości w Tatrach, w których Milka jest obecna już od dawna. W związku z tym marka podjęła działania, których celem było wsparcie finansowe ochrony tego cennego przyrodniczo miejsca. W ten sposób Milka realizuje ideę społecznej odpowiedzialności, którą Kraft Foods Polska kieruje się w swojej codziennej działalności. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiAby akcja odniosła sukces, musiała być wiarygodna, widoczna i angażująca konsumentów, którzy mieli popierać ideę projektu i głosować na wybrane symbole. Wykorzystaliśmy synergię działań public relations, public affairs, mediowych, internetowych i outdoorowych. Działania PRwszystkie działania były skierowane bezpośrednio do grupy docelowej EfektywnośćO efektywności i sukcesie działań realizowanych w ramach akcji „Milka. Razem dla Tatr” mówią liczby: KampanijnośćAkcja „Milka. Razem dla Tatr” została zainicjowana w 2010 roku. Od jesieni trwa Opis inicjatoraFirma Kraft Foods Polska S.A., właściciel marki Milka, jest liderem na rynku kawy i ciastek markowych w Polsce. Jednocześnie zajmuje wiodącą pozycję na rynku wyrobów czekoladowych. Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyWszystkie komunikaty reklamowe były kontekstowo dopasowane do mediów. Na standardowych (citylighty) i wielkoformatowych (budynki) nośnikach reklamy zewnętrznej, na autobusach i w metrze eksponowane były symbole Tatr z budzącymi emocje hasłami, zwracającymi uwagę na potrzebę ochrony symboli tatrzańskiej przyrody i zachęcającymi do działania w ich ochronie, np. „W polskich Tatrach żyje 15 niedźwiedzi. Wszystkie zmieściłyby się w tym wagonie metra. Pomóż nam je chronić”. InsightŚwiat Milki to świat czystych gór dających ukojenie na łonie natury. Miejsce z dala od zgiełku i cywilizacji, gdzie można naprawdę odpocząć i po prostu cieszyć się życiem. Miejsce, do którego chce się wracać, i którego piękno chciałoby się zachować na zawsze. Dla Polaków taki świat to przede wszystkim Tatry. Miejsce mające symboliczny wymiar, a przez to bliskie każdemu z nas. Wszystkim nam zależy, aby Tatry szanować, chronić i zachować w możliwie niezmienionej formie dla przyszłych pokoleń. BIG IDEAMilka chroni Tatry, aby zachować je na dłużej Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formAkcji towarzyszył szereg działań komunikacyjnych w telewizji, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i w Internecie. W ramach współpracy z partnerami mediowymi powstało ponad 5 godzin programów telewizyjnych i kilkadziesiąt obszernych artykułów o tatrzańskiej przyrodzie. Wszystkie komunikaty reklamowe były kontekstowo dopasowane do mediów. Na standardowych i wielkoformatowych nośnikach reklamy zewnętrznej, na autobusach i w metrze eksponowane były symbole Tatr z budzącymi emocje hasłami. |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy społeczne firm |
Problemy społeczne | Edukacja, Ekologia i środowisko, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Kraft Foods Polska |
Wykonawca | Starcom (pomysł, realizacja mediowa, koordynacja działań), ALERT MEDIA Communications (public relations), Next (kreacja i komunikacja w mediach interaktywnych), Ogilvy (kreacja reklamowa) |
Adresaci | ogół społeczeństwa, w szczególności turyści odwiedzający Tatry, miłośnicy przyrody, mieszkańcy miast w wieku 25-44 lata posiadający dzieci, mieszkańcy Podhala oraz lokalne władze |
Media | Telewizja, prasa, internet, social media, outdoor |
Data zgłoszenia | 15.04.2011 |