Konkurs Kampania Społeczna Roku 2011
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Nagrodzone kampanie

Nagroda w kategorii Inicjatywy obywatelskie (NGO):

Projekt „Daj włos” to inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, mająca na celu wyprodukowanie peruk z naturalnych włosów dla kobiet, które utraciły włosy w efekcie leczenia chemioterapią.

KATEGORIA: Zdrowie

Celem projektu „Daj włos” było namówienie zdrowych kobiet posiadających długie włosy, do obcięcia ich i przekazania po to, by powstały naturalne peruki potrzebne kobietom przechodzącym chemioterapię. Akcja wymagała zaangażowania nie tylko Fundacji, ale także maksymalnej liczby salonów fryzjerskich w ...

więcej

Nagroda w kategorii Inicjatywy lokalne:

„Motocyklem bezpieczniej…miedzy samochodami” - „Miejsca wystarczy dla wszystkich”

KATEGORIA: Inicjatywy lokalne

Celem jest promocja bezpiecznego i prawidłowego sposobu jazdy motocyklem oraz poprawa kultury i zachowań kierowców na miejskich drogach, wraz ze zmianą wizerunku motocyklistów w społeczeństwie. Kampania ma popularyzować wiedzę wśród kierowców z zakresu przepisów ruchu drogowego w kwestii poruszania się ...

więcej

Nagroda w kategorii Kampanie 1%:

JEST MIĘDZY NAMI CHEMIA

KATEGORIA: Kampanie 1%

Nacisk na relacje pomiędzy chorym a otoczeniem – jego rodziną i przyjaciółmi. Choroba jest momentem zatrzymania, czasem przewartościowań, weryfikacji, w tym również naszych relacji z bliskimi. W tym czasie potrzebujemy jak nigdy miłości, czułości , przyjaźni. To dobry czas by dać sobie prawo do korzystania ...

więcej

Nagroda w kategorii Kampanie instytucji publicznych:

ZAPNIJ PASY. WŁĄCZ MYŚLENIE.

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Główne cele komunikacyjne: - uświadomienie wszystkim użytkownikom samochodów, że pasażer na tylnej kanapie, który nie zapiął pasów, naraża niepotrzebnie nie tylko siebie, ale także współpodróżnych na śmiertelne ryzyko, - uwiarygodnienie przekazu poprzez podanie faktów - przekonanie kierowców, że powinni ...

więcej

Nagroda w kategorii Kampanie instytucji publicznych:

KAC - poranek

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Naszym celem było stworzenie zupełnie nowego przekazu dotyczącego prowadzenia pod wpływem alkoholu– nie dla samej sztuki i kreatywnej zabawy, ale po to aby rzucić nowe światło na omawiany problem - tylko w ten sposób mogliśmy zainteresować odbiorcę odpornego na powtarzające się podobne komunikaty. Pomimo ...

więcej

Nagroda w kategorii Zdrowie:

Życie to nie facebook!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Budowa świadomości na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV oraz negatywnych konsekwencji przenoszenia mechanizmów szybkiej i często płytkiej komunikacji internetowej do życia codziennego. Zachęcenie odbiorców do regularnego badania krwi na obecność wirusa HIV. ...

więcej

Nagroda w kategorii Akcje zaangażowane społecznie:

Premiera 2-go numeru nieregularnika Grafik Rebel, w formie tabloidu "Życie na przemiał" połączona z wystawą "Talk to me czyli sztuka społecznie zaangażowana, sztuka w przestrzeni publicznej"

KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie

Nasza "akcja" czyli wystawa/debata/warszataty/mural, miała przede wszystkim zwrócić uwagę na to jak koncerny bez pytania wkraczają w naszą osobistą przestrzeń, jak nas "urabiają" do swoich celów, jak ingerują w przestrzeń publiczną. Magazyn zawierał właśnie tego rodzaju treści. Posiłkowaliśmy się artykułąmi ...

więcej

Wyróżnienia

Wyróżnienie w kategorii Kampanie obywatelskie (NGO):

Życie to nie facebook!

KATEGORIA: Inicjatywy obywatelskie (NGO)

Budowa świadomości na temat zagrożeń związanych z wirusem HIV oraz negatywnych konsekwencji przenoszenia mechanizmów szybkiej i często płytkiej komunikacji internetowej do życia codziennego. Zachęcenie odbiorców do regularnego badania krwi na obecność wirusa HIV. ...

więcej

Wyróżnienie w kategorii Kampanie 1%:

Kampania 1% dla Fundacji WWF Polska - 1% podatku na rzecz polskich dzikich zwierząt. Film viralowy "Czerwony Kapturek. Strasznie jest, gdy nie ma wilka"

KATEGORIA: Kampanie 1%

Celem kampanii jest zachęcenie osób odprowadzających podatki i rozliczających PIT, aby przekazały 1% podatku na rzecz Fundacji WWF Polska oraz na projekty związane z ochroną wilka, niedźwiedzia i rysia. ...

więcej

Wyróżnienie w kategorii Kampanie instytucji publicznych:

"Nie daj się złowić na wnuczka"

KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych

Poprzez kampanie chcemy wyczulić społeczeństwo, a szczególnie osoby starsze, na sytuacje, w których mogą stać się ofiarami oszustów. ...

więcej

Wyróżnienie w kategorii Zdrowie:

Projekt „Daj włos” to inicjatywa Fundacji Rak’n’Roll, mająca na celu wyprodukowanie peruk z naturalnych włosów dla kobiet, które utraciły włosy w efekcie leczenia chemioterapią.

KATEGORIA: Zdrowie

Celem projektu „Daj włos” było namówienie zdrowych kobiet posiadających długie włosy, do obcięcia ich i przekazania po to, by powstały naturalne peruki potrzebne kobietom przechodzącym chemioterapię. Akcja wymagała zaangażowania nie tylko Fundacji, ale także maksymalnej liczby salonów fryzjerskich w ...

więcej

Wyróżnienie w kategorii Zdrowie:

Projekt „Boskie Matki” to hołd dla dziesięciu kobiet, które przechodziły chemioterapię w czasie ciąży. Pokazujemy ich historie jako przykłady, dla tych kobiet, które znajdą się w takiej sytuacji.

KATEGORIA: Zdrowie

Celem projektu było uświadomienie szerokiej opinii publicznej, że istnieje szansa na urodzenie dziecka nawet jeśli matka jest objęta leczeniem onkologicznym. Lekarze stawiają przed nimi okrutny wybór: leczenie chemią albo ciąża. Albo Ty, albo dziecko. Trzeba wielkiej siły i miłości, aby odrzucić taki ...

więcej

Wyróżnienie w kategorii Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm:

"Zbuduj chatkę"

KATEGORIA: Kampanie firm komercyjnych i fundacji firm

Celem bezpośrednim kampanii była odbudowa domu Państwa Turlakiewiczów. Akcja miała także na celu aktywizację lokalnej społeczności do działania w sytuacjach kryzysowych, kształtowanie postaw obywatelskich. ...

więcej