Konkurs Kampania Społeczna Roku 2010
|
15.04.2011 Kampania edukacyjna Mam SM KATEGORIA: Inicjatywy społeczne firm
Krótki opis projektuKampania Mam SM to kampania edukacyjna dot. stwardnienia rozsianego (SM). Jej celem jest uświadamianie społeczeństwa nt. SM za pomocą interaktywnej symulacji dostępnej w Internecie, czym jest SM – choroba, która często nagle i niespodziewanie dotyka osoby u progu wejścia w dorosłe życie. StrategiaSM to choroba neurologiczna. Powstaje, kiedy dochodzi do uszkodzenia materiału ochronnego, czyli mieliny wokół nerwów w centralnym układzie nerwowym. Uszkodzenie mieliny zwalnia, zniekształca lub nawet hamuje przekazy informacji z mózgu do innych części ciała, które przez to przestają prawidłowo funkcjonować. SM atakuje najczęściej osoby młode, między 20. a 40. rokiem życia i nieznacznie częściej dotyczy kobiet niż mężczyzn. W Polsce choruje 60 tys. osób. Polska wśród krajów europejskich plasuje się na przedostatnim miejscu pod względem dostępności do terapii. Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiFirma Gedeon Richter Marketing Polska od wielu lat zaangażowana jest we wsparcie środowiska pacjentów chorych na SM. W związku z wciąż istniejącą potrzebą edukacji Gedeon Richter zdecydował o organizacji kampanii edukacyjnej przy wykorzystaniu interaktywnych narzędzi. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW ramach kampanii opracowano pierwszy w Polsce i na świecie interaktywny serwis z symulacją pozwalającą poczuć, czym jest SM. Internauci odwiedzający serwis MamSM.pl mają możliwość zmierzenia się z prostymi czynnościami, które zdrowym osobom nie sprawiają kłopotu, tj. odpowiedzenie na SMSa, odpisanie na maila, pokrojenie chleba, ale chorym na SM nastręczają wiele trudności. Serwis ma charakter edukacyjny. Dodatkowo zawiera informacje o przebiegu choroby i leczeniu SM oraz film Eksperyment”, w którym w role chorych wcieliła się trójka polityków. Powstała również anglojęzyczna wersja symulacji HavingMS.com. W 2010 r. symulacja była obecna na najważniejszych wydarzeniach poświęconych SM w Polsce organizowanych przez Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego. Specjalne obrandowane stanowiska komputerowe z symulacją pojawiły podczas SyMfonii Serc, Miasta Miłosierdzia i SM Rock Festiwal. Podczas wydarzeń odwiedzający otrzymywali płyty CD z symulacją. W celu edukacji przyszłego pokolenia lekarzy zorganizowano akcje edukacyjne na uniwersytetach medycznych we współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Studentów Medycyny IFMSA-Poland, którym towarzyszyła symulacja. Akcje przeprowadzono na 10 uczelniach medycznych w Polsce. Podczas nich rozdawano materiały edukacyjne o SM i płyty CD z symulacją. W czasie kampanii dystrybuowano plakaty i ulotki edukacyjne o SM promujące serwis MamSM.pl. Zaangażowano wszystkie rodzaje mediów ze szczególnym uwzględnieniem mediów internetowych. Efektywność• Dzięki mediom, przekaz kampanii dotarł do kilkunastu milionów Polaków: KampanijnośćKampania Mam SM została zorganizowana po raz pierwszy i będzie kontynuowana na podobnych zasadach w kolejnych latach. Planowany jest rozwój kampanii z wykorzystaniem innych kanałów komunikacji. Opis inicjatoraInicjatorem kampanii Mam SM jest firma farmaceutyczna Gedeon Richter, która produkuje i dystrybuuje m.in. leki na stwardnienie rozsiane. Firma od wielu lat wspiera środowisko pacjentów chorych na SM Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPolacy, a zwłaszcza młodzi ludzie, nie zdają sobie sprawy czym jest SM. Chorych na SM traktują jak osoby niepełnosprawne, mające problemy z poruszaniem się, pomimo tego, że są sprawne intelektualnie i zdolne do wykonywania wielu zawodów. Niska świadomość społeczna za temat choroby sprawia, że chorym trudno jest znaleźć pracę. Nawet wśród znajomych czy bliskich pacjentów z SM, a także wśród lekarzy brakuje empatii. Zdrowi mają trudności ze zrozumieniem choroby, jej wpływu na jakość życia. InsightBudowanie świadomości społecznej, a zwłaszcza wśród internautów, dzięki pierwszemu w Polsce i na świecie interaktywnemu serwisowi z symulacją pozwalającą poczuć, czym jest stwardnienie rozsiane. BIG IDEADzięki interaktywnej symulacji na MamSM.pl i HavingMS.com użytkownik za pomocą myszki, klawiatury, głośników lub słuchawek może poczuć, jak poszczególne objawy choroby wpływają na codzienne życie pacjentów z SM. Symulację udostępniono na płytach CD. Wcześniej dostępne były tylko broszury informacyjne o chorobie. Po raz pierwszy zostały zorganizowane akcje edukacyjne na uniwersytetach medycznych skierowane bezpośrednio do przyszłych lekarzy, aby w przyszłości stali się lepszymi specjalistami. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formDzięki interaktywnej symulacji na MamSM.pl i HavingMS.com użytkownik za pomocą myszki, klawiatury, głośników lub słuchawek może poczuć, jak poszczególne objawy choroby wpływają na codzienne życie pacjentów z SM. Symulację udostępniono na płytach CD. Wcześniej dostępne były tylko broszury informacyjne o chorobie. Po raz pierwszy zostały zorganizowane akcje edukacyjne na uniwersytetach medycznych skierowane bezpośrednio do przyszłych lekarzy, aby w przyszłości stali się lepszymi specjalistami. |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy społeczne firm |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Komunikacja w rodzinie, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Hill and Knowlton Poland Sp. z o.o. |
Wykonawca | Gedeon Richter Marketing Polska Sp. z o.o. i Hill and Knowlton Poland Sp. z o.o. |
Adresaci | Pacjenci, ich rodziny i bliscy, społeczeństwo, studenci medycyny, media, decydenci |
Media | Ogólnopolskie i regionalne, branżowe, medyczne, marketingowe – telewizja, radio, prasa, Internet |
Data zgłoszenia | 15.04.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: 10_11_03_radio_eska_szczecin_13_57_37_wiadomosci_1.wav |
plik: file_20110418154431_731.JPG | |
plik: file_20110418154501_217.JPG | |
plik: file_20110418154522_287.JPG | |
plik: file_20110418154622_682.JPG | |
plik: file_20110418154657_873.JPG | |
plik: file_20110418154717_340.JPG | |
plik: file_20110418154737_503.JPG | |
plik: file_20110418154802_612.JPG | |
plik: file_20110418154818_829.JPG | |
plik: file_20110418154850_601.JPG | |
plik: file_20110418154911_282.JPG | |
plik: file_20110418155023_299.JPG | |
plik: file_20110418155042_975.JPG | |
plik: file_20110418155058_225.JPG | |
plik: file_20110418155113_506.JPG | |
plik: file_20110418155223_152.JPG | |