Konkurs Kampania Społeczna Roku 2010
|
17.04.2011 Nawet po rozwodzie jesteście mi potrzebni oboje KATEGORIA: Inicjatywy 1%
Krótki opis projektuKampania była skierowana do rodziców przeżywających kryzys rodzinny, separację, rozwód. Celem było zwrócenie uwagi na trudną sytuację dziecka podczas konfrontacyjnego rozstania jego rodziców. StrategiaKampania Społeczna: „Nawet po rozwodzie jesteście mi potrzebni oboje” Uzasadnienie społecznego celu kampanii czyli autentyczność społecznego przedmiotu kampaniiOstry konflikt rodziców często powoduje ograniczenie, bądź utratę kontaktu dziecka z rodzicem, który nie zamieszkuje z nim na stałe. W Polsce w 2007 roku na 65 tys. rozwodów i 5 tys. separacji, sądy ustaliły miejsce zamieszkania dziecka w 96% przy matce. Czyli zdecydowanie częściej to ojcowie tracą kontakt z dzieckiem na skutek rozstania z jego matką. Brak zaś obecności ojca w życiu dziecka, zawsze zaburza jego rozwój emocjonalny. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania była oparta głównie na spocie tv, który był emitowany w sieci Mulltikino w całej Polsce - ogólnie 9184 emisji reklamy, oraz w telewizjach lokalnych TV Starachowice i TV Stalowa Wola, oraz w internecie na stronach Fundacji i na kanale You Tube, oraz na stronie konkursu Newsweeka. Wykorzystywaliśmy również plakaty wielkoformatowe i citylighty w całej Polsce pod koniec kwietnia 2010 można było zobaczyć 156 plakatów wielkoformatowych. Stworzyliśmy również baner, który był wykorzystywany na stronach Fundacji, oraz do ponad 5000 zarejestrowanych użytkowników stron należących do Fundacji. Powstał również spot radowy, który emitowany był na antenie TOK FM w kwietniu. Działania PRDo działań PR wynajęliśmy agencję PR z Wrocławia Highlite PR, która przygotowała kilkanaście tekstów, które ukazały się między lutym a majem 2010 w ogólnopolskiej i regionalnej prasie, oraz w serwisach internetowych. EfektywnośćKampania miała zasięg ogólnopolski. KampanijnośćTak, kampania jest kontynuacją wcześniejszych działań, kolejna odsłona kampanii trwa w tym roku. Opis inicjatoraFundacja Akcja powstała w maju 2002 roku. Zajmuje się poradnictwem rodzinnym, prowadzi grupy wsparcia dla mężczyzn przeżywających problemy rodzinne, ośrodek wsparcia więzi rodzinnych w Warszawie Opis pomysłu reklamowego - jeśli dotyczySpot video był oparty na koncepcji pokazanie dziecka tęskniącego za kontaktem z rodzicem, od którego na skutek kryzysu rodzinnego został odgrodzony. Reklamy radiowa bazowała na tym samym pomyśle, w projekcie graficznym pokazaliśmy dziecko, które tuli do siebie 2 ulubione zabawki - misia i małpkę, które miały symbolizować rodziców. W banerze flashowym pokazaliśmy narysowany dziecięca ręką rodzinę, któa trzyma się za ręce, ale zamiast ojca wystąpiła na obrazku postać UFO-ka. InsightPrzekaz odwoływał się do ogólnie przyjętego modelu rozwodu/rozstania pełnego agresji i braku troski o dziecko. BIG IDEAChcieliśmy pokazać oczami dziecka, jak odbiera ono rozstanie rodziców i następujące w konsekwencji rozstania oddzielenie od jednego z rodziców. Kreatywnosć działań - niekonwencjonalnych formKampania wykorzystywała miała raczej konwencjonalne formy przekazu. |
Kategoria konkursowa | Inicjatywy 1% |
Problemy społeczne | Komunikacja w rodzinie |
Nadawca | Fundacja Akcja |
Wykonawca | Fundacja Akcja, Platige Image, Agencja reklamowa Q |
Adresaci | Rodzice przeżywający kryzys - rozwodzący się, przebywający w separacji |
Media | Kina, Telewizja, Radio, Bilboardy, Citylighty, Plakaty, Internet |
Data zgłoszenia | 17.04.2011 |
Dodatkowe materiały | plik: fundacja_akcja_kampania_spoleczna_20_sec.mp3 |