Konkurs Kampania Społeczna Roku 2011
Nagrodzone i wyróżnione kampanie


Wyróżnienie w kategorii Kampanie 1%

30.03.2012

Kampania 1% dla Fundacji WWF Polska - 1% podatku na rzecz polskich dzikich zwierząt. Film viralowy "Czerwony Kapturek. Strasznie jest, gdy nie ma wilka"

KATEGORIA: Kampanie 1%

Opis celu kampanii

Celem kampanii jest zachęcenie osób odprowadzających podatki i rozliczających PIT, aby przekazały 1% podatku na rzecz Fundacji WWF Polska oraz na projekty związane z ochroną wilka, niedźwiedzia i rysia.

Grupa docelowa

Wszystkie osoby odprowadzające podatki i rozliczające PIT.

Strategia

Z roku na rok obserwujemy coraz większą aktywność mediową NGO-sów w okresie od stycznia do maja. Konkurencja w tym obszarze staje się coraz większa i coraz trudniej walczyć o darczyńcę i jego 1% podatku. Działania, aby pozyskać darczyńców wymagają oryginalnych rozwiązań. Postanowiliśmy poszukać darczyńców przede wszystkim w Internecie, dlatego przygotowaliśmy dla nich film z prostą grafiką i animacją 2D. Wykorzystując postać Czerwonego Kapturka pokazaliśmy, jak zgubny dla lasu jest brak wilka.

Ideą kampanii jest „pomaganie dzikim zwierzętom z dziką radością”. Platformą akcji jest strona internetowa: www.1procent.wwf.pl. W ramach działań dla WWF agencja TBWA przygotowała animowany viral o Czerwonym Kapturku. Inspiracją do jego stworzenia była myśl o całkowitym wyginięciu jednego z przedstawicieli dzikich zwierząt – wilka. Celem filmu było ukazanie tego problemu w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację: jeśli wilk wyginie, równowaga
w przyrodzie zostanie zachwiana. W ramach kampanii pojawi się także film z wykorzystaniem wizerunku rysia.

Definicja problemu
Wilk jako jeden gatunków z zagrożonych wyginięciem wkrótce zniknie z polskich lasów.
Uzasadnienie wyboru grupy docelowej
Walczymy o 1% podatku, zatem moment rozliczania podatku definiuje naszą szeroko określoną grupę docelową wszystkich podatników.
Insight, benefit (proponowana korzyść dla odbiorcy, rtb, opis pomysłu i argumentacji wykorzystanej w kampanii.
Insight
Wymierające gatunki zaburzają naturalną równowagę w przyrodzie, co może mieć nieprzewidywalne skutki.

Benefity
Benefit racjonalny to uświadomienie skali problemu w przewrotnej konwencji bajki, która dostarcza wartość emocjonalną w postaci dobrej zabawy.

Opis przebiegu kampanii

Kampania 1% odbywa jest realizowana w kilku kanałach: kampania TV ze spotem z rysiem była obecna w TV i w kinach; strona internetowa, na której została przedstawiona problematyka bytowania w Polsce dzikich zwierząt, wraz z możliwością pobrania darmowego programu do rozliczania deklaracji podatkowych PIT; mailing pocztowy wysyłany do osób, które przekazują darowizny na rzecz WWF, filmu viralowego "Czerwony Kapturek - wersja bez wilka".

Wykorzystanie narzędzi komunikacji

TV i kino ze spotem bazowym 30'', mailing pocztowy, strona www, viral "Czerwony Kapturek"

Działania PR

Marketing wirusowy, majacy na celu rozowszechnianie filmu; informacje prasowe - informowanie mediow o przebiegu kampanii i wykorzystanych narzedziach.

Efektywność

Kampania jest w toku.

1. Efektywność jako zmiana postaw
Kampania wywołała żywą dyskusję wśród Internautów (od 14.03.2012), którzy merytorycznie komentują film:
Komentarze z profilu WWF:
„A jednak wilk jest potrzebny”
„A tu się okazuje, że jak wilka nie ma, ludzie harcują...”
„Reklama daje do myślenia”
„BTW oddawać te 1%, niech się zieleni!


2. Dotarcie kampanii
Od 14.03.2012:
WWF Facebook:
156 udostępnień
304 lajki
36 komentarzy

YouTube kanał:

6437 wyświetleń



3. Ilość publikacji medialnych
Wyszukiwanie dla hasła: wwf „czerwony kapturek”
33 000 wyszukiwań

Kampanijność

Wczesniej agencja TBWA zrealizowala kampanie zachecajaca do ratowania orangutanow na Borneo.

Opis inicjatora

Fundacja WWF jest organizacją pożytku publicznego. Misja Fundacji WWF: Planeta Ziemia to nasz przyszłość. Każdy dzień to nowa szansa, by ją ocalić. Pomóż nam chronić środowisko naturalne!

Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy

Ideą kampanii jest „pomaganie dzikim zwierzętom z dziką radością”. Platformą akcji jest strona internetowa: www.1procent.wwf.pl. W ramach działań dla WWF agencja TBWA przygotowała animowany viral o Czerwonym Kapturku. Inspiracją do jego stworzenia była myśl o całkowitym wyginięciu jednego z przedstawicieli dzikich zwierząt – wilka. Celem filmu było ukazanie tego problemu w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację obrazujaca idee: jeśli wilk wyginie, równowaga w przyrodzie zostanie zachwiana

Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalne

Celem filmu z wykorzystaniem Czerwonego Kapturka było ukazanie problemu zaniku populacji wilka w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację obrazujaca idee: jeśli wilk wyginie, równowaga w przyrodzie zostanie zachwiana


Kategoria konkursowaKampanie 1%
Problemy społeczneEkologia i środowisko
NadawcaFundacja WWF Polska
WykonawcaAgencja kreatywna TBWA
Adresaciosoby odprowadzające podatki i rozliczające PIT
MediaPanMedia Western
Data zgłoszenia30.03.2012
Dodatkowe materiały

wwf kapturek