Konkurs Kampania Społeczna Roku 2011
|
30.03.2012 Kampania 1% dla Fundacji WWF Polska - 1% podatku na rzecz polskich dzikich zwierząt. Film viralowy "Czerwony Kapturek. Strasznie jest, gdy nie ma wilka" KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiCelem kampanii jest zachęcenie osób odprowadzających podatki i rozliczających PIT, aby przekazały 1% podatku na rzecz Fundacji WWF Polska oraz na projekty związane z ochroną wilka, niedźwiedzia i rysia. Grupa docelowaWszystkie osoby odprowadzające podatki i rozliczające PIT. StrategiaZ roku na rok obserwujemy coraz większą aktywność mediową NGO-sów w okresie od stycznia do maja. Konkurencja w tym obszarze staje się coraz większa i coraz trudniej walczyć o darczyńcę i jego 1% podatku. Działania, aby pozyskać darczyńców wymagają oryginalnych rozwiązań. Postanowiliśmy poszukać darczyńców przede wszystkim w Internecie, dlatego przygotowaliśmy dla nich film z prostą grafiką i animacją 2D. Wykorzystując postać Czerwonego Kapturka pokazaliśmy, jak zgubny dla lasu jest brak wilka. Opis przebiegu kampaniiKampania 1% odbywa jest realizowana w kilku kanałach: kampania TV ze spotem z rysiem była obecna w TV i w kinach; strona internetowa, na której została przedstawiona problematyka bytowania w Polsce dzikich zwierząt, wraz z możliwością pobrania darmowego programu do rozliczania deklaracji podatkowych PIT; mailing pocztowy wysyłany do osób, które przekazują darowizny na rzecz WWF, filmu viralowego "Czerwony Kapturek - wersja bez wilka". Wykorzystanie narzędzi komunikacjiTV i kino ze spotem bazowym 30'', mailing pocztowy, strona www, viral "Czerwony Kapturek" Działania PRMarketing wirusowy, majacy na celu rozowszechnianie filmu; informacje prasowe - informowanie mediow o przebiegu kampanii i wykorzystanych narzedziach. EfektywnośćKampania jest w toku. KampanijnośćWczesniej agencja TBWA zrealizowala kampanie zachecajaca do ratowania orangutanow na Borneo. Opis inicjatoraFundacja WWF jest organizacją pożytku publicznego. Misja Fundacji WWF: Planeta Ziemia to nasz przyszłość. Każdy dzień to nowa szansa, by ją ocalić. Pomóż nam chronić środowisko naturalne! Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyIdeą kampanii jest „pomaganie dzikim zwierzętom z dziką radością”. Platformą akcji jest strona internetowa: www.1procent.wwf.pl. W ramach działań dla WWF agencja TBWA przygotowała animowany viral o Czerwonym Kapturku. Inspiracją do jego stworzenia była myśl o całkowitym wyginięciu jednego z przedstawicieli dzikich zwierząt – wilka. Celem filmu było ukazanie tego problemu w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację obrazujaca idee: jeśli wilk wyginie, równowaga w przyrodzie zostanie zachwiana Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneCelem filmu z wykorzystaniem Czerwonego Kapturka było ukazanie problemu zaniku populacji wilka w zabawnej formie, lecz przez dosadną animację obrazujaca idee: jeśli wilk wyginie, równowaga w przyrodzie zostanie zachwiana |
Kategoria konkursowa | Kampanie 1% |
Problemy społeczne | Ekologia i środowisko |
Nadawca | Fundacja WWF Polska |
Wykonawca | Agencja kreatywna TBWA |
Adresaci | osoby odprowadzające podatki i rozliczające PIT |
Media | PanMedia Western |
Data zgłoszenia | 30.03.2012 |
Dodatkowe materiały | wwf kapturek |