Konkurs Kampania Społeczna Roku 2011
|
05.04.2012 ZAPNIJ PASY. WŁĄCZ MYŚLENIE. KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiGłówne cele komunikacyjne: Grupa docelowaWszyscy użytkownicy samochodów osobowych za równo kierowcy jak pasażerowie (19-59) StrategiaKampanię poprzedziły badania postaw i zwyczajów Polaków związanych z korzystaniem z pasów bezpieczeństwa, realizowane przez PBS DGA, które pozwoliły zdefiniować problem, na którym skoncentrowała się kampania. Wyniki pokazały, iż kierowcy i pasażerowie siedzący z przodu samochodu w zdecydowanej większości zapinają pasy, natomiast pasażerowie jadący z tyłu pojazdu robią to znacznie rzadziej. Około 40% pasażerów siedząc na tylnej kanapie zapina pasy tylko czasami, rzadko lub wcale. Aż 13% badanych zadeklarowało, że siedząc na tylnej kanapie samochodu nigdy nie zapina pasów bezpieczeństwa. Opis przebiegu kampaniiW ramach kampanii wykorzystywane były zróżnicowane media. Ze względu na szeroką grupę docelową głównym medium kampanii była telewizja: przygotowano dwa spoty („Teściowa” i „Młotek”)- każdy do innej części grupy docelowej. Spoty telewizyjne były wyświetlane też w kinach. Do radia przygotowano reklamy radiowe, nawiązujące do konwencji reklam telewizyjnych. W największych miastach Polski kampanię wspomagało 176 billboardów z hasłem i motywem przewodnim kampanii TV. W Warszawie dodatkowo ta sama reklama została umieszczona na zagłówkach 200 taksówek, informując o kampanii pasażerów. Reklama prasowa spójna z kampanią w pozostałych mediach pojawiła się w tygodnikach opinii, dziennikach, prasie motoryzacyjnej i popularnych tygodnikach telewizyjnych. Kampania w internecie realizowana była zarówno na portalach, jak i mediach społecznościowych, stworzono równiez stronę www kampanii. Inne działania to gra 3D dla dzieci w wielku szkolnym oraz edukacyjne eventy w ramach roadshow Wykorzystanie narzędzi komunikacjiMedia szerokozasięgowe umożliwiające dotarcie do jak największego odsetka grupy docelowej: Działania PRWarsztaty dla dziennikarzy dot. pasów bezpieczeństwa, fotelików dla dzieci, kampanii „Zapnij pasy. Włącz myślenie”, mitów związanych z pasami bezpieczeństwa oraz zapisem wypadku. EfektywnośćWysoką efektywnośc potwierdzają wyniki badań postaw społecznych związanych z używaniem pasów bezpieczeństwa i fotelików dziecięcych zrealizowanych przed uruchomieniem kampanii i po jej zakończeniu: KampanijnośćKampania wpisała się w szereg innych działań prewencyjnych i kampanii społecznych, dotyczących bezpieczeństwa w ruchu drogowym, spiętych platformą „Włącz myślenie”. Opis inicjatoraMinisterstwo Infrastruktury Krajowa Rada Ruchu Bezpieczeństwa Drogowego Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPrzygotowany w dwóch wersjach spot reklamowy w obrazowy sposób uświadamia, że w chwili zderzenia pasażer siedzący z tyłu osiąga masę zderzeniową wielokrotnie przewyższającą jego wagę. To sprawia, że nie tylko jego życie, ale także życie osób jadących z przodu: kierowcy i pasażera jest zagrożone. Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalneKomputerowa gra edukacyjna 3D |
Kategoria konkursowa | Kampanie instytucji publicznych |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Ministerstwo Infrastruktury Krajowa Rada Ruchu Bezpieczeństwa Drogowego |
Wykonawca | Konsorcjum w skład, którego wchodzą: agencja reklamowa BBDO Warszawa odpowiadająca za strategię komunikacji, przygotowanie reklam we wszystkich mediach oraz koordynację całości kampanii; dom mediowy Media Direction OMD odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów do kampanii; agencja Proximity dbająca o działania PR; agencja ARS Communication odpowiedzialna za realizację działań eventowych oraz |
Adresaci | Ogół użytkowników samochodów osobowych (za równo kierowcy jak i pasażerowie) |
Media | Telewizja, Kino, Outdoor, Radio, Prasa, Ambient, Internet, Public relations, Eventy |
Data zgłoszenia | 05.04.2012 |
Dodatkowe materiały | |
plik: WlaczMyslenie_R30_01072011.mp3 |