Konkurs Kampania Społeczna Roku 2011
|
11.04.2012 KAC - poranek KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiNaszym celem było stworzenie zupełnie nowego przekazu dotyczącego prowadzenia pod wpływem alkoholu– nie dla samej sztuki i kreatywnej zabawy, ale po to aby rzucić nowe światło na omawiany problem - tylko w ten sposób mogliśmy zainteresować odbiorcę odpornego na powtarzające się podobne komunikaty. Pomimo licznych kampanii dotyczących prowadzenia pod wpływem statystyki nie kłamią – codziennie tysiące nietrzeźwych osób wsiada za kierownicę. Grupa docelowaKierowcy którzy wsiadają za kierownicę na drugi dzień po imprezie. StrategiaInspirację do komunikacji odnaleźliśmy w badaniach - blisko 28% polskich kierowców kiedykolwiek prowadziło pod wpływem alkoholu, z czego 78% na kacu. Nikt wcześniej nie komunikował tego problemu. Prowadzący na kacu są przekonani lub też oszukują sami siebie że wszystko jest już w porządku. Musieliśmy uświadomić im że się mylą. Opis przebiegu kampaniiDziałania przygotowawcze i komunikacyjne były prowadzone od kwietnia do lipca 2011. Oficjalny start kampanii miał miejsce 21 czerwca 2011 na konferencji prasowej, podczas której dziennikarze mogli między innymi spróbować spróbować swoich sił na symulatorze jazdy, symulującym jazdę „pod wpływem alkoholu”. Po samej konferencji ukazały się 172 informacje prasowe. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii wykorzystano wszystkie media ATL (TV, radio, prasa, outdoor, kino) oraz BTL. Bardzo ważnym elementem były niestandardowe działania komunikacyjne i gadżety- między innymi obrandowane magnesy na lodówkę, szczoteczki do zębów, ulotki w formacie rachunków (dystrybucja w pubach) Działania PRW trakcie trwania kampanii z myślą o zaangażowaniu wszystkich grup społecznych, których problem nietrzeźwych kierowców dotyczy, m.in. pasażerów i świadków niebezpiecznych zachowań kierowców prowadzono fanpage oraz stronę internetową. EfektywnośćPoruszono niezdefiniowany wcześniej problem dotyczący prawie 4/5 nietrzeźwych kierowców. Kampanijność- Opis inicjatoraFabryka Komunikacji Społecznej to firma specjalizująca się w marketingu społecznym. Główny obszar działalności Fabryki to badania i strategie komunikacji oraz realizacja kampanii o charakterze społecz Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczy- Opis dodatkowych działań, w tym działania niekonwencjonalnePoza tradycyjnymi działaniami reklamowymi – emisją we wszystkich dostępnych kanałach, „Nie jedź na kacu” była aktywna między innymi podczas dwóch masowych imprez (Hity na czasie). Stoisko kampanii było bardzo popularne, odwiedziło je kilka tysięcy osób. |
Kategoria konkursowa | Kampanie instytucji publicznych |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego |
Nadawca | Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | Kierowcy którzy wsiadają za kierownicę na drugi dzień po imprezie. |
Media | TV, radio, prasa, outdoor, kino |
Data zgłoszenia | 11.04.2012 |
Dodatkowe materiały | |
plik: file_20120423125619_434.mpg Spot reklamowy - wersja reżyserska |