Konkurs Kampania Społeczna Roku 2012
|
28.02.2013 „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiCelem kampanii było zwiększenie świadomości społecznej na temat działalności Fundacji, a poprzez to pozyskanie środków przekazywanych poprzez odliczenie 1% podatku na organizacje pożytku publicznego. Celem kampanii było także zwrócenie uwagi opinii społecznej na prawdziwe potrzeby chorujących na raka, jak: peruki dla osób po chemioterapii, rekonstrukcja piersi, dostęp do leczenia. Grupa docelowaMężczyźni i kobiety, wiek ok. 25+, mieszkańcy całej Polski (czyli wszystkie pracujące osoby) StrategiaWażnym aspektem było odróżnienie się od szeregu kampanii 1%, operujących podobnym schematem – oddziaływania na litość i budzenie współczucia. Trzeba było znaleźć taki sposób, aby przy zerowych nakładach finansowych trafić do możliwie szerokiego grona odbiorców, którzy pod wpływem kampanii zdecydują się przekazać procent na działalność fundacji. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się od zamieszczenia na Facebooku plakatu propagującego akcję, który przedstawiał dwie kobiety w czapkach, trzymające kartonową tablicę z napisem "Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi". Poniżej tekst zachęcał do oddania 1% na przejście przez raka. Taki sposób mówienia o ciężkiej chorobie i „proszenia” o wsparcie był zupełnie nowy. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii wykorzystano głównie Facebook. A także śladowo BTL, PR, akcje niestandardowe. EfektywnośćW efekcie nagłośnienia i realizacji projektu w mediach ukazało się ponad 150 publikacji, w mediach opiniotwórczych (prasa, radio, tv, Internet), dzięki czemu dotarliśmy do ponad 12 mln osób z informacją o kampanii. KampanijnośćOne-off. Opis inicjatoraFundacja Rak’n’Roll przełamuje schematy myślenia o chorobach nowotworowych. Podejmuje temat jak dobrze żyć kiedy zachorujesz i jak skutecznie walczyć o zdrowie. |
Problemy społeczne | Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Promocja zdrowia |
Nadawca | Fundacja Rak’n’Roll |
Wykonawca | Havas Worldwide Warsaw |
Adresaci | Mężczyźni i kobiety, wiek ok. 25+, mieszkańcy całej Polski (czyli wszystkie pracujące osoby) |
Media | social media, prasa, film, BTL, PR |
Data zgłoszenia | 28.02.2013 |
Dodatkowe materiały |