09.03.2013 Cyfryzacja KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych Opis celu kampaniiCel 1
Poinformowanie 100 % społeczeństwa o przejściu na naziemną telewizję cyfrową
Cel 2
Dostarczenie wiedzy na temat tego co należy
zrobić aby odbierać naziemną telewizję cyfrową
Cel 3
Stworzenie zrozumiałego, ale pozytywnie odbieranego i zapamiętywanego przekazu Grupa docelowaWszyscy dorośli posiadacze odbiorników telewizyjnych. StrategiaINSIGHT:
Otaczający nas świat i technologie zmieniają się bardzo szybko – to co było nowoczesne kilkadziesiąt lub kilka lat temu teraz jest już przestarzałe. Podobnie jest z wydarzeniami historycznymi – to co było jeszcze wczoraj naszą rzeczywistością dziś jest już śmieszne i anachroniczne.
IDEA:
Telewizja analogowa to obecnie przeszłość i historia, podobnie jak fotografia analogowa czy filmy czarno-białe. Upływający czas widać również oglądając programy telewizyjne z lat sześćdziesiątych, siedemdziesiątych
i osiemdziesiątych.
Wszystkie spoty opierają się na humorystycznym odwołaniu do klasycznych i kultowych programów telewizyjnych z lat od 60-tych do 80-tych. Główną rolę zagrał Wojciech Kalarus – aktor i parodysta, a za reżyserię odpowiada Michał Gazda. - Zamierzaliśmy wzbudzić sentyment widza – przywołać ciągle żywe w pamięci programy i pokazać zmianę estetyczną i jakościową jaka zaszła na przestrzeni kilku dziesięcioleci w telewizji. W kampanii kładziemy nacisk na wywołanie zainteresowania procesem cyfryzacji i możliwościami jakie daje, a nie na szczegółowe instrukcje. Opis przebiegu kampaniiEmisja spotów rozpoczęła się 14 lipca 2011 i potrwa do końca lipca 2013. W etapie pierwszym odbiorcy zachęcani będą do skorzystania z możliwości, jakie już teraz daje telewizja cyfrowa. W etapie drugim nacisk położony zostanie natomiast na zbliżające się terminy wyłączenia sygnału analogowego. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiGłównym narzędziem komunikacji są spoty telewizyjne emitowana do roku 2013 w dwóch głównych etapach. Łącznie przygotowano 9 spotów telewizyjnych, na produkcję których środki przeznaczyło Ministerstwo Infrastruktury oraz telewizje TVP, Polsat, TV4, TVN i Puls. Inne nośniki reklamowe (BTL, prasa, radio) planowane są na dalsze terminy. EfektywnośćCel 1. Poinformowanie 100 % społeczeństwa o procesie cyfryzacji
Rok po starcie kampanii 85% ludzi wie, o planowanym zastąpieniu w telewizji naziemnej sygnału analogowego sygnałem cyfrowym.
Cel 2. Dostarczenie wiedzy na temat tego co należy zrobić aby odbierać naziemną telewizję cyfrową
Blisko 3/4 respondentów wie, że aby odbierać naziemną telewizję cyfrową należy posiadać dekoder lub telewizor z MPEG4.
Cel 3. Stworzenie zrozumiałego i pozytywnie odbieranego przekazu
Prowadzona w telewizji kampania informacyjna zauważona została przez zdecydowaną większość dorosłych Polaków – znajomość wspomagana wyniosła 81%. Spośród sześciu reklam nadawanych w telewizji najczęściej zapamiętane zostały dwie – „Telenowela” (54,5%) oraz „Telesfor” (50,7%). Tylko 6,7% osób wskazało, że kampania nie jest przystępna i zrozumiała. Opis inicjatoraMinisterstwo Administracji i Cyfryzacji |