Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
20.03.2015 ROZMÓWKI POLSKO-POLSKIE W ramach kampanii informacyjnej: „Poprawa relacji międzyludzkich, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu rodzin zagrożonych lub dotkniętych dysfunkcją". KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampanii• uwrażliwienie Małopolan na kwestię poprawy relacji międzyludzkich/ szeroko pojętych kontaktów sąsiedzkich. Grupa docelowaOgół mieszkańców Małopolski, szczególnie uwzględnić należy: StrategiaZjawisko wykluczenia społecznego jest trudno definiowalne. Wg najbardziej ogólnej i najpowszechniej podzielanej przez badaczy i polityków definicji wykluczenie społeczne oznacza, że dana jednostka/ rodzina/ grupa społeczna, będąc członkami wspólnoty, nie mogą uczestniczyć w pełni w ważnych dziedzinach życia tejże wspólnoty. Wykluczenie społeczne „jest pojęciem przeciwstawnym” do społecznego uczestnictwa w szerszych zbiorowościach: narodzie, społeczeństwie czy społeczności. Oznacza ono izolację dobrowolną, bądź częściej, wymuszoną uwarunkowaniami zewnętrznymi (biedą, bezrobociem, starością, niepełnosprawnością, nieakceptowanym przez środowisko zachowaniem). Izolacja jednostek lub grup społecznych od zbiorowości lub instytucji współczesnego państwa utrwala podział na „naszych” i „obcych”, spychając na margines duże grupy ludzi. Opis przebiegu kampaniiKampania rozpoczęła się w internecie na portalu społecznościowym 10.11.2014 r. wraz z uruchomieniem FanPage. Trwała do 10.12.2014 r. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiUżyte w kampanii kanały komunikacji: EfektywnośćNie było przeprowadzone badanie efektywności. KampanijnośćW 2012 r. Agencja Reklamowa DSK zrealizowała kampanię „Wiekowe zajawkowe” – dotyczącą poprawy relacji między pokoleniem młodych, szczególnie studentów z województwa małopolskiego, a pokoleniem seniorów. Opis inicjatoraRegionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Krakowie - samodzielna jednostka organizacyjna działająca jako wyodrębniona jednostka budżetowa Samorządu Województwa Małopolskiego. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyBez rozmowy nie ma znajomości, więzi i pomocy. Nauczymy sąsiadów rozmawiać ze sobą. Pomóżmy przełamać lody. Zacznijmy rozmówki polsko-polskie. Żeby to osiągnąć, sprowokowaliśmy nieco absurdalną sytuację. |
Problemy społeczne | Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | REGIONALNY OŚRODEK POLITYKI SPOŁECZNEJ W KRAKOWIE |
Wykonawca | Agencja Reklamowa DSK Sp. z o.o. |
Adresaci | ogół mieszkańców Małopolski (20-35 lat) ze środowiska miejskiego, opiniotwórczego, kullturowego |
Media | ATL, Internet, outdoor |
Data zgłoszenia | 20.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |
plik: rops_citylight_120x180_final.pdf | |