Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
22.03.2015 Zobacz. Niewidome dzieci. KATEGORIA: Kampanie 1%
Opis celu kampaniiCelem akcji jest pomoc dla dzieci niewidomych i słabowidzących ze sprzężonymi niepełnosprawnościami takimi jak padaczka, porażenie mózgowe, niedowład kończyn. Głównym przekazem kampanii jest przełamanie bariery między niewidomymi dziećmi a osobami w pełni widzącymi. Chcemy pokazać, że między dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi a nami nie ma barier – wystarczy chcieć je przełamać, podać rękę, udzielić wsparcia. Wsparcia nie tylko finansowego, czasami jeden gest znaczy więcej niż darowizna. Grupa docelowaAdresatami kampanii są zarówno osoby dorosłe jak również młodzież, przede wszystkim lokalne środowisko, aktywne zawodowo grupy społeczne, media, decydenci i władze miasta. StrategiaStrategia ma celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na istnienie w Warszawie jedynego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących. Misją Stowarzyszenia "Tęcza" jest działanie na rzecz zdrowia i szczęścia swoich podopiecznych, a w szczególności zapewnienie im godnego życia, wyrównywanie ich życiowych szans i obrona ich praw. Stowarzyszenie prowadzi w Warszawie 3 placówki leczniczo-rehabilitacyjno-edukacyjne, wyjątkowe w skali kraju, w których szczególną troską objętych jest 350 podopiecznych ze złożoną niepełnosprawnością. Stowarzyszenie 35 lat organizuje kursy poświęcone diagnostyce chorób oczu i ich prawidłowemu leczeniu. Upowszechnia wiedzę na temat edukacji i rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych wzrokowo. Jest inicjatorem stosowania w Polsce najnowszych sposobów terapii widzenia i metod oceny widzenia, opracowanych przez fińską okulistkę dr Leę Hyvarinen. Dzięki akcji 1% Stowarzyszenie może zrealizować najpilniejsze potrzeby: wesprzeć działalność ośrodka, kupić sprzęt do diagnostyki okulistycznej, wyposażenie nowej sali DOŚWIADCZANIA ŚWIATA w ośrodku dla dzieci oraz niezbędny we wszystkich placówkach sprzęt rehabilitacyjny. Tylko kompleksowa pomoc, specjalistyczne dostosowanie potrzeb niewidomych i słabowidzących w każdym wieku, poprawi jakość życia zarówno tych osób, jak ich rodzin. A wczesna pomoc kierowana do dzieci najmłodszych zapobiega powstawaniu nieodwracalnej, trwałej niepełnosprawności i zwiększa szansę na samodzielne, niezależne życie. Opis przebiegu kampaniiProdukcją spotu promocyjnego Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących „Tęcza” zainaugurowano start nowej kampanii społecznej. W głównych rolach wystąpiła Danuta Stenka oraz podopieczna Stowarzyszenia 3,5-letnia niewidoma Ola. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiAmbasador kampanii - Danuta Stenka oraz 3,5-letnia Ola podopieczna Stowarzyszenia „Tęcza” zostały głównymi bohaterkami kampanii „Zobacz. Niewidome dzieci”. EfektywnośćZasięg kampanii (w okresie jej realizacji 29.03-31.04.2014 r. miesiąc) KampanijnośćKampania będzie kontynuowana w kolejnych latach z udziałem ambasadorki Danuty Stenki oraz 3,5-letniej Oli, która w dalszym ciągu jest pod opieką „Tęczy”. Opis inicjatoraInicjatorem kampanii jest Anna Witarzewska, Prezes Stowarzyszenia „Tęcza”, która od wielu lat związana jest ze Stowarzyszeniem. Każdego dnia walczy o pozyskanie środków dla swoich podopiecznych. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyScenariusz do filmu napisała Anna Witarzewska, prezes Stowarzyszenia, za reżyserię odpowiedzialny był Olaf Tryzna z Warszawskiej Szkoły Filmowej. Głównym przekazem kampanii jest przełamanie bariery między dziećmi niewidomymi a osobami w pełni widzącymi. Cała kampania została utrzymana w kolorystyce czarno-białej. W świecie dzieci niewidomych kolory są abstrakcją, czarno-biała kolorystyka w sposób bezpośredni miała wpływać na wyobraźnię odbiorców. |
Problemy społeczne | Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji, 1%, Równouprawnienie i tolerancja, Wolontariat |
Nadawca | Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących "Tęcza" |
Wykonawca | Grupa Codex, Warszawska Szkoła Filmowa, Stowarzyszenie Rodziców i Przyjaciół Dzieci Niewidomych i Słabowidzących "Tęcza" |
Adresaci | Podatnicy, władze miasta, lokalne społeczeństwo, media, grupy aktywne zawodowe, młodzież |
Media | Telewizja regionalna, internet, plakaty, ulotki, spot, media społecznościowe |
Data zgłoszenia | 22.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |