Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
22.03.2015 MIĘSO KATEGORIA: Akcje zaangażowane społecznie
Opis celu kampaniiNasza reklama społeczna miała na celu zwrócenie uwagi na cierpienie zwierząt w procesie przemysłowej hodowli "mięsa". Chcieliśmy się odwołać do ludzkiej empatii, za pomocą pewnej paraboli: wyobraź sobie, że jesteś na miejscu zwierzęcia. Grupa docelowaOsoby na diecie zawierającej mięso, nie znające problematyki praw zwierząt i chowu przemysłowego a także ludzie młodzi, z mniej utrwalonymi schematami postępowania. StrategiaTwórców reklamy społecznej MIĘSO zainspirowała lektura książki Jonathana Safrana Foera "Zjadanie zwierząt". Większość kampanii dotykających tematu spożywania mięsa nakłania odbiorcę do radykalnej zmiany postawy. Innowacyjne podejście naszej kampanii polegało na zwróceniu uwagi na to skąd pochodzi spożywane przez nas mięso i w jakich warunkach są hodowane zwierzęta. Nie namawiamy do wegetarianizmu - chcemy trafić do znacznie szerszego grona odbiorców. Opis przebiegu kampaniiPremiera spotu miała miejsce 1 października 2014 r. w Warszawie podczas wykładu "Mięsna planeta - jak hodowla 60 miliardów zwierząt na mięso wpływa na Ziemię" zorganizowanego przez Fundację Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! Fundacja od samego początku wspierała nasz projekt. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiSocial media: Youtube, Vimeo, Facebook a także strony internetowe Fundacji Viva! EfektywnośćZe względu na brak środków finansowych szczegółowe badania nie były prowadzone. Opis inicjatoraKolektyw filmowy MAMYTO! to grupa osób z wieloletnim doświadczeniem w produkcji filmowej, nowych mediach i pop-kulturze. Nasza pasją jest marketing wirusowy i wszelkie viralowe formaty video. |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Ekologia i środowisko, Inne, Konsumpcjonizm i konsumenci, Walka z przemocą |
Nadawca | Kolektyw Filmowy MAMYTO! |
Wykonawca | Kolektyw Filmowy MAMYTO! |
Adresaci | społeczeństwo, osoby na diecie zawierającej mięso, nie znające problematyki praw zwierząt i chowu przemysłowego |
Media | internet, social media (Facebook, Youtube, Vimeo) |
Data zgłoszenia | 22.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |