Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
23.03.2015 Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha, IV edycja KATEGORIA: Programy edukacyjne firm ( CSR)
Opis celu kampaniiAkademia Wynalazców im. Roberta Boscha to program edukacyjny dla gimnazjalistów. Jego celem jest popularyzacja wśród polskich uczniów przedmiotów ścisłych takich jak: matematyka, fizyka czy technika oraz promocja uzdolnionych młodych osób. W dłuższej perspektywie inicjatywa może przyczynić się do zwiększenia zainteresowania młodzieży uczelniami technicznymi i skutkować zwiększeniem kadry inżynierskiej w kraju. Ponadto celem warsztatów jest pobudzenie kreatywności wśród uczniów. Grupa docelowaUczniowie gimnazjów, nauczyciele i dyrektorzy szkół. Studenci prowadzący warsztaty oraz opiekunowie kół naukowych. StrategiaPrzedmioty ścisłe uważane są przez młodzież za trudne lub nieciekawe. Akademia Wynalazców im. R. Boscha jest szansą dla uczniów gimnazjów, by przekonać się, że nauka jest fascynująca, pozwala zdobyć dodatkową wiedzę spoza podręczników i sprawdzić, jak może wyglądać ich ścieżka naukowa lub zawodowa w przyszłości. Opis przebiegu kampaniiIV edycja Akademii Wynalazców im. R. Boscha przebiegała tradycyjnie w dwóch etapach i trwała od stycznia do czerwca 2014 r. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiStrategia komunikacji projektu obejmuje 2 podstawowe kierunki. Poprzez stronę internetową odbywa się komunikacja z nauczycielami, którzy zapisują swoich uczniów na warsztaty. Strona stanowi bazę wiedzy o programie, pozwala automatycznie rejestrować grupy uczniów na zajęcia i zgłaszać pomysły wynalazku do konkursu. Metody komunikacji z nauczycielami uzupełniają wydarzenia specjalne (np. inauguracja i finał programu), bezpośrednie mailingi, ulotki informacyjne oraz tradycyjna wysyłka listowna do dyrektorów szkól z zaproszeniem do wzięcia udziału w danej edycji. Wydarzenia specjalne służą nawiązywaniu relacji z nauczycielami i nagradzaniu za zaangażowanie w program. Z kolei fanpage Akademii na Facebooku stanowi narzędzie dotarcia do gimnazjalistów i osób zainteresowanych nauką. Strona ma obecnie ponad 1300 fanów. Organizator przygotowuje również reportaże filmowe i zdjęciowe z warsztatów i wydarzeń specjalnych, które regularnie wysyła do mediów. Umawiane są też wywiady one-to-one. EfektywnośćAkademia Wynalazców im. R. Boscha jest programem nastawionym na efekty długofalowe i z każdym kolejnym rokiem cieszy się coraz większą popularnością. Nieustanna chęć poprawy jakości programu powoduje, że każda kolejna edycja jest jeszcze lepsza i daje jeszcze więcej korzyści interesariuszom. Zmiana i rozwój realizowane są we wszystkich obszarach strategicznych projektu. W IV edycji udostępniono 1600 miejsc na warsztatach kreatywnych, o 100 miejsc więcej niż w III edycji. Przeprowadzono 10 dodatkowych warsztatów z partnerami merytorycznymi w ramach Klubu Absolwenta. Uczniowie zgłosili 87 wynalazków o 37 więcej niż w rok wcześniej. Wzrosła też liczba szkół uczestniczących w programie oraz patronów merytorycznych i mediowych. KampanijnośćProgram Akademia Wynalazców im. Roberta Boscha organizowany jest co roku. Zgłoszona kampania to IV edycja przedsięwzięcia. Z każdym kolejnym rokiem program cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Obecnie trwa V edycja projektu. Planowa jest także jego kontynuacja. Opis inicjatoraGrupa Bosch jest wiodącym w świecie dostawcą technologii i usług. Według wstępnych danych, w roku 2014 około 290 000 pracowników Boscha wygenerowało obrót w wysokości 48,9 mld euro. |
Problemy społeczne | Edukacja, Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Nadawca | Robert Bosch Sp. z o.o. |
Wykonawca | Lighthouse Consultants |
Adresaci | Uczniowie gimnazjów w Warszawie i we Wrocławiu (oraz okolicach) |
Media | Prasa, Radio, Internet, kanały social media |
Data zgłoszenia | 23.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |