Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
30.03.2015 Warsztaty Filmowe - Film "Akcja pod Choinką" KATEGORIA: Programy edukacyjne firm ( CSR) KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)
Opis celu kampaniiProjekt miał na celu wsparcie różnych obszarów rozwoju dzieci i młodzieży ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Piasecznie (SOSW): edukacja, komunikacja, uspołecznienie, kreatywność. Miał wpłynąć na wzrost własnej wartości u uczestników projektu oraz wzrost akceptacji siebie i akceptacji otoczenia. Grupa docelowaGrupa dzieci i młodzieży z SOSW w Piasecznie w wieku 7 – 20 lat zagrożona wykluczeniem społecznym. Osoby z lekkim i umiarkowanym upośledzeniem intelektualnym, z autyzmem oraz innymi dysfunkcjami. StrategiaCelem naszych działań CSR jest wsparcie osób zagrożonych wykluczeniem społecznym w rozwijaniu ich pasji i zainteresowań oraz w przygotowaniu do wejścia na rynek pracy (wolontariat pracowniczy - kompetencyjny). Od kilku lat w partnerstwie z dyrekcją SOSW realizujemy program Warsztatów Kreatywnych dla wybranej grupy uczniów wymagających stałego wsparcia w obszarze edukacji, uspołecznienia, komunikacji. Opis przebiegu kampaniiWraz z grupą 10 uczniów z SOSW stworzyliśmy świąteczny film animowany pt. „Akcja pod Choinką”. Każdy element filmu został własnoręcznie przygotowany przez uczestników warsztatów, którzy pierwszy raz w życiu zostali zarówno reżyserami, jak i producentami filmowymi. Dzieci miały do dyspozycji różne materiały plastyczne i spożywcze (upiekły pierniki do tytułowej choinki) oraz swoją wyobraźnię, która może zdziałać cuda. Dowiedziały się na czym polega tworzenie filmów poklatkowych i spróbowały swoich sił w tej dziedzinie. Premiera filmu odbyła się w szkole w obecności wszystkich uczniów i nauczycieli – twórcy otrzymali owacje na stojąco. Film został zaprezentowany również wszystkim rodzicom oraz Zarządowi Powiatu Piaseczyńskiego (w tym Staroście). My zrobiliśmy pokaz w naszej firmie oraz podzieliliśmy się efektami pracy z naszymi partnerami biznesowymi, którzy w ramach życzeń świątecznych otrzymali od nas kartkę z zaproszeniem na premierę on-line, a następnie link do filmu na YouTube. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiProjekt skierowany był do określonej grupy beneficjentów, jego celem nie było nagłośnienie w mediach. Film „Akcja pod Choinką” został umieszczony na kanale youtube, na profilu FB agencji IQ Marketing oraz SOSW w Piasecznie. Dodatkowo link do filmu wysłaliśmy do naszych partnerów biznesowych, w celu promocji dobrych praktyk i partnerstw społecznych. EfektywnośćEfekty akcji dla uczestników projektu: KampanijnośćProjekt był częścią programu „Warsztaty Kreatywne”, który realizujemy wspólnie ze SOSW w Piasecznie i innymi partnerami od 4 lat. Planujemy zrealizować kolejną edycję „warsztatów filmowych” dla dzieci i młodzieży z Ośrodka w Piasecznie oraz rozszerzyć projekt o kolejne partnerstwa. Opis inicjatoraIQ Marketing – jedna z pierwszych i największych polskich agencji reklamowych, działa na rynku od 1996r. Od kilku lat rozwija program wolontariatu pracowniczego. Sygnatariusz Karty Różnorodności. |
Problemy społeczne | Edukacja, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Walka z wykluczeniem społecznym, Wolontariat |
Nadawca | IQ Marketing (Poland), Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Piasecznie |
Wykonawca | Pracownicy IQ Marketing (Poland), kadra pedagogiczna oraz uczniowie ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Piasecznie |
Adresaci | Grupa dzieci i młodzieży z SOSW w Piasecznie w wieku 7 – 20 lat, zagrożona wykluczeniem społecznym oraz ich najbliższe otoczenie. |
Media | Internet, pokazy publiczne |
Data zgłoszenia | 30.03.2015 |
Dodatkowe materiały | http://www.youtube.com/watch?v=mciAgULyNGQ |