Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
30.03.2015 Stop zwolnieniom z WF-u KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiMSiT mając na uwadze niepokojące dane dotyczące pogarszającego się stanu aktywności fizycznej, spadku poziomu sprawności oraz narastającego problemu nadwagi i otyłości wśród dzieci i młodzieży przygotowało akcję Stop zwolnieniom z WF. Jej celem jest zachęcanie młodych ludzi do aktywności fizycznej, stworzenie takich warunków, które pozwolą na powszechne uprawianie sportów przez najmłodszych. Poprzez wzmacnianie roli nauczycieli WF, wzmacniamy pozycję lekcji WF w systemie edukacji szkolnej. Grupa docelowaKampania skierowana jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego, a także środowiska lekarskiego. StrategiaPodstawą do podjęcia działań dotyczących uruchomienia kampanii był szereg danych naukowych oraz statystycznych wskazujących na występowanie niepokojących tendencji wśród populacji polskich dzieci i młodzieży: Prognozy przedstawione w 2002 roku przez Światową Organizację Zdrowia, pokazują, że obecne pokolenie dzieci „może być pierwszym od długiego czasu, w przypadku którego przeciętna długość życia będzie krótsza niż ich rodziców, nawet o 5 lat” (WHO, Why move for health 2002). Ponadto, zalecenia WHO z 2010 roku mówią, że dzieci i młodzież powinny ćwiczyć codziennie nie krócej niż 60 min. Natomiast wg wyników badań HBSC dla Polski z 2010 roku, w Polsce zalecenia te spełniał co czwarty 11-latek i co dziesiąty 17-latek. Z badań tych wynika, że aktywność fiz. wyraźnie spada wraz z wiekiem dzieci. Opis przebiegu kampanii6.09.2013 - start kampanii Wykorzystanie narzędzi komunikacjispoty telewizyjne- emisja w TVP i TVN EfektywnośćZałożeniem kampanii jest dotarcie do jak największego grona odbiorców, w celu przedstawienia oraz zniwelowania problemu, jakim jest masowe zwalnianie z WF-u. Mając na uwadze powyższe, MSiT od 2013 roku promuje kampanię na bardzo szeroką skalę. Łączny koszt wszystkich inicjatyw kampanii wyniósł 4 141 549, 57 zł. Podczas emisji spotów dotyczących kampanii w telewizji ogólnopolskiej, średnia oglądalność w przeliczeniu na dzień (dane z raportu medialnego) wyniosła ok 4 mln odbiorców. Łączna oglądalność kanału stop zwolnieniom z WF-u na YouTube wynosi 587 221 odsłon. Szerokim echem odbiła się także promocja przedsięwzięcia w prasie ogólnopolskiej m.in. Gazecie Wyborczej, w prasie regionalnej oraz w Internecie. Efekty kampanii są odłożone w czasie. W związku z tym, po przeprowadzeniu 3 lub 4 edycji kampanii, Ministerstwo Sportu i Turystyki zleci przeprowadzenie stosownych badań sprawdzających, czy niebezpieczne tendencje się zatrzymały lub też tendencja jest odwrotna. Dzisiaj z całą pewnością można stwierdzić, że kampania promuje niezwykle istotny temat, który ma wpływ nie tylko na zdrowie i życie dzieci, ale także rzutuje na ich dorosłe życie. Aktualne wydarzenia związanie z akcją społeczną „Stop zwolnieniom z WF-u” można śledzić na portalu społecznościowym pod adresem facebook.com/stopzwolnieniom, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem, obecnie fanpage posiada 40 303 tysięcy tzw. „polubień”. KampanijnośćKampania została zapoczątkowana w 2013 roku, kontynuowana w 2014, oraz 2015 roku. Opis inicjatoraMinisterstwo Sportu i Turystyki utworzone na podstawie rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 23.08.2005 r. Główne zadania ministerstwa: rozwój sportu powszechnego i wyczynowego, promocja turystyki. |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie, Edukacja, Inne, Promocja zdrowia |
Nadawca | Ministerstwo Sportu i Turystyki |
Wykonawca | Ministerstwo Sportu i Turystyki |
Adresaci | Dzieci i młodzież, rodzice, nauczyciele wychowania fizycznego, środowisko lekarskie. |
Media | Telewizja, Prasa, Internet |
Data zgłoszenia | 30.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |
plik: prezentacja.pdf |