Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
30.03.2015 Truckers Life KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiCelem projektu jest promocja sportu, aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia wśród kierowców poprzez poprawę infrastruktury sportowo - rekreacyjnej i udostępnienie jej społeczności kierowców i podróżnych, tj. stawianie siłowni plenerowych na dużych parkingach i w miejscach obsługi podróżnych zlokalizowanych przy najważniejszych trasach w kraju. Dzięki temu chcemy wpłynąć również na zmniejszenie ilości wypadków spowodowanych zmęczeniem, znużeniem, zaśnięciem lub złym stanem zdrowia kierowców. Grupa docelowaGłównymi adresatami projektu są kierowcy zawodowi, dostawcy, przedstawiciele handlowi oraz pracownicy mobilni jednak projekt pozytywnie wpłynie na bezpieczeństwo wszystkich użytkowników dróg. StrategiaBadania wskazują, że 80% kierowców zawodowych cierpi na nadwagę lub otyłość, 70% na choroby układu kostno-stawowego, 40% na choroby układy krążenia, a 32% na choroby układu pokarmowego. Dolegliwości te wynikają z braku aktywności fizycznej. Osoby, których praca jest uzależniona od ciągłego przemieszczania się, nie mają możliwości regularnego uprawiania aktywności fizycznej, bo zazwyczaj swój “wolny czas” spędzają w samochodach i na parkingach. Opis przebiegu kampaniiW ramach kampanii zbudowaliśmy 18 siłowni plenerowych na dużych parkingach przy najważniejszych trasach w kraju. Umożliwiamy kierowcom zawodowym i podróżnym aktywny wypoczynek podczas podróży. Na siłowniach można poprawić krążenie i pracę mięśni oraz wzmocnić kręgosłup i zniwelować bóle pleców. Jednocześnie ćwiczenia nie obciążają organizmu, więc stanowią bezpieczną formę odpoczynku w prowadzeniu pojazdu. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiKampania była promowana poprzez reportaże w mediach lokalnych i ogólnopolskich (TVP, TVN24, gazeta.pl, Gazeta Wrocławska, etransport.pl, 40ton.net, moto.onet.pl) oraz poprzez publikacje w prasie branżowej skierowanej do kierowców i branży transportowej (Transport Manager, TSL Biznes, Truck & Van). Bardzo duży nacisk był położony na dotarcie bezpośrednio do społeczności kierowców poprzez działania w obszarze social media oraz spotkania z adresatami projektu na różnego rodzaju imprezach tematycznych takich jak: Master Truck, Mistrzostwa Świata Kierowców Zawodowych UICR czy eliminacjach do międzynarodowego konkurs dla kierowców SCANIA Young European Truck Driver 2014. Prezentowaliśmy również projekt na licznych konferencjach i targach skierowanych do branży transportowej oraz na spotkaniach organizowanych przez służby drogowe jak np. "Stoliki Inspekcyjne" zainicjowane przez Dolnośląską Inspekcję Transportu Drogowego. EfektywnośćDzięki kampanii Truckers Life udało nam się zainspirować społeczność kierowców zawodowych do zmiany nawyków związanych ze spędzaniem przerw w prowadzeniu pojazdu. Zwróciliśmy uwagę całej społeczności kierowców na to, jak ważne dla bezpieczeństwa drogowego są regularne i odpowiednio spędzone odpoczynki w trakcie prowadzenia pojazdu. Udało nam się również wpłynąć na budowanie świadomych, zdrowych postaw związanych z aktywnością fizyczną i zapobieganiem chorobom zawodowym wśród młodych kierowców, którzy dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tym zawodem. KampanijnośćPoczątki kampanii Truckers Life sięgają 2013r. Początkowo kampania polegała na edukacji kierowców. W 2014 roku rozpoczęliśmy budowę sieci bezpłatnych i ogólnodostępnych siłowni zewnętrznych. W 2015 roku kampania będzie kontynuowana, a sieć siłowni będzie się stale rozbudowywać. Opis inicjatoraFundacja Truckers Life powstała w 2013r. Od tego czasu realizujemy kampanie społeczne skierowane do kierowców. W 2014 roku otrzymaliśmy nominację do nagrody “Partner Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego”. |
Problemy społeczne | Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia, Promocja zdrowia |
Nadawca | Fundacja Truckers Life |
Wykonawca | Fundacja Truckers Life |
Adresaci | Kierowcy i uzytkownicy dróg |
Media | Reportaże radiowe i telewizyjne, prasa, media internetowe. |
Data zgłoszenia | 30.03.2015 |
Dodatkowe materiały | |