Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
30.03.2015 MOŻESZ BYĆ PO NASZEJ STRONIE - przeciwdziałanie i ograniczanie dyskryminacji osób niepełnosprawnych oraz zwiększenie poziomu integracji z resztą społeczeństwa. KATEGORIA: Kampanie lokalne
Opis celu kampanii-dotarcie do różnych grup społecznych, przede wszystkim do dzieci i młodzieży z przekazem informującym o tym, że osoba niepełnosprawna jest pełnoprawnym członkiem społeczeństwa. Jak każdy inny może być dobrym lub złym człowiekiem. Może mieć szczególne talenty w jakiejś dziedzinie, czego nie dostrzeżemy, unikając wzajemnego kontaktu. Grupa docelowaDzieci i młodzież w wieku od 5 do 14 lat - mieszkańcy Wrocławia, a także ich wychowawcy, rodzice i opiekunowie. StrategiaIlość osób niepełnosprawnych w naszym kraju pozostaje na podobnym poziomie od wielu lat. Niestety, niepokojące jest, że niepełnosprawność coraz częściej dotyka dzieci. Nie zawsze są one akceptowane przez rówieśników, a bardzo tego potrzebują. Często można się spotkać z przejawami nietolerancji, czy wręcz wrogości. Zdarzają się, niestety, sytuacje w których także rodzice domagają się usunięcia z klasy czy szkoły dziecka, które jest inne. Opis przebiegu kampaniiPowstała bajka dla dzieci (kontynuacja z poprzedniej kampanii). Była dystrybuowana: Wykorzystanie narzędzi komunikacjiW kampanii użyto następujących kanałów komunikacji: EfektywnośćZe względu na grupę docelową i zamierzenie, którym jest zmiana nastawienia do inności, nie planowano ani nie prowadzono badań efektywności. Jedynym kryterium oceny były wyniki wspomnianego wyżej badania ankietowego przydatności narzędzi kampanii, które wypadły pozytywnie. KampanijnośćKampania jest kontynuacją działań prowadzonych w latach 2012 i 2013, kierowanych do tych samych lub podobnych grup docelowych. Opis inicjatoraStowarzyszenie Pomocy Chorym Onkologicznie Różowe Okulary działa prężnie od początku 2010 roku. Poza osobami wymienionymi w nazwie zajmuje się różnymi formami pomocy osobom niepełnosprawnym. Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyW przypadku naszej kampanii za pomysł uważamy znalezienie właściwego sposobu dotarcia do planowanego odbiorcy. Uczenie o niepełnosprawności podczas zabawy, czyli podczas gry w grę planszową to pomysł unikalny w skali kraju, ale jak się okazuje skuteczny. Podobną rolę pełnią dwie części bajki, która celowo zawiera wiele elementów wymagających od czytającego dodatkowego wyjaśniania słuchaczowi. Angażuje to obie strony, a bohaterowie, także dzięki rysunkom budzą sympatię dzieci. |
Problemy społeczne | Walka z wykluczeniem społecznym |
Nadawca | Stowarzyszenie Pomocy Chorym Onkologicznie Różowe Okulary |
Wykonawca | Stowarzyszenie Pomocy Chorym Onkologicznie Różowe Okulary |
Adresaci | dzieci i młodsza młodzież w wieku od 5 do 14 lat zamieszkali lub uczący się we Wrocławiu, pozostali mieszkańcy regionu |
Media | internet, TV |
Data zgłoszenia | 30.03.2015 |
Dodatkowe materiały | plik: Różowe Okulary - ulotka kampanii.pdf |