Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
03.04.2015 Spot TV, spot radiowy, KV dla 7. edycji Ogólnopolskiego Programu dla Młodzieży „Mam Haka na Raka”, "Przejrzyj Chłoniaka" KATEGORIA: Kampanie firm i fundacji firm KATEGORIA: Kampanie o tematyce zdrowotnej
Opis celu kampaniiGłównym celem kampanii j jest zbudowanie postawy świadomej obserwacji własnego organizmu i przekazywaniu lekarzowi precyzyjnej informacji o występujących uporczywych, dziwnych, niepokojących objawach, jako sposobowi na wczesną diagnozę chłoniaka. Grupa docelowaKampania skierowana jest do osób młodych (kobiet i mężczyzn w wieku 18-30 lat). Strategia1. W Polsce co roku stwierdza się ok. 6 tys. nowych przypadków chłoniaka, a liczba ta stale rośnie. 80 proc. Polaków nie zna objawów, które towarzyszą chłoniakom (2012, sonda Stowarzyszenia Przyjaciół Chorych na Chłoniaki „Przebiśnieg”). Istnieje około 70 rodzajów chłoniaków. W przypadku ziarnicy złośliwej - jednego z najlepiej rokujących nowotworów, całkowite wyleczenie udaje się osiągnąć u 95% chorych, w przypadku chłoniaków nieziarniczych – 40-70%. Opis przebiegu kampaniiUczestnicy tegorocznej edycji przeprowadzili m.in. prelekcje dla ponad 120 tys.osób, nakłonili ponad 100 tys. Polaków do podpisania deklaracji "Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego" oraz rozdali ponad 265 tys. ulotek o chłoniakach. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiNa podstawie zwycięskiej koncepcji zostały zrealizowane: EfektywnośćPonad 3,5 tys. młodych ludzi zaangażowało się w proces edukacji lokalnych społeczności w zakresie profilaktyki nowotworowej, zorganizowano setki wykładów, happeningów, rozdano tysiące ulotek. Dzięki lokalnym działaniom młodzieży, prawie 109 tys. Polaków podpisało się pod deklaracją „Zachęcę jedną osobę do wykonania badań profilaktycznych”, z kolei ponad 129 tys. osób wzięło udział w prelekcjach i blisko 265 tys. osób zapoznało się z ulotkami poświęconymi chłoniakom. Kampanijność„Przejrzyj chłoniaka” jest 7 edycją kampanii „Mam haka na raka”, celem której jest zaangażowanie młodzieży w budowanie świadomego zdrowotnie społeczeństwa i przekonanie do wykonywania badań profilaktycznych. Opis inicjatoraPolska Unia Onkologii / Glaxo Smith Kline |
Problemy społeczne | Profilaktyka – zdrowie i uzależnienia |
Nadawca | Polska Unia Onkologii / Glaxo Smith Kline |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | kobiety i mężczyźni (18-30) |
Media | TV, radio, prasa, internet |
Data zgłoszenia | 03.04.2015 |
Dodatkowe materiały | |