Konkurs Kampania Społeczna Roku 2014
|
03.04.2015 Dzieciaka i Loco przygody w sieci KATEGORIA: Kampanie instytucji publicznych
Opis celu kampaniiUświadomić najmłodszych internautów oraz ich rodziców o zagrożeniach wynikających z nieostrożnego korzystania z internetu oraz sposobach jak się przed nimi ustrzec i co zrobić, gdy jest już na to za późno. Grupa docelowaDzieci korzystające z internetu oraz ich rodzice. StrategiaCyberprzemoc, spam, wirusy, łańcuszki, uzależnienia – na takie niebezpieczeństwa mogą się natknąć dzieci korzystając z internetu na swoim komputerze lub smartfonie. Rodzicom często z trudem przychodzi rozmowa ze swoimi pociechami na tak skomplikowane tematy, która nie ograniczałaby się tylko do zakazów i straszenia. Opis przebiegu kampaniiFabryka stworzyła i wyprodukowała cykl 5 animowanimowanych filmów przedstawiających perypetie Dzieciaka i Loco do publikacji w internecie oraz emisji na kanałach Disney Channel i Cartoon Network. Filmy będą ponadto prezentowane na spotkaniach informacyjnych z uczniami szkół podstawowych i gimnazjów. Przygody tytułowego dzieciaka i baranka Loco zrealizowane zostały graficznie i językowo w konwencji wielu współczesnych animacji przeznaczonych dla tej grupy wiekowej. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiTV, internet, spotkania informacyjne z z uczniami szkół podstawowych i gimnazjów. EfektywnośćFilmy animowane "Dzieciaka i Loco przygody w sieci" stanowią celną odpowiedź na potrzeby edukacji o bezpieczeństwie w internecie wśród dzieci w wieku szkolnym. W szkołach temat poruszany jest często ze zbytecznym, dydaktycznym zacięciem, a rodzicom trudno przychodzi rozmowa z pociachami o Internecie, która nie ograniczałaby się tylko do zakazów i straszenia. "Dzieciaka i Loco przygody w sieci" wypełnia pozytywny, humorystyczny przekaz, a treści merytoryczne opakowane są w angażującą i dostosowaną do odbiorcy narrację. Dzięki temu Dzieciak i Loco zagościli w wielu szkołach podstawowych i gimnazjalnych, gdzie filmy wyświetlane były na specjalnych pokazach, a materiały przygotowane przez Ministerstwo umożliwiły nauczycielom przeprowadzenie ciekawych zajęć, na których omawiano zagrożenia związane z korzystaniem z Internetu. Opis inicjatoraMinisterstwo Administracji i Cyfryzacji Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyDzieciak i jego niezbyt rozgarnięty przyjaciel Loco w każdym z odcinków wpadają w sieciowe tarapaty, by za chwilę sprytnie się z nich wyplątać. Poprzez zabawne perypetie bohaterów twórcy kampanii pokazują, jakie mogą być konsekwencje nieprzemyślanych i ryzykownych zachowań w Internecie. Każdy z filmów kończy plansza informująca o skali omawianego zjawiska. |
Problemy społeczne | Edukacja |
Nadawca | Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji |
Wykonawca | Fabryka Komunikacji Społecznej |
Adresaci | Dzieci korzystające z internetu oraz ich rodzice. |
Media | TV, internet, spotkania z uczniami |
Data zgłoszenia | 03.04.2015 |
Dodatkowe materiały | |