03.04.2015 W rodzinie cieplej KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych KATEGORIA: Kampanie 1% Opis celu kampaniiZaangażowanie potencjalnych sympatyków, wolontariuszy i darczyńców do aktywnej pomocy na rzecz dzieci korzystających z opieki zastępczej. Grupa docelowaOgół społeczeństwa. StrategiaPROBLEM
Przeświadczenie, że przeciętna, normalna osoba nie może realnie przyczynić się do poprawy życia dzieci zagrożonych trwałym zerwaniem więzi rodzinnych, lub wymaga to heroicznego wysiłku i długiego zaangażowania.
INSIGHT
Te dzieci są skrzywdzone przez los, nie wiem jak mógłbym im pomóc, nie wiem czego im trzeba.
IDEA KREATYWNA
Każde dziecko najbardziej potrzebuje bezpiecznej więzi i bliskości. Najbardziej boli samotność, ale ją każdy może pokonać, wystarczy wspólne działanie, choćby minimalne.
WARTOŚCI
Rodzina, ludzkie relacje, spokój i bezpieczeństwo, szczęście dzieci
WYRÓŻNIKI
Spot w emocjonalny, ale dojrzały sposób uświadamia odbiorcy sedno problemu - nie ma nic gorszego od pustki i samotności.
Na stronie kampanii, do której odsyła adres www na końcu spotu, znalazły się propozycje wsparcia dla osób, które mogą na to poświęcić 5 minut/kilka godzin w tygodniu/oraz takich, które rozważają zostanie rodzicem zastępczym. Opis przebiegu kampaniiFabryka Komunikacji Społecznej była odpowiedzialna za przygotowanie kreacji i produkcję spotu telewizyjnego. Wykorzystanie narzędzi komunikacjiSpot był emitowany bezpłatnie w kanałach Telewizji Polskiej EfektywnośćKampania "W rodzinie cieplej" stanowi swego rodzaju wylanie fundamentów domu - trwałej poprawy życia dzieci zagrożonych zerwaniem więzi rodzinnych. Po pierwsze, zbudowała bazowy poziom zainteresowania tą trudną tematyką.
Po drugie, jako pierwsza kampania społeczna stowarzyszenia, zdefiniowała kontekst dla dalszej komunikacji. Po trzecie, zaangażowała wokół celu partnerów, media, wolontariuszy, a także sympatyków.
Udało się to osiągnąć przy minimalnych nakładach finansowych. Budżet kampanii zamknął się w kwocie 27.900 brutto. Było to możliwe dzięki nieodpłatnemu udziałowi osób zaangażowanych w jej realizację oraz szerokiemu (również nieodpłatnemu) wsparciu mediów.
EMISJE:
- emisja 2 tygodnie na antenach TVP: TVP 1, TVP 2, TVP INFO, TVP REGIONALNA, TVP KULTURA oraz TVP POLONIA (okres świąteczno-noworoczny),
- emisja 1 tydzień (luty) na antenach TVN: : TVN 1 spot, TVN 7, TVN Style, TVN Turbo i TVN Meteo,
- kampania on-line na wszystkich stronach internetowych z portfolio kanałów Grupy TVN (1 tydzień, luty),
- baner na gazeta.pl (marzec),
- emisja w Kinie Muranów przed wyświetlaniem filmów (kwiecień),
- kampania on-line na stronach: Miasta Stołecznego Warszawy, urzędów dzielnic warszawskich, zaprzyjaźnionych z Ośrodkiem PORT organizacji pozarządowych, firm, osób prywatnych, etc.
Wszystkie emisje nieodpłatne. Kampania internetowa trwa nadal. Opis inicjatoraOśrodek Wsparcia Rodzinnej Opieki Zastępczej PORT Towarzystwo Nasz Dom Opis i wyjaśnienie pomysłu reklamowego - jeśli dotyczyPowstały obraz odzwierciedla sytuację tysięcy dzieci w Polsce. Mały chłopiec rysuje na ścianie opiekunów, pokazując w ten sposób, czego potrzebuje najbardziej: bezpiecznej więzi i bliskości. |