Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
01.03.2016 Szlachetny Projekt Filmowy - NOMINOWANA KATEGORIA: Kampanie organizacji pozarządowych
Opis celu kampaniiNaszym celem był wpływ na percepcję walki z biedą w Polsce oraz pozyskanie Darczyńców dla blisko 21 tys. rodzin. Chcemy, aby Polacy dostrzegli w potrzebujących bohaterów, którzy z odwagą konfrontują się z trudną codziennością a zamiast biernie się przyglądać – zostali Darczyńcami i przygotowali mądrą pomoc, która daje szansę na zmianę. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaWg GUS ponad 4,5 mln osób żyje poniżej granicy ubóstwa. Bieda nie polega jednak tylko na tym, że ktoś ma mało, ale na tym, że wszyscy wokół mówią: jesteś nikim. Jest poniżeniem i wykluczeniem. Takie historie dzieją się obok każdego z nas, ale często ich nie zauważamy. Chcemy, by Paczka przygotowana przez Darczyńców była sygnałem, że rodziny mogą wygrać walkę z biedą. InsightChęć zrobienia czegoś dobrego na Święta – w okresie przedświątecznym chcę pomóc potrzebującym. Określenie grupy docelowejAdresatami kampanii SZLACHETNEJ PACZKI byli potencjalni Darczyńcy - osoby w wieku 25-40 lat, prowadzące aktywne życie zawodowe i mieszkańcy dużych miast. Wyjaśnienie idei kreatywnejHistorie rodzin potrzebujących włączonych do projektu SZLACHETNA PACZKA pokazaliśmy w nietypowy sposób - w postaci plakatów filmowych z udziałem najbardziej znanych aktorów. Działania promocyjne fikcyjnych premier filmowych miały na celu skupić uwagę ludzi a następnie skierować ją na problem społeczny, jakim jest bieda w Polsce i zaangażować ich do pomocy. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionNie bądź widzem, tylko reżyserem. Sprawdź www.szlachetnapaczka.pl Hasło/sloganNie bądź widzem, tylko reżyserem. Sprawdź www.szlachetnapaczka.pl Plany kontynuacji kampaniiProjekt Filmowy był elementem kampanii SZLACHETNEJ PACZKI, która od 15 lat dociera z pomocą do rodzin w potrzebie. Tylko w XV edycji było ich blisko 21 tys. Co roku zwiększamy skalę działania projektu oraz prowadzimy podprojekty wspierające rodziny objęte programem (np. Paczka Prawników, Paczka Seniorów). Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność17-26.11 – akcja teaserowa, podczas której w mediach rozpoczęła się promocja nadchodzących premier 5 filmów. Przekaz był uwiarygodniony – publikowano plakaty filmowe, wywiady z aktorami a znani krytycy filmowi i blogerzy recenzowali je. Do promocji użyto również kanałów social media aktorów. W przestrzeni publicznej pojawiły się billboardy. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)• Kanały social media: partnerów medialnych, gwiazd i projektu SZLACHETNA PACZKA |
Problemy społeczne | Pomoc społeczna |
Nadawca | Stowarzyszenie WIOSNA |
Wykonawca | Stowarzyszenie WIOSNA we współpracy z Biurem Podróży Reklamy |
Media | 17.11-2.12.2015 |
Data zgłoszenia | 01.03.2016 |
Dodatkowe materiały | |