Konkurs Kampania Społeczna Roku 2015
|
11.03.2016 Tak na dobrą sprawę - NOMINOWANA KATEGORIA: Akcje zaangażowane firm (CSR)
Opis celu kampaniiCelem Akcji „TAK na dobrą sprawę” jest wyłonienie organizacji pożytku publicznego, którym Bank BPH przekaże darowiznę finansową na cele statutowe lub na zadeklarowany cel zgodny ze statutem Organizacji. Zaproszone do akcji organizacje miały możliwość zaprezentowania swoich działań szerokiej rzeszy internautów i zbieranie głosów wspierających ich działania. Opis problemu społecznego z jakim miała się zmierzyć kampaniaWiele instytucji pożytku publicznego na co dzień boryka się z trudnościami finansowymi oraz pozyskiwaniem środków na swoją działalność statutową. Fundacje często nie mają środków aby aktywnie promować swoją działalność i pozyskiwać fundatorów. Aby wesprzeć fundacje Bank BPH zdecydował się na wsparcie i promocje wybranych OPP aby ułatwić im dotarcie do szerszego grona odbiorców. InsightJest wiele organizacji pożytku publicznego, nie znam ich działań i nie wiem jak wpływają na otoczenie i moją społeczność, ale zależy mi aby ważne dla mnie sprawy były rozwiązywane i aby uzyskiwały wsparcie dlatego chętnie zaangażuje się .... w tak na dobrą sprawę. Określenie grupy docelowejGłówną grupą docelową była społeczność internautów / fanów profilu Banku na Facebooku Make Life Fair, pracownicy Banku i ich rodziny oraz działacze i wolontariusze zaproszonych OPP. Wyjaśnienie idei kreatywnejPrzybliżenie ideii działalności wybranych OPP szerokiemu forum internautow i zaangażowanie ich w aktywne wsparcie wybranego obszaru działań. Bank udostępnił dedykowaną stronę internetową oraz wsparł zaproszone organizacje w przygotowaniu krótkich wizytówek filmowych za pomocą którch OPP miały możliwość przedstawienia swojej działalności statutowej. Internauci mogli głosować na wybrane OPP. Jakie jest wezwanie do działania - tzw. call to actionOddaj swój głos na tak - na dobrą sprawę! Hasło/sloganTak na dobrą sprawę Plany kontynuacji kampaniiPrzygotowywany jest plan drugiej edycji akcji w roku 2016. Opis ogólny przebiegu działań w punktach – kolejność1. Zaproszenie wybranych OPP do udziału w akcji. Opis wykorzystanych narzędzi (standardowych i niestandardowych)Dedykowana strona www taknadobrasprawe.pl oraz komunikacja na profilu Make Life Fair na Facebook'u, kampania on-line na FB, komunikacja na stronie bph.pl oraz wewnętrzna do pracowników Banku. |
Problemy społeczne | Aktywizacja i społeczeństwo obywatelskie |
Nadawca | Bank BPH |
Wykonawca | Bank BPH / agencja Saatchi&Saatchi |
Media | 27.10-20.11.2015 |
Data zgłoszenia | 11.03.2016 |
Dodatkowe materiały | https://youtu.be/fau3jlylHZ8 |